וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזינו לעדות מההתרסקות: "כדור אש נפל מהשמיים"

13.3.2013 / 0:01

אזרח שהיה עד לתאונת הקוברה דיווח למשטרה כי טרם פגע כלי הטיס בקרקע הוא עלה באש. "נפל מין כדור אש לתוך השדות", סיפר. מוקדם יותר דווח כי בעיה ברוטור גרמה להתרסקות

צילום: שי מכלוף, עריכה: מיכאל ברגמן

האם עדות הראייה להתרסקות המסוק תספק פרטים נוספים שיסייעו לחוקרי חיל האוויר לקבוע את סיבת האסון? מהעדות שמסר אזרח למוקדנית המשטרה עולה כי טרם פגע כלי הטיס בקרקע, הוא הספיק לבעור בעודו נופל מגובה של 400 מטר.

התרסקות הקוברה - כותרות אחרונות:
תיעוד מצמרר: אחת הטיסות האחרונות של הטייס שנהרג
הטייס נהרג 16 שנה לאחר אחיו: ”מכה קשה מאד למשפחה”
הדיווח האחרון של הטייס: ”אנחנו שש דקות לנחיתה”

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההרוגים בהתרסקות סגן אלוף נועם רון ורב סרן ארז פלקסר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני נמצא פה על הכביש, ליד רבדים. עכשיו, זה יישמע לך קצת מוזר, אבל נפל מן כדור אש לתוך השדות מהשמיים", אמר האיש למוקד סמוך לשעה 1:00 בלילה. מידע זה, אם יתברר כנכון, מצטרף לנתונים שיש כעת בידי חיל האוויר, לפיהם תקלה ברוטור האחורי היא זו שככל הנראה הובילה להתרסקות.

מהעדות שנמסרה לידי המחוז הדרומי של המשטרה מתברר גם כי רגע הנפילה והבעירה היו קצרים במיוחד. "ראיתי את זה לשנייה כזה בוער, לא יודע", אמר האזרח. "בכניסה לקיבוץ רבדים?", שואלת המוקדנית, "כן, נפל כדור אש מהשמיים", הבהיר. בעקבות השיחה הוקפצו כוחות של המשטרה לאזור האסון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רס"ן ארז פלקסר שנהרג הבוקר בהתרסקות המסוק, מרץ 2013. באדיבות המשפחה
רס"ן ארז פלקסר/באדיבות המשפחה

גורם צבאי שנחשף בצהריים לעבודת ועדת החקירה שהוקמה בעקבות ההתרסקות על ידי מפקד חיל האוויר אלוף אמיר אשל, סיפר לוואלה! חדשות כי על אף שהמסוק נפל כגוף אחד, חלקי הרוטור האחורי התפזרו לכל עבר. "הוא לא נותר שלם. לכן הערכה היא שהרוטור האחורי נשבר כבר באוויר ושהוא מקור הבעיה", אמר. לדבריו, עד כה לא נמצאו כל החלקים של המדחף. "ברגע שימצאו אותם יהיה ניתן להביא יותר מה שהתרחש בשניות האחרונות לפני ההתרסקות", אמר.

הגורם הוסיף כי טייסי המסוקים בחיל האוויר מתאמנים ומתכוננים לאפשרות שבה ייאלצו לבצע נחיתת חירום במידה ואחד המדחפים ישבר או ייצא מכלל שליטה. "הרוטור האחורי כבר שימש במספר מקרים בעבר כגורם לכשלים טכניים במערך המסוקים של חיל האוויר, ולכן הטייסים התאמנו על זה. הממצאים הראשונים מעידים על כך שהטייסים הצליחו להתרסק אל הקרקע מבלי ש(המסוק) יישבר לחלקים. זאת מכיוון שהצליחו לבצע תרגולת נחיתת אונס מרגע הזיהוי של הכשל הטכני". לדבריו, עוד פרט שמחזק את ההנחה הזאת הוא שגם גופותיהם של שני אנשי צוות האוויר נמצאו שלמות.

מנוף המפנה את חלקי המסוק שהתרסק ברבדים, מרץ 2013. דייב בוימוביץ'
זירת ההתרסקות/דייב בוימוביץ'

הלוויתו של סגן-אלוף במיל' נעם רון, בן 49 מאורנית, שנהרג הלילה תתקיים מחר בשעה 16:00 בבית העלמין במורשה - כך נמסר מדובר צה"ל. הלוויתו של רב-סרן במיל' ארז פלקסר, בן 31 מהרצליה, תיערך בשעה 11:00 בבית העלמין הצבאי בעיר.

(עדכון ראשון: 20:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully