וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטיני שהועבר לישראל בסכנת חיים: "דם זה דם"

25.2.2013 / 18:59

הצעיר שנפגע כנראה מירי מתנחלים ופונה משכם על ידי לוחמי יחידה 669 עדיין מאושפז במצב קשה בהדסה עין כרם. בני משפחתו לא מאשימים את ישראל: "אין הבדל בין מוסלמי ליהודי"

צילום: עומר מירון, עריכה: טל רזניק

הצעיר הפלסטיני שנפצע אתמול (ראשון), ככל הנראה מירי מתנחלים, בכפר קוסרה שליד שכם ופונה לקבלת טיפול רפואי על ידי לוחמי יחידה 669, מאושפז עדיין במצב קשה. בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים נאבקים גם היום על חייו של הצעיר ובני משפחתו אינם משים ממיטתו. "מה שקרה בא מאללה. אצלנו אומרים 'כל שכן שומר על השכן שלו'", אמר עבד אל-עזיז סאדק חסן, אביו של הצעיר, בשיחה עם וואלה! חדשות. לדבריו, "המתנחלים הגיעו ליד הכפר שלנו והתחילו לעשות בלגן. הבן שלי הגיע לעזור, לקח את אחותו הביתה, וכשירד מהאוטו, מתנחל ירה לעברו כדור שפגע בבטנו".

האב שחזר את הרגע בו שמע שבנו נפצע. "בצהרי היום קיבלתי הודעה שהבן שלי נפגע", סיפר. "הלכתי לכפר, לא מצאתי אותו. הלכתי לשכם, שם מצאתי אותו בניתוח קשה וארוך שנמשך חמש שעות וחצי. הוציאו לו חלק מהבטן וחלק מהכבד במשקל רבע קילו. הביאו אותו, ברוך השם, לישראל, ועכשיו הוא עובר ניתוח נוסף. אני מקווה לטוב. אצלי אין כזה דבר מוסלמי או יהודי. דם הוא דם, מספיק".

האב סירב להטיל את האחריות על מצבו של בנו על ישראל. "אני לא אומר שכל הישראלים מתנהגים ככה. יש בודדים פה ובודדים שם שעושים צרות, אני לא מאשים אף אחד", אמר. "לא ממשלת ישראל ולא ממשלת פלסטין. אני אומר שאם אתה מביא סכין וחותך יד של מישהו יורד דם, בין אם זה נוצרי, מוסלמי או יהודי, זה אותו הדם. אללה עושה נקמה לכולם. אני לא עושה נקמה. יש אנשים שיש להם לב שחור, אני לא כזה. אני אומר שאללה שומר עלי ועל בני ועל כל אחד, אפילו על נמלה בשדה".

"אין סיבה שהוא לא יחלים"

ד"ר מיכה שמיר, מרדים בכיר בבית החולים הדסה עין כרם שנכנס יחד עם לוחמי 669 לחלץ את הפלסטיני מבית החולים בשכם ולהעבירו לטיפול בירושלים, סיפר על שאירע. "כנציג של בית חולים הדסה נסעתי להביא את הפצוע. באופן חריג הצבא אישר לנו להיכנס לתוך שכם עצמה ברכבים וליווי של גורמים פלסטינים", סיפר. "קודם כל, המטרה הייתה להגיע אליו במהירות האפשרית, לבדוק את מצבו ואם ניתן להעבירו. לאחר שהחלטנו כי ניתן להעבירו, התחלנו לחברו למכשור שלנו והוצאנו אותו החוצה למסוק של חיל האוויר שהטיס אותו לכאן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"ההכנה שלו נמשכה כשעה. הנסיעה לבית החולים הצריכה לחצות את שכם ולכן ארכה 20 דקות והטיסה הייתה החלק הקצר ביותר, עשר דקות, בלי דיוטי פרי", התבדח הרופא המרדים. "הגורמים הפלסטינים שאיתם נפגשנו שיתפו פעולה באופן הטוב ביותר, היו בעדנו, שמרו עלינו ועזרו לנו בכל מה שהיינו צריכים. נתנו לנו הרגשה שאנו רצויים ומוזמנים, אך היה הרבה מאוד קהל בכניסה לבית החולים שנתן לנו הרגשה מאוד לא נעימה. כשנכנסנו, הם לא הבינו בדיוק מי אנחנו, אך כשיצאנו זה היה ברור להם והייתה שם התרגשות מה. צעקו לעברנו דברים, לא הבנתי בדיוק מה. היה צוות שלנו שכלל פרמדיק, וחוץ מזה היו אנשים מהמנהל האזרחי שליוו אותנו פנימה".

כשנשאל האם יש שיפור במצבו של הצעיר השיב ד"ר שמיר: "מצבו עדיין מוגדר קשה, הוא עדיין מונשם וברגעים אלה הוא מוכנס לניתוח. הוא עדיין בסכנת חיים, אך מצבו יציב. עדיין מוקדם לומר מה עתידו אך אני תמיד אופטימי. הוא איש צעיר, בריא, אין סיבה שהוא לא יחלים". לדבריו, "בני המשפחה נמצאים איתנו כל הזמן. יש מגע איתם כל הזמן, מסבירים להם כל העת מה קורה. הם אסירי תודה גם לרשות שאפשרה לו לצאת וגם למנהל האזרחי שאפשר זאת". הוא הסביר כי חשוב היה להעביר את הצעיר משכם. "אני מניח שבית חולים שלישוני כמו הדסה עין כרם, יש לו יכולות טובות יותר לתמוך בפציעה כזו שהיא מאוד מורכבת", אמר.

מהומות אחרי הלווייתו של ערפאת ג'ראדאת, האסיר שמת בכלא מגידו. פברואר 2012. יותם רונן
פלסטינים מיידים אבנים לעבר כוחות הביטחון, היום/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully