וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בעיכוב של 3 שנים": השופט החשוד בהכאת ילדיו נחקר

5.3.2013 / 18:11

לאחר שהורה היועץ המשפטי על חקירתו, כשברקע ביקורת על התזמון המאוחר, נחקר השופט ממרכז הארץ במשטרה ומסר את גרסתו, לאחר שתיקו הושב למשטרה מווינשטיין

השופט החשוד בהכאת ילדיו נחקר היום (שלישי) במשטרת מחוז תל אביב ומסר את גרסתו לחשדות נגדו. בתחילת השבוע קיבלה המשטרה את תיק החקירה בחזרה מהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, עם אישור לחקור את השופט ועם הנחיות נוספות להשלמת החקירה. בשבוע שעבר הורה וינשטיין למשטרה לחקור באזהרה את השופט. פרקליטו של השופט, עורך הדין רועי בלכר, טען אז כי הוא מצר על החלטת היועץ וכי ילדיו של השופט תומכים בו. מנגד, גורם משפטי הצר על העיכוב בפתיחת החקירה, ואמר: "ההחלטה מחויבת המציאות, היא הייתה צריכה להתקבל כבר מזמן. במקרה זה יש לשער שהלחץ הביא לתוצאה שעליה היה צריך כבר לפני שנתיים.

הפרשה החלה לפני כשלוש שנים, אז התקבלה בלשכת הרווחה של העיר בה מתגוררים ילדיו של השופט תלונה על כך שהוא היכה את ילדיו. בעקבות זאת החל השופט בהליך טיפולי, אולם לפני כשנתיים התקבלה תלונה נוספת על אלימות שלכאורה נקט כלפי ילדיו. בעקבות זאת, נפתחה חקירה משטרתית בנושא ונעשתה פנייה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה שיאשר לחקור את השופט באזהרה.

וינשטיין נמנע מלהורות על פתיחה בחקירה וביקש מהמשטרה ומגורמי הרווחה השלמות של הבדיקה. לפני כשבוע, שנתיים לאחר המקרים המיוחסים, התקבלו ההשלמות במשרד היועץ המשפטי. ברשויות הרווחה דיווחו כי לא התקבלו בזמן שחלף תלונות נוספות על אלימות מצדו של השופט, וכי מצבם של הילדים טוב, אולם המשטרה סברה עדיין כי יש לחקור את השופט באזהרה.

בעקבות זאת, התקיימו התייעצויות על הפרשה בלשכת היועץ, כאשר בסופו של דבר הוחלט בפרקליטות כי יש לאמץ את עמדת המשטרה. היועץ החליט לקבל את ההמלצות ולהורות על פתיחה בחקירה. הודעה על כך נמסרה לנשיא בית המשפט העליון, האחראי על כלל השופטים בישראל.

במוצאי השבת האחרונה התייחסו לראשונה בני משפחתו של השופט החשוד לפרשה, והביעו בו תמיכה. "אנו עומדים חסרי אונים והמומים מול שטף הדיווחים השקריים וחסרי האחריות המופיעים בכלי התקשורת השונים", אמרו בני המשפחה. לטענתם, השופט מעולם לא נשלח לסדנה לטיפול באלימות, לא נטל חלק בסדנה כזו ולא פרש ממנה כפי שפורסם. הם הבהירו כי השופט פנה לטיפול וייעוץ פסיכולוגי ביוזמתו לאחר הפרידה מאשתו הראשונה, שהיא אם ילדיו. לדבריהם, הוא עשה זאת כדי לקבל סיוע בהתמודדות עם שינויי ההתנהגות שחלו בילדיו לנוכח הפרידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully