וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוסד פרץ לבית עיתונאי אוסטרלי שחשד באסיר X?

בראיון לערוץ 10 סיפר העיתונאי ג'ייסון קוטסוקיס כי ב-2010 שאל את בן זיגייר על קשריו עם המוסד. לדבריו, יממה לאחר מכן מצא את דלת משרדו פתוחה, אך אין הוכחה שאכן נפרץ

צילום: רשת ABC האוסטרלית, עריכה: יותם בן דוד

ימים ספורים לאחר חשיפת התאבדותו של האסיר X בכלא איילון, נראה כי החשדות סביב בן אלון-זיגייר לא עלו רק בישראל. ערוץ 10 פרסם אמש (שישי) ראיון עם ג'ייסון קוטסוקיס, עיתונאי אוסטרלי שטוען כי לאחר שיחה שניהל עם זיגייר, במהלכה שאל אותו העיתונאי על קשריו עם המוסד, נפרץ ביתו. בראיון העריך קוטסוקיס כי המוסד הוא שאחראי לפריצה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נבהל מהשאלה על קשריו עם המוסד? זיגייר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"חזרתי הביתה ומצאתי את דלת המשרד שלי פתוחה. בדרך כלל היא נעולה", שחזר קוטסוקיס את היום בו נפרץ ביתו בשנת 2010. עם זאת, הוא הבהיר כי מדובר בחשדות בלבד וכי אין לו כל הוכחה לכך שביתו אכן נפרץ. "זה רק ניחוש מושכל, אבל במבט לאחור זה נראה חשוד יותר כי זה קרה, לדעתי, יום לאחר שיצרתי קשר לראשונה עם מר זיגייר".

שלשום דיווחה סוכנות הידיעות האוסטרלית "פיירפקס" כי גורמי ביטחון רשמיים באוסטרליה חשדו כי זיגייר עמד לחשוף בפני רשויות הביטחון בקנברה או בפני אמצעי התקשורת המקומיים את שיטות הפעולה של המודיעין הישראלי, ואת דרך השימוש שעושה לכאורה המוסד הישראלי בדרכונים אוסטרליים בפעולותיו במדינות זרות. משום כך, לדברי אותם גורמים עלומי שם, הוא נעצר ונכלא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

זיגייר "היה קרוב לחשוף את הסודות, אולם הוא מעולם לא הספיק לעשות כן", אמרו הגורמים. מקורות בקנברה התעקשו שהביון האוסטרלי, ה-ASIO, לא קיבל ממקבילו הישראלי מידע על החשדות שהצטברו בצד הישראלי נגד זיגייר. עם זאת, "הם הבינו שהוא עמד בקשר עם שירותי הביטחון האוסטרליים".

עוד עולה מהדיווח בסוכנות "פיירפקס", כי המודיעין הישראלי הודיע ל-ASIO על מעצרו של זיגייר שמונה ימים בלבד לאחר שהרשויות בדובאי חשפו את החשד כי סוכנים ישראלים השתמשו בדרכונים אוסטרליים מזוייפים במהלך חיסולו של בכיר חמאס, מחמוד אל-מבחוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully