וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכני "האסיר X": "אשתו הייתה תחת אבטחה תקופה ארוכה"

17.2.2013 / 0:16

השכנים ממרכז הארץ סיפרו כי שאלו את הרעיה על בעלה שנעלם, ונענו כי חלה בסרטן וטופל באוסטרליה – ולבסוף מת. במקביל נודע כי דו"ח על מותו של זיגייר יתפרסם בתחילת השבוע

צילום: רשת ABC האוסטרלית, עריכה: יותם בן דוד

מתוך תחקיר רשת ABC האוסטרלית

פרטים נוספים בפרשת "האסיר X" נחשפים: סיפורו של בן זיגייר-אלון היכה בהלם לא רק את אנשי מערכת הביטחון בישראל, אלא גם את השכנים של המשפחה באזור המרכז, שבמשך תקופה ארוכה מאוד הכירו את רעייתו כאם חד-הורית. איש מהם לא העלה על דעתו כי מאחורי האישה הנאה והמנומסת מסתתרת פרשה שתטלטל את המדינה כולה.

פרשת "האסיר X" – התפתחויות אחרונות:
דיווח: "אוסטרליה הייתה עמוק בסוד ענייני האסיר X"
דו"ח זיהוי פנים: "האסיר X אינו חשוד בחיסול מבחוח"
המוסד פרץ לבית עיתונאי אוסטרלי שחשד באסיר X?
קצין איסוף: מדוע אנשינו בוגדים במדינת ישראל?
תעלומת האסיר X: "איש מוסד נכלא בבידוד והתאבד, יתכן שבגד"

תחקיר ABC. צילום מסך
זיגייר/צילום מסך

השכנים של בני משפחת זיגייר, בעצמם אנשי מערכת הביטחון, סיפרו כי הם התגוררו בבניין בשכונה מבוססת באזור המרכז. לדבריהם, "האישה התנהגה באופן רגיל, כמו כל אמא. יש לה מבטא בריטי. היא יפה מאוד, ומשיחות אתה התברר כי עלתה לארץ בילדותה". השכנים שאלו על אודות בעלה שנעלם ולדבריהם, הרעיה סיפרה כי הוא חלה בסרטן ומאחר שהמשפחה המורחבת שלו מתגוררת באוסטרליה - הוא מטופל שם. לאחר מותו טענה האישה כי בעלה לא הצליח להתגבר על מחלת הסרטן והלך לעולמו. עוד סיפרו השכנים כי סימנים שונים הצביעו על כך שמשהו חריג מתרחש סביב האישה וכי היא הייתה תחת אבטחה במשך תקופה מאוד ארוכה.

בתוך כך נודע כי הפרקליטות צפויה לפרסם את הדו"ח שחיברה נשיאת בית משפט השלום, דפנה בלטמן-שרגאי, בנוגע למותו של בן זיגייר, חקירה שבסופה נקבע כי הוא התאבד בכלא – כך נודע אמש (שבת). ייתכן שהדו"ח יפורסם כבר בתחילת השבוע. במקביל בוחנים כעת בפרקליטות אם יש מקום להגיש כתבי אישום בגין רשלנות בעקבות ממצאי החקירה.

כזכור, ביום חמישי אמר מקור משפטי בכיר שעסק בפרשה כי "גם אם בעתיד נחשוב שביטחון המדינה מחייב זאת נפעל באופן דומה". בדבריו דחה המקור את הטענה כי בישראל ישנם "אסירי איקס". "זו לא דיקטטורה, זו לא ארגנטינה", אמר. "אנחנו לא מדינת עולם שלישי שבה אנשים נעלמים ונמצאים בכלא בלי שאף אחד יודע מזה. אין את הדבר הזה במדינת ישראל. לא היה ולא יהיה". לדבריו, בעבר התרחשו כמה מקרים חריגים שבהם מטעמים ברורים של ביטחון הוחלט להחזיק אסיר תחת שם בדוי. הוא הסביר כי הדבר נעשה הן מחשש שפרסום שמו או דבר מאסרו עלול לפגוע בביטחון המדינה, ואף ייתכן שיגרום לפגיעה באסיר ובבני משפחתו.

עוד אמר המקור המשפטי כי במקרה של "האסיר איקס", השם הבדוי ניתן לו בהסכמתו. עם זאת, הוא הוסיף כי לאסיר מסוג זה יש אותן זכויות כמו לאסיר רגיל – פגישות עם עורכי דין, משפחתו מקבלת מיד הודעה על מעצרו, הוא זכאי לביקורים ואף יכול להגיש עתירות אסיר.

אותו גורם העריך שבמקרה זה נמנעה פגישה בין האסיר ובין עורכי דינו בשלושת השבועות הראשונים למעצרו, כפי שהחוק מתיר כאשר היועץ המשפטי לממשלה ושופט מחוזי מאשרים זאת. לדבריו, לאורך כל הדרך לוותה הפרשה על ידי גורמים משפטיים בכירים מאוד, הן בפרקליטות והן בביקורת שיפוטית, גם מצד נשיאת בית המשפט המחוזי בפתח תקווה דאז, הילה גרסטל, אשר הוציאה את צו איסור הפרסום בפרשה והתירה להאריך את החזקתו של האסיר בהפרדה. כך גם מצד בית המשפט העליון ובראשם הנשיאה דאז דורית בייניש.

בהכנת הידיעה השתתף גלעד גרוסמן

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully