וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: אובמה לא יציע בישראל תכנית שלום חדשה

טל שלו

6.2.2013 / 21:15

דובר הבית הלבן הנמיך ציפיות לקראת ביקורו של הנשיא בישראל. השגריר שפירו אמר כי בביקור ידון אובמה בנושאי אירן, סוריה והפלסטינים. יו"ר הכנסת קורא לאובמה לנאום במשכן

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לא יציג יוזמת שלום חדשה בביקורו בישראל - כך הודיע הערב (רביעי) הבית הלבן. אובמה יבוא בחודש הבא לישראל, לרשות הפלסטינית ולירדן, אך דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, אמר כי מטרת הביקור אינה להציע תכנית מדינית חדשה. קרני אמר כי תזמון הביקור של אובמה בישראל מסמל חפיפה בין ראשית כהונתו החדשה של הנשיא האמריקני לצד זו של ראש הממשלה נתניהו. מוקדם יותר, אמר שגריר ארה"ב בישראל, דן שפירו, כי בשיחותיו בישראל, יעסוק אובמה גם בנושא הסורי ובסוגיה האירנית. "יש לנו אג'נדה דחופה גם בנושא הפלסטיני", אמר.

טרם נקבע תאריך מדויק לביקור. במסגרת ההכנות לבואו של אובמה לישראל, ייצא בשבוע הבא לארה"ב ראש המטה לביטחון לאומי, יעקב עמידרור, שמונה על-ידי נתניהו להיות מתאם ההכנות להגעתה של המשלחת האמריקנית. במקביל, ייצא בשבוע הבא לוושינגטון גם השליח המיוחד של ראש הממשלה למשא ומתן עם הפלסטינים, עורך הדין יצחק מולכו, לוושינגטון כדי לקדם את התנעת המשא-ומתן המדיני, שהינה אחת ממטרות הביקור של אובמה. מולכו פרש בתחילת השבוע מצוות המשא ומתן הקואליציוני של הליכוד לאחר התייעצות עם ראש הממשלה, בין היתר על מנת להתרכז בנושא זה בשבועות הקרובים.

השגריר שפירו: ביקור אובמה אינו מהווה התערבות בהרכבת הממשלה

ברק אובמה הכריז על ג'ון קרי כמזכיר המדינה האמריקאי. רויטרס
מזכיר המדינה החדש יגיע לישראל בשבועיים הקרובים. קרי ואובמה/רויטרס

ההודעה על ביקורו של אובמה עוררה התרגשות רבה בירושלים, ושורה של הערכות נסובו בנוגע בעיקר לגבי מטרת הביקור, העיתוי והמסר העיקרי ממנו - אירן, סוריה, הפלסטינים או הניסיונות לאותת לנתניהו על רצונם של האמריקנים להקים ממשלת מרכז.

מאז החלה כהונתו השנייה של אובמה, רבו ההערכות בישראל שהוא מתכוון להפעיל לחץ משמעותי לחידוש התהליך המדיני בין ישראל והפלסטינים, ומינויו של ג?ון קרי לתפקיד מזכיר המדינה חיזק את ההערכה כי הנושא יעמוד על סדר היום של הממשל החדש. קרי עצמו אמור להגיע לישראל בעוד כשבועיים לקראת ביקורו של הנשיא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ח"כ פואד בן אליעזר בטקס השבעת הכנסת ה-19, ינואר 2013. טלי מאייר
בן-אליעזר מפציר בנתניהו להזמין את אובמה לנאום במשכן. מליאת הכנסת/טלי מאייר

הגעתו לישראל של אובמה היא ביקורו הראשון מעבר לים בכהונתו השנייה, לאחר שבכהונתו הקודמת ספג ביקורת רבה מהקהילה היהודית על כך שדילג על ישראל בביקוריו במזרח התיכון. במהלך ביקורו הוא צפוי להיפגש עם נתניהו ועם נשיא המדינה שמעון פרס וראש הממשלה, וככל הנראה יישא נאום מדיני.

יו"ר הכנסת בפועל, ח"כ בנימין בן אליעזר ויו"ר הכנסת ה-18, ח"כ ראובן ריבלין, ביקשו מראש הממשלה לפעול לכך שנאומו של אובמה יימסר מעל בימת הכנסת. "העם צמא לשמוע את נשיא ארה"ב מדבר אליו במישרין. אם הנשיא אובמה מעוניין לדבר אל העם בישראל, הוא יכול לעשות זאת רק מעל בימת הכנסת", אמר בן-אליעזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully