וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ובנט נפגשו: "רוצים ללכת לדרך משותפת"

יהושע בריינר

11.2.2013 / 11:03

נתניהו ויו"ר הבית היהודי נפגשו לראשונה זה חמש שנים. בצאתו מהפגישה סירב בנט להתייחס לדברים שנאמרו בה, אולם מקורבתו, ח"כ שקד, הדגישה את רצון מפלגתה לשבת בקואליציה

צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל

לראשונה זה חמש שנים נפגשו בצהריים (שני) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, במה שמסתמן כסלילת הדרך לישיבתם המשותפת הממשלה הבאה, חרף יחסיהם הטעונים. בצאתו מהפגישה, סירב בנט להתייחס לדברים שנאמרו בה.

לפי ההערכות, עיקר הפגישה עסק בסוגיית השוויון בנטל, כאשר טרם נמצא מתווה גיוס שיהיה מוסכם על הגורמים אותם מבקש נתניהו לראות בקואליציה העתידית. "המטרה היא להגיע להבנות ולקווים משותפים לישיבה יחד בקואליציה", אמרה הבוקר ח"כ איילת שקד בשיחה עם וואלה! חדשות. שקד, המקורבת לבנט, הוסיפה כי "אחד הנושאים המרכזיים צפוי להיות סוגיית גיוס החרדים, לצד הנושא המדיני וכן הנושא החברתי-כלכלי, על מנת לראות שאפשר ללכת יחד לדרך משותפת".

אחרי נתק של 5 שנים: נתניהו ובנט ייפגשו. מערכת וואלה! NEWS
להבדיל מיתר ראשי המפלגות, הפגישה עם בנט תיערך בתל אביב ולא במעון ראש הממשלה. נתניהו ובנט/מערכת וואלה! NEWS

בימים האחרונים התקיימו פגישות משולשות רבות בין בכירים בבית היהודי לבכירים לשעבר במערכת הביטחון, עם הצלע השלישית - החרדים, במטרה להגיע למתווה גיוס שונה מזה של יאיר לפיד, שלו תינתן הסכמת שלושת הצדדים. לפי ההערכות, נתניהו יציג בפגישתו עם בנט את גרסתו למתווה גיוס החרדים, בתכנית שכוללת הפסקת תקציבים לישיבות שתלמידיהם לא יתגייסו. תכנית דומה הציג ראש הממשלה גם ללפיד, שדחה אותה. לאור יחסיהם הקרובים של לפיד ובנט, שהותקף גם הוא על ידי החרדים, ההערכה היא כי גם הוא ישלול אותה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"יש הבנה עם לפיד"

שקד התייחסה לברית החדשה של הבית היהודי, ואמרה כי "בינינו לבין לפיד יש הבנות. הצוותים שלנו, של יש עתיד ושל הליכוד צריכים להגיע להסכמה משותפת". שקד התייחסה גם לנושא המדיני ואמרה כי "עמדתנו נותרה כפי שהייתה. אם ראש הממשלה חושב שצריך לנהל משא ומתן - לא נתנגד, אבל לא נסכים לתנאים מוקדמים בעניין הזה".

בצעד חריג, פגישתם של נתניהו ובנט תתקיים במשרד ראש הממשלה בבסיס הקריה בתל אביב, בעוד שפגישות אחרות של ראש הממשלה עם ראשי מפלגות אחרים התקיימו במעונו שבירושלים. במערכת הפוליטית יש מי שרואה גם בצעד הזה ניסיון של ראש הממשלה לצייר תמונה שבה נתניהו מביך את בנט ומקיים את הפגישות הללו בעל כורחו. גם יחסיו המתוחים של בנט עם רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו לא תורמים לאווירה, על אף שאתמול התנצל יו"ר הבית היהודי בפני נתניהו, על אמירתו כי "עברו יחד קורס טרור". בנט אמר כי "נתניהו היא אישה חכמה וכל ביקורת שיש לי על ראש הממשלה תעשה מולו בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully