וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיבי: "אסיר בעל אזרחות אוסטרלית התאבד בכלא תחת זהות בדויה"

בנאומו בכנסת נשאל שר המשפטים על ידי חברי הכנסת לגבי מקרה בכלא. "האם נראה לך תקין שמשרד רה"מ מזמן את ועדת העורכים כדי למנוע פרסום פרשה שעלולה להביך את ישראל?"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: מיכאל ברגמן

דיון סוער התקיים אתמול (שלישי) בכנסת במהלך נאומו של שר המשפטים יעקב נאמן. "פורסם היום כי אסיר בעל אזרחות אוסטרלית התאבד באחד מבתי הכלא בישראל תחת זהות אחרת", אמר ח"כ אחמד טיבי. "הוא נרשם תחת זהות שאיננה זהותו המקורית. האם ידוע לך על המקרה? האם אתה מאשר את העובדה שאזרח אוסטרלי התאבד בתוך הכלא, תחת זהות בדויה, ובלי לפרסם את עובדת היותו אסיר ועצור בבית כלא במדינת ישראל?", שאל טיבי את השר.

גם יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, פנתה אל נאמן: "אדוני השר, אני רוצה לשמוע את עמדתך בקשר לעובדה שעיתונאים מתנדבים לצנזר מידע על פי בקשת השלטונות. האם זה נראה לך תקין שמשרד ראש הממשלה מזמן את ועדת העורכים כדי למנוע פרסום של פרשה שעלולה להביך את ישראל? האם בשם 'צרכים בטחוניים' אפשר לאשר בארץ מעצרים חשאיים? אני רוצה לספר שאני בזמנו חשפתי את קיומו של מתקן החקירות 1391. עתרתי לבג"ץ והוא קבע בצורה שלא משתמעת לשני פנים שלא ניתן להחזיק אנשים במעצר חשאי ושהדבר הזה לא יקרה יותר במדינת ישראל, והיום אנו שומעים שמדינה שמתיימרת להיות דמוקרטיה מתוקנת, עיתונאים משתפים פעולה עם השלטון בלי הנחיית בג"ץ שאכן יש סכנה ודאית קרובה לפגיעה בבטחון המדינה, שעצירים עלומים מתאבדים ואף אחד לא יודע על קיומם. איך זה מסתדר על דמוקרטיה מתוקנת ושלטון חוק תקין?".

"אין ספק שאם הטענות נכונות, הדבר צריך בדיקה"

גם ח"כ דב חנין הפנה שאלות לשר. "האם בבתי הסוהר בישראל יש אנשים שדבר מאסרם נשמר בסוד? מה מנגנוני הבקרה המשפטיים על מאסר כזה ועל אי-פרסום כזה? מה מנגנוני הבקרה הפרלמנטריים על מאסר כזה ועל אי-פרסום כזה? איך תתאפשר ביקורת ציבורית על מאסרים כאלה?"

"לשאלתו של חנין כפי שאמרתי, אין לי יכולת לענות על השאלות כי כל הנושא הזה איננו בתחום משרדי", ענה השר נאמן. "דבר שצריך בדיקה. אין ספק שאם הטענות נכונות, הדבר צריך בדיקה".

(עדכון ראשון: 17:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully