וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבכיר ממנו נגנב מחשב: מנכ"ל הוועדה לאנרגיה אטומית

יוסי מלמן

26.2.2013 / 11:42

הותר לפרסום כי ה"עובד במשרד ראש הממשלה" אשר מביתו נגנבו מחשב נייד ומסמכים הוא ד"ר שאול חורב העומד בראש הוועדה הסודית. בעדותו אמר שלא נגנב חומר מסווג

ד"ר שאול חורב, מנכ"ל הוועדה לאנרגיה אטומית, הוא עובד משרד ראש הממשלה שאתמול פורסם כי מחשבו האישי ומסמכים נוספים נגנבו מביתו במושב בית יצחק בשרון, כך הותר הבוקר (שלישי) לפרסום. מחקירה ראשונית עולה כי סמוך לשעה 21:00 שלשום, הגיע חורב לביתו, הניח את תיקו האישי על השולחן בכניסה לביתו ופנה למטבח, שם המתינה אשתו. לפתע, שמעו בני הזוג קולות בוקעים מהכניסה וכשניגש לבחון את מקור הרעש, גילה שאלמונים נכנסו לבית וגנבו את התיק שהכיל כאמור מחשב נייד, תעודות שונות וארנק שכלל כרטיסי אשראי.

גורם ביטחוני מסר כי לפחות על פי עדותו של חורב, המחשב הנייד לא הכיל חומרים מסווגים והתיק לא כלל מסמכים מסווגים. עם זאת, במערכת הביטחון הוחלט לבצע שינוי ברמת האבטחה של חורב שמוגדר כאישיות מאובטחת. הגורם הדגיש כי במהלך היום מסתובב חורב עם אבטחה אישית, אך לאחרונה על פי בקשתו, הוחלט שלא לאבטח את ביתו עם מאבטחים בשל הרצון שלא לפגוע בפרטיות שלו ושל בני משפחתו.

ההערכה היא שבקרוב תוצב אבטחה על ביתו באופן קבוע. הגורם הוסיף שסביב ביתו הוצבו מצלמות שתיעדו את הפורצים והן הועברו אל משטרת ישראל וגורמי ביטחון נוספים במטרה להתחקות אחר הפורצים. במערכת הביטחון מעריכים כי העבריינים לא ידעו לאיזה בית נכנסו וכי הם ניצלו את העובדה שחורב השאיר את דלת ביתו פתוחה.

ד"ר שאול חורב, מנכ"ל הוועדה לאנרגיה אטומית שביתו נפרץ, פברואר 2013. AP
המחשב של מנכ"ל הוועדה נגנב. חורב/AP

יצוין כי מאז חיסול המדענים האירניים על אדמת אירן וחיסול גנרל חסן שטארי בלבנון תוגברה רמת הדריכות והעירנות סביב אישים בכירים במערכת הביטחון מחשש לנקמה. במערכת הביטחון הביעו מורת רוח מהאירוע, וגורמים טענו כי מעגל האבטחה סביב אישיות ביטחונית בכירה יכול להוות אירוע אסטרטגי שיפגע בביטחון מדינת ישראל ויכולת ההרתעה שלה. חשוב להדגיש כי מאז שנת 2008, עת חיסולו של עימאד מורנייה, איים חיזבאללה בנקמה לאחר שפרסומים זרים ייחסו את החיסול למוסד, ומאז נעשו מספר נסיונות לפגוע בגורמים במערכת הביטחון בהודו, גיאורגיה, אזרבייג'ן, תאילנד ומדינות נוספות. חלק מהנסיונות סוכלו, וחלק מהם בוצעו אך לא גרמו לנפגעים, למעט מקרה אחד בהודו בו נפצעה קשה אשת דיפלומט.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו האריך את כהונתו של חורב בתפקידו לעוד כשנתיים, עד לחודש אוקטובר 2014. ד"ר חורב מכהן בתפקידו כבר יותר מחמש שנים ועל פי הנוהג רשאי ראש הממשלה להאריך את כהונתם של פקידים בכירים הכפופים לו לעוד שלוש שנים. הוועדה לאנרגיה אטומית כפופה לראש הממשלה המשמש גם יושב ראש שלה.

חורב, תת-אלוף בדימוס, שירת בחיל הים והיה אחראי על רכישת הצוללות הראשונות מגרמניה לפני כשני עשורים ואחר כך שימש כעוזר לאמצעים מיוחדים של שר הביטחון. לפי פרסומים זרים לצוללות של ישראל יש יכולת לשגר מפתחי טורפדו שלהו טילים עם ראש חץ גרעיני. על פי פרסומים אלו, דבר זה מעניק לישראל את מה שמוגדר "יכולת מכה גרעינית שנייה". במחצית השנייה של העשור יהיו בידי ישראל שש צוללות שכולן נבנות במספנות בגרמניה וממשלת גרמניה מממנת יותר ממחצית מעלותן – כמיליארד וחצי דולרים.

הוועדה לאנרגיה אטומית של ישראל שהוקמה ב-1952 אחראית על התוויית מדיניות הגרעין של ישראל, על הפעלת אתרי הגרעין שהידועים שבהם הם הכור בדימונה (קריה למחקר גרעיני) והכור הקטן בשורק ליד יבנה (מרכז למחקר גרעיני – ממ"ג), על הפיקוח עליהם וגם על הבטיחות הגרעינית.

  • עוד באותו נושא:
  • שאול חורב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully