וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גניבה מסתורית בשרון: בית בכיר במשרד ראש הממשלה נפרץ

המשטרה חוקרת מי גנב מביתו של הבכיר במושב בית יצחק ציוד אישי, שכלל מחשב, כסף ומסמכים אף שהבית מרושת במצלמות אבטחה. המשטרה פתחה בחיפושים אחר החשודים, שטרם נתפסו

ביתו של בכיר במשרד ראש הממשלה המתגורר במושב בית יצחק שבאזור שרון נפרץ וציוד אישי נגנב ממנו. החשודים טרם נתפסו וכוחות המשטרה פתחו במצוד אחריהם.

הדייר חזר אמש בסביבות השעה 21:00 לביתו, השאיר את דלת הבית פתוחה, ואת תיקו בכניסה לדירה. בתיק היה מחשב נייד שהכיל מידע לא מסווג. הפורצים לקחו עימם את המחשב, וכן תעודות אישיות ומעט כסף. יצוין כי הבית מרושת במצלמות אבטחה שתיעדו את הפורצים. החומרים שצולמו בהן הועברו למשטרת ישראל ולגורמי ביטחון נוספים במטרה להחקות אחר הפורצים. במערכת הביטחון מעריכים כי העבריינים לא ידעו לאיזה בית נכנסו, וכי הם ניצלו את העובדה שהבכיר השאיר את דלת ביתו פתוחה.

בחודש ספטמבר האחרון הורשע במסגרת הסדר טיעון איש קבע מממר"ם, יחידת התקשוב הסודית בצה"ל, שהואשם כי העתיק בניגוד לנהלים למחשבו האישי אלפי מסמכים סודיים. הוא נשלח לכלא ל-25 ימי מאסר בפועל בלבד. בנוסף, נגזרו עליו חמישה חודשי מאסר על תנאי ונקבע במסגרת ההסדר כי הוא יישלם קנס בסך 5,000 שקלים, ויורד לדרגת סמל.

הנאשם הורשע בעבירה של חריגה מסמכות ובעבירה של התנהגות שאינה הולמת, לאחר שהעתיק מסמכים ברמת סיווג '"סודי ביותר". מכתב האישום המתוקן שהוגש נגדו בעקבות הסדר טיעון שהשיג עורך הדין בני קוזניץ, עלה כי בחודש יולי 2011, חיבר את מחשבו שהיה מחובר לרשת הצבאית למחשב אזרחי ביחידה שהיה מחובר לרשת אזרחית. לאחר מכן, העתיק מידע מסווג ממנו למספר תקליטורים והוציאם אל מחוץ ליחידה. המידע נתפס בביתו על מחשבו האזרחי.

בהכנת הידיעה השתתף שבתי בנדט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully