וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה באוסטרליה: לא נחקור את הביון לגבי זיגייר

אחרי ששר החוץ של אוסטרליה הורה לפתוח בחקירה בנוגע למותו של "האסיר X", הצהיר היום התובע הכללי במדינה כי אין צורך בביקורת על ארגון המודיעין ASIO, חרף מעורבותו בפרשה

צילום: אלי מנדלבאום, עריכה: גדי וינסטוק

התובע הכללי של אוסטרליה, מארק דרייפוס, לא רואה צורך לערוך חקירה פנימית במשרדו או בארגון הביון של ארצו בנוגע לטיפול במקרה של בן זיגייר, המכונה "האסיר X" - כך דיווח הבוקר (שני) העיתון המקומי "The Australian".

שר החוץ של אוסטרליה, בוב קאר, הורה לפתוח בחקירה במשרד, אך התובע הכללי טען היום כי הוא בטוח שאנשי משרד החוץ "יגיעו לשורש העניין של הטרגדיה המשפחתית". הוא טען עוד כי אינו מאמין שיש צורך בביקורת על ארגון הביון ASIO, למרות מעורבותו בפרשה: "לא ראיתי כל צורך בביקורת כזו במשרד התובע הכללי".

פרשת האסיר X - כותרות נוספות
ועדת החוץ והביטחון של הכנסת תחקור את פרשת "האסיר X"
נתניהו על "האסיר X": "חשיפת יתר עלולה לפגוע בביטחון"
הנגבי: "היה כשל, ועדת החוץ והביטחון לא ידעה על זיגייר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לדברי התובע הכללי, מדובר ב"טרגדיה משפחתית"/מערכת וואלה!, צילום מסך

קאר סיפר אמש כי מנהל משרד החוץ עורך דו"ח, אשר "יעלה על נייר את כל הקשרים הקונסולריים בין אוסטרליה לישראל", כולל את הקשר בין הסוכנויות לביטחון. "ביקשנו מממשלת ישראל לתרום את חלקה בהכנת הדו"ח. ברצוננו להעניק להם את ההזדמנות להציג את הסבריהם לאירועים שהובילו למותו הטרגי", הסביר קאר.

"אני צריך לדעת מה היה הקשר בין הסוכנויות האוסטרליות והישראליות, ואני צריך לראות מה הישראלים מוכנים להגיד לאוסטרליה", אמר שר החוץ האוסטרלי, והוסיף כי "המפתח הוא קבלת כל המידע. אם הדו"ח יראה מקום לשיפור הטיפול במקרים קונסולריים שכאלה, תהיה לזה השפעה חשובה אם אזרח אוסטרלי יטופל באופן דומה בעתיד".

במקביל, צפויה הפרקליטות לפרסם ביממה הקרובה את הדו"ח שחיברה נשיאת בית משפט השלום, דפנה בלטמן-שרגאי, בנוגע למותו של בן זיגייר, חקירה שבסופה נקבע כי הוא התאבד בכלא. במקביל בוחנים בפרקליטות אם יש מקום להגיש כתבי אישום בגין רשלנות בעקבות ממצאי החקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully