וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפכ"ל המשטרה עלה לנאום, כתבי הפלילים עזבו בהפגנתיות

27.2.2013 / 15:03

כפי שהודיעו אמש, כתבי הפלילים החרימו את הצגת סיכום שנת העבודה של משטרת ישראל ויצאו ממנו כשרנ"צ יוחנן דנינו עלה לשאת דברים. "לא נהיה היח"צנים של המפכ"ל", אמרו

כתבי הפלילים הבטיחו וקיימו: בכנס הצגת סיכום שנת העבודה 2012 של מחוז תל אביב של המשטרה שהתקיים הבוקר (רביעי) נטשו הכתבים את האולם ברגע שבו עלה לבמה המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו לשאת דברים. את ההחלטה להחרים את האירוע קיבל תא כתבי הפלילים אתמול, במחאה על מה שהם מכנים "הנוהג לפעול במחשכים מבלי שהציבור יידע על הנעשה בתחום אחריותה".

הכתבים טוענים כי הטקס הבוקר היה פולחן אישיות למפכ"ל, כך לדברי אחד מהם שנכח הבוקר במקום. "ישבנו וראינו סרט של חגיגת מחוז תל אביב ובו המפכ"ל מופיע שש פעמים למשך זמן ארוך, כאשר מפקד המחוז מופיע פעם אחת בסרט. אם לא די בזה, אחרי הסרט עולים שלושה ילדים ששרים למפכ"ל כאילו הוא הגיבור. זה היה פולחן אישיות ולכל הנוכחים היה פשוט בא להקיא".

הכתבים החליטו, כאמור, לעזוב את המקום. "בשלב הזה קצה נפשנו וצעדנו כולם ליציאה מחאה על כך שבשבועות האחרונים הכתבים הפוליטיים הפכו להיות הכתבים הפליליים. בכל הפרשות האחרונות בישראל שיתוף הפעולה היחיד שקיבלנו מהמשטרה הוא התגובה 'לא מתייחסים', ואנחנו לא מוכנים לזה", אומר הכתב שמדגיש בשם תא הכתבים: "לא נהיה היח"צנים של המפכ"ל".

הבוקר, ובעקבות ההודעה אתמול על כוונתם להחרים את הטקס, החליט המפכ"ל לזמן את הכתבים לפגישה על מנת ליישר את ההדורים. למרות זאת, הם החליטו להחרים את האירוע. "היו כבר פגישות כאלה בעבר", אומר כתב הפלילים. "לא יצא מזה כלום, ולכן החלטנו להחרים את הטקס בכל זאת".

המשטרה בתגובה: "צעד בלתי ראוי"

במשטרה זועמים על המהלך, שעורר מהומה בכנס ולווה בצעקות רמות. קצינים במשטרה שוחחו לאחר התקרית עם נציגי תא הכתבים ואמרו להם כי מדובר מבחינתם בהכרזת מלחמה תקשורתית על המשטרה, ושהדבר לא מקובל על המפכ"ל - שחש מושפל מהמהלך.

בתגובה הנחה המפכ"ל את דוברי המחוזות והמרחבים שלא לשתף פעולה עם הכתבים - עד להודעה חדשה. מקבוצות דוברות סגורות שבהם חברים הדוברים והכתבים ופעילות בוואטס-אפ, עזבו היום הדוברים בהפגנתיות.

בתא כתבי הפלילים חברים הכתבים יניב קובוביץ מ"הארץ", עדי מאירי מ"קול ישראל" , הדס שטייף מגלי צה"ל, אבי אשכנזי מ"מעריב", ירון דורון מ"ידיעות אחרונות", דורון נחום מנענע10, דורון הרמן מערוץ 10, איציק סבן מ"ישראל היום", מור שמעוני מ"וואלה!" ואלי סניור מאתר ynet.

הכתבים מלינים על צווי איסור פרסום גורפים שהוטלו לבקשת המשטרה על פרשות חשובות. "נדמה שהמשטרה עשתה לה נוהג לפעול במחשכים מבלי שהציבור יידע על הנעשה בתחום אחריותה ומבלי שתהיה לפרשיות גדולות שעשויות להשפיע על חיינו ביקורת ושיח ציבורי, בין השאר באמצעות צווי איסור פרסום גורפים", הם אמרו אתמול. כדוגמות, נותנים הכתבים את פרשיות הרב פינטו, שר החינוך גדעון סער, העציר הפלסטיני שמת בכלא מגידו וקבלני קולות בבית היהודי - פרשות בהם לא שיתפה עמם דוברות המשטרה פעולה, לטענתם.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "היום, לאחר שהוזמנו לכנס סיכום שנת העבודה של מחוז תל אביב, ובעת שעלה מפכ"ל המשטרה לשאת את דבריו, יצאו בהפגנתיות מספר כתבי משטרה מן האולם - תוך הפרעה למהלך התקין של הכנס. צעד בלתי ראוי זה בא לאחר שהכתבים הוזמנו לשיחה עם מפכ"ל המשטרה על מנת לשמוע את טענותיהם. לאור זאת בוטל המפגש עם המפקח הכללי. המשטרה לא תיתן להתנהגות מסוג זה לפגוע בזכות הציבור לדעת ותמשיך להעביר את המידע באופן שוטף ואמין כמתחייב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully