וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ויחימוביץ' נועדו בשנית: "הפערים נותרו כשהיו"

טל שלו

15.2.2013 / 15:18

על רקע הקשיים במשא ומתן הקואליציוני, נפגשו ראש הממשלה ויו"ר מפלגת העבודה פעם נוספת. בתום הפגישה, שבה והבהירה יחימוביץ' כי לא תשב בממשלת נתניהו: "אין שינוי בעמדתנו"

ניסיון נוסף לגשר על הפערים: ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' נועדו היום (שישי) בארבע עיניים במעונו של ראש הממשלה בירושלים, על רקע הקשיים במשא ומתן הקואליציוני. בסביבתה של יחימוביץ' אמרו כי הפגישה התקיימה לבקשתו של נתניהו. ההערכה היא כי נתניהו מנסה להפעיל לחץ על יחימוביץ' שתצטרף לקואליציה.

בתום הפגישה אמרה יו"ר העבודה כי "הפגישה התנהלה באווירה טובה, אך הפערים הגדולים בהשקפת העולם נותרו כשהיו", והבהירה כי "אין שינוי בעמדתה של מפלגת העבודה". כזכור, יחימוביץ' הצהירה לפני הבחירות כי לא תשב בממשלה עם נתניהו, אך בכירים במפלגתה לוחצים עליה לבחון מחדש את עמדתה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוד ניסיון שכשל? יחימוביץ' ונתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

זו אינה פגישתם הראשונה של נתניהו ויחימוביץ' לאחר ניצחונו של נתניהו בבחירות. בשבוע שעבר נועדו השניים במשך יותר משעה במעונו של ראש הממשלה, בפגישתה שלאחריה אמרה יחימוביץ' כי "השיחה עם ראש הממשלה הייתה מעניינת, אולם הפערים בתפיסות העולם בכל הנוגע לחברה ולכלכלה בישראל הם תהומיים, וכך גם בכל הנוגע להתנעתו המחודשת של תהליך שלום". לדברי יחימוביץ', "בשני עניינים אלה, שהיו במוקד השיחה, לא נודע לי דבר חדש. אני מכבדת את ראש הממשלה, ואם יבקש לשוב ולהיפגש אשמח לעשות זאת, אולם לנוכח ההבדלים החדים, מפלגת העבודה תשרת את העם מהאופוזיציה, כפי שכבר החליטה".

בעבר הבהירה יחימוביץ' את סיבת הישארות מפלגת העבודה באופוזיציה. "אין מדובר בפסילה אישית, אלא בפערים אידיאולוגיים גדולים שלא ניתנים לגישור. העבודה היא מפלגת שמאל כלכלי והליכוד-ביתנו היא מפלגת ימין כלכלי ומדיני. השילוב שלהם עם יאיר לפיד מקצין אפילו עוד יותר את הצעד הימני-כלכלי, וזה צעד נוסף לממשלה אנטי כלכלית שתפגע בציבור", אמרה יחימוביץ' בתום פגישתה עם נשיא המדינה שמעון פרס. "הודענו גם לפני כן שלא נשב עם נתניהו ונעמוד על כך. באין מועמד שקרוב מבחינתנו לדעותינו, אנו לא המלצנו לנשיא על אף אחד ואנו סומכים על שיקולו של הנשיא. אופוזיציה חזקה היא חלק מאושיות הדמוקרטיה, ומעבר לכך אנו מאחלים לימים יותר טובים ובהצלחה לממשלה הבאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully