וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לקורבנות בורגס: "האחראים ישלמו המחיר"

טל שלו

6.2.2013 / 17:10

למחרת פרסום הממצאים שהטילו את האחריות לפיגוע על חיזבאללה שוחח ראש המטה ללוחמה בטרור עם משפחות ההרוגים והעביר מסר מנתניהו. כעת מקווים שהארגון יוצא מחוץ לחוק באירופה

ראש המטה ללוחמה בטרור במשרד ראש הממשלה, איתן בן דוד, שוחח הבוקר (רביעי) עם משפחותיהם של קורבנות הפיגוע בבורגס בחודש יולי האחרון ועדכן אותם בתוצאות החקירה של ממשלת בולגריה שפורסמו אתמול, והטילו את האחריות לפיגוע על ארגון חיזבאללה. בן דוד מסר למשפחות בשמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "מדינת ישראל תעשה הכל כדי שהאחראים לפשע הזה ישלמו את המחיר".

פרסום מסקנות דו"ח החקירה של הפיגוע בבורגס. סופיה, ינואר 2013. AP
פרסום ממצאי החקירה בבולגריה, אתמול/AP

בירושלים קיבלו בשביעות רצון את הודעתה של ממשלת בולגריה אתמול, לפיה המחבלים שביצעו את הפיגוע, בו נהרגו חמישה תיירים ישראלים ואזרח בולגרי, הם חברי הזרוע הצבאית של חיזבאללה. כעת מקווים בישראל שמסקנות הדו"ח יגבירו את הסיכוי שהאיחוד האירופי יחליט להגדיר את חיזבאללה כארגון טרור ויוציא אותו אל מחוץ לחוק. נתניהו הגיב אתמול לממצאי החקירה ואמר כי "חיזבאללה הוא האחראי הישיר למעשה הזוועה בבורגס. יש רק חיזבאללה אחד. זהו ארגון אחד עם הנהגה אחת. ההתקפה בבורגס הייתה התקפה על אדמה אירופית נגד מדינה חברה באיחוד האירופי. אנו מקווים שהאירופאים יסיקו את המסקנות הנדרשות לגבי אופיו האמיתי של חיזבאללה".

גם בוושינגטון קראו לקהילה הבינלאומית ולאיחוד האירופי לנקוט צעדים להגברת הלחץ על חיזבאללה בעקבות הדו"ח. יועץ הבית הלבן לענייני לוחמה בטרור, ג'ון ברנן, אמר כי אירופה, כמו גם בעלי ברית אחרים, חייבת לחשוף את תשתית הארגון ולפגוע ברשת הפיננסית והתפעולית במטרה למנוע פיגועים נוספים בעתיד. עם זאת, לפי ההערכה לא צפויה הסכמה של 27 מדינות האיחוד על הגדרת חיזבאללה כארגון טרור. שר החוץ הבריטי, ויליאם הייג, אמר אתמול כי הוא מתכוון לפעול להחרפת צעדי האיחוד נגד חיזבאללה. "חשוב שהאיחוד האירופי יגיב בתקיפות להתקפות על אדמת אירופה. כל מעשה טרור הוא התקפה על הערכים המשותפים שלנו", אמר.

"חיזבאללה ביצע את הפיגוע בבורגס". רויטרס
האוטובוס שבו בוצע הפיגוע בבורגס/רויטרס

שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, התייחסה גם היא אתמול לתוצאות החקירה הבולגרית, ואמרה כי "האיחוד האירופי צריך לדון בכובד ראש בכל המידע מהחקירה". אשטון בירכה את בולגריה על ההתקדמות בחקירה וציינה כי "האיחוד האירופי והמדינות החברות ידונו בתגובה ההולמת לנוכח כל הממצאים שעלו בחקירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully