וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ וינשטיין הורה לבדוק את המכתב נגד השר סער

גלעד גרוסמן

18.2.2013 / 16:05

היועץ המשפטי לממשלה הורה לבדוק את המכתב בו נטען כי שר החינוך קיים מערכת יחסים עם עובדת שכפופה לו. מדובר בבדיקה ראשונית וטרם הוחלט אם יש מקום לפתוח בחקירה

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הורה היום (שני) לבצע בדיקה בעקבות פנייה שהגישה התנועה לאיכות השלטון לאחר פרסום מכתב שהופץ לחברי ליכוד ובו נטען ליחסים בלתי הולמים מצד שר החינוך, גדעון סער, כלפי עובדת שהייתה כפופה לו. ככל הנראה מדובר בבדיקה ראשונית וטרם התקבלה החלטה האם יש מקום לפתוח בחקירה בנושא. יצוין כי וינשטיין לא הטיל כל מגבלה על מינויו של סער לשר בממשלה הבאה.

גדעון סער במטה הליכוד, תוצאות המדגם יום הבחירות ינואר 2013. שלומי גבאי
ביצע עבירה פלילית? סער/שלומי גבאי

בשבוע שעבר פנתה התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש ולמפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית בנוגע לתוכן המכתב, ובפרט בנוגע לשאלת אמיתותו ונסיבות כתיבתו, לאור ההכחשה של היועצת שלכאורה חתומה על המכתב. בפנייה נכתב כי הדרישה לחקור את האירוע הוגשה היות שמדובר באישיות ציבורית בכירה. "אין כלל ספק שאין להותיר לחשדות ו/או האשמות שכאלה לנסר בחללו של עולם ויש לחקור אותן עד תום ולהוציא את האמת לאור", נכתב.

המכתב המקורי הגיע למשרדי התנועה וחלק מתוכנו אף פורסם בכלי תקשורת שונים. המסמך, שנשלח בהעתקים לחברי מרכז רבים בליכוד והגיע למערכת "גלובס", נכתב לכאורה על ידי יועצת של סער וחתום בראשי תיבות מ.כ. הוא מפרט חשדות לכאורה להתנהלות בעלת אופי מיני של שר החינוך, ובחלקן מעלות אף חשד לכאורה לביצוע עבירה פלילית. היועצת שחתומה לכאורה על המכתב אמרה לוואלה! חדשות כי היא לא מעורבת כלל בכתיבתו, וכי "התוכן שלו שקרי והדברים המופיעים בו לא היו ולא נבראו".

התנועה לאיכות השלטון לא התעלמה בפנייתה מהפרסומים בכלי התקשורת, שבהם יש הכחשה גורפת של הגורמים הקשורים במכתב. ההכחשות מעלות חשד לזיוף בנסיבות מחמירות במטרה לפגוע בשר בכיר בממשלה, שלדעת התנועה חייב להיחקר. "דברים אלו מקבלים חיזוק, נוכח פרשת הרפז והחשש כי כתיבת מכתבים מזויפים הפכה להיות כלי לגיטימי לסגירת חשבונות עם יריבים פוליטיים או אחרים. תופעה, שככל שאכן התרחשה גם כאן, צריכה להיות מטופלת במלוא החומרה, למען ביעורה ומיגורה מן השורש".

לדברי עו"ד קרן קופרמן, מומחית לטיפול ומניעת הטרדות מיניות במקום העבודה, "החוק למניעת הטרדה מינית קובע מפורשות כי גם אם נודע למעביד דרך צד שלישי או שנפוצו שמועות או אפילו מכתב אנונימי, ישנה חובה על פי חוק לנהל הליך בירור בעניין עם הנוגעים בדבר".

עוד אמרה קופרמן כי כאשר מדובר ברומן בהסכמה בין ממונה לכפופה, "נקבע סטנדרט התנהגות מאוד גבוה הנדרש מהממונה ומחייב אותו לבדוק מקרים שכאלה. גם במקרה של רומן בהסכמה, הבכיר מבין השניים צריך ליידע את המעביד על קיומו של הרומן על מנת שהאחרון יוודא שאכן מדובר ביחסים בהסכמה, וזאת בשל הרגישות והקושי לזהות זאת תחת יחסי מרות. אם אכן יתברר שמדובר במכתב מזויף, המקרה הזה מלמד אותנו כמה כוח יש למכתב או לתלונה שכזו, ולכן הללו מחייבים בדיקה מעמיקה של הארגון. התעלמות אינה אופציה במצבים שכאלה".

ממשרד המשפטים נמסר כי "בעקבות פנייה שהגיעה ליועץ המשפטי לממשלה, שעסקה במכתב שהעלה טענות נגד השר גדען סער, שהופץ לגורמים רבים ושהועלו ספקות לגבי אמינותו, הורה היועץ המשפטי לממשלה בשבוע שעבר, לאחר היוועצות משותפת, לקיים בדיקה ראשונית של המכתב, לרבות שאלת אמיתותו ונסיבות כתיבתו, באמצעות משטרת ישראל. בדיקה זו טרם נסתיימה. נבקש לציין עוד כי בניגוד לפרסומים, היועץ לא נדרש ולא התבקש להידרש לסוגיית מינויו של סער לתפקיד שר בממשלה הבאה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully