וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זיגייר עשה משהו חמור יותר מלדבר עם הביון האוסטרלי"

יוסי מלמן

19.2.2013 / 7:45

שר החוץ האוסטרלי לשעבר התייחס לפרשת "האסיר X", ואמר בראיון כי להערכתו מדובר ב"יותר מאשר לדבר עם ה-ASIO". "כבר ב-2005 התרעתי בפני הישראלים על השימוש בדרכונים"

צילום: רשת ABC האוסטרלית, עריכה: יותם בן דוד

שר החוץ האוסטרלי לשעבר, אלכסנדר דונר, סבור כי ההאשמות שיוחסו לבן זיגייר-אלון הן חמורות יותר מאשר מסירת מידע לשירות הביטחון האוסטרלי. דונר, שהיה שר החוץ במחצית השנייה של העשור הקודם, אמר את הדברים הבוקר (שלישי) בראיון לתחנת רדיו אוסטרלית. הוא ציין בדבריו: "אני לא מאמין שההאשמות נגדו נוגעות לדברים שנאמרו לשירות הביטחון. אני סבור שהן חייבות להיות חמורות יותר".

פרשת האסיר X - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
הח”כים שחשפו בכנסת את פרשת האסיר X יישפטו?
”זייגיר נעצר כי הדליף מידע על מבצע חשאי באיטליה”
גם מופז מודה: לא הכרתי את נושא ”האסיר X”

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה צריך להיות חמור יותר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

דונר סיפר עוד כי בין השנים 2005 ל-2007 הביע באוזניי ממשלת ישראל את דאגת אוסטרליה מהאפשרות שהאחרונה עושה שימוש בדרכוניה למבצעי המודיעין שלה. ישראל, לדבריה, לקחה את דבריו לתשומת לבה. ניתן להעריך כי שר החוץ העלה את הסוגייה בעקבות מעצרם של שני אנשי מוסד בניו זילנד, שבה ניסו להשיג דרכונים של המדינה באותן שנים. במהלך הפרשה התברר כי אחד מהם, שהיה בכיר במוסד, פעל מאדמת אוסטרליה כשהוא מתחזה לבעלי חברת נסיעות המארגנת טיולים אתגריים, ואולם אם נכונים דבריו של דונר, כאילו ישראל לקחה לתשומת לבה את הערותיו, הרי למרות שזאת בפרשת חיסולו של איש חמאס מחמוד אל-מבחוח בדובאי ב-2010, התגלה כי המוסד השתמש לכאורה בדרכונים אוסטרליים שזויפו לצורך הפעולה. בעקבות זאת, הביעה ממשלת אוסטרליה את מחאתה וגירשה משטחה דיפלומט ישראלי שעל פי פרסומים זרים היה נציג המוסד במדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול דיווחה רשת ABC האוסטרלית כי זיגייר, המכונה "האסיר X", נעצר על ידי מפעיליו בישראל מכיוון שכוחות הביטחון חשדו שהוא מסר לאוסטרלים מידע על פעילויות המוסד. אותה רשת היא שפרסמה בשבוע שעבר את התחקיר שחשף את מותו של זיגייר, שהיה עצור בבית הכלא איילון. לפי הפרסום, זייגיר נפגש עם אנשי סוכנות הביון האוסטרלית (ASIO) ומסר להם מידע מקיף ונרחב על אודות פעילות המוסד, כולל לגבי "מבצע סודי ביותר באיטליה שתוכנן במשך שנים". בין היתר דיווחה הרשת כי זייגיר הגיש בעבר בקשה לקבלת אשרת עבודה לאיטליה. בשבוע שעבר דווח ב"גרדיאן" הבריטי כי זייגיר ניהל עבור המוסד חברת קש שפעלה באירופה, ושמכרה ציוד אלקטרוני לאירן.

"חשף מבצע סודי של המוסד באיטליה"

אתמול דווחה רשת אי-בי-סי האוסטרלית כי בן זייגיר נעצר על ידי מפעיליו בישראל מכיוון שכוחות הביטחון חשדו שהוא מסר לאוסטרלים מידע על פעילויות המוסד. לפי הפרסום, זייגיר נפגש עם אנשי סוכנות הביון האוסטרלית (ASIO) ומסר להם מידע מקיף ונרחב על אודות פעילות המוסד, כולל לגבי "מבצע סודי ביותר באיטליה שתוכנן במשך שנים". בין היתר דיווחה הרשת כי זייגיר הגיש בעבר בקשה לקבלת אשרת עבודה לאיטליה. בשבוע שעבר דווח ב"גרדיאן" הבריטי כי זייגיר ניהל עבור המוסד חברת קש שפעלה באירופה, ושמכרה ציוד אלקטרוני לאירן.

בשבוע שעבר דיווחה סוכנות הידיעות האוסטרלית "פיירפקס" כי גורמי ביטחון רשמיים במדינה חשדו שזיגייר עמד לחשוף בפני רשויות הביטחון בקנברה, או בפני אמצעי התקשורת המקומיים, את שיטות הפעולה של המודיעין הישראלי, ואת דרך השימוש שעושה לכאורה המוסד הישראלי בדרכונים אוסטרלים בפעולותיו במדינות זרות. משום כך, לדברי אותם גורמים עלומי שם, הוא נעצר ונכלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully