וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ארה"ב: ביקור אובמה אינו התערבות בהרכבת הממשלה

שגריר ארה"ב בישראל דן שפירו אמר בראיון לגל"צ כי נתניהו לא נדרש להתחייב לדבר טרם ביקורו המתוכנן של נשיא ארה"ב: "יש לנו אג'נדה מסובכת, בנושאי אירן, סוריה והפלסטינים"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, אומר כי אין לראות בביקורו המתוכנן של הנשיא אובמה בישראל, התערבות בהליך הרכבת הממשלה. לדבריו, הנשיא "מכבד את התהליך הפוליטי הישראלי, ומתכוון להגיע לאחר הרכבת הממשלה החדשה". בנוסף, אמר שפירו, אובמה לא דרש מנתניהו התחייבות כלשהי טרם ביקורו. "אין תנאים לביקור הזה, ואין דרישות. הוא בא לדבר עם ראש הממשלה נתניהו, וישראל תהיה התחנה הראשונה של הנשיא בכהונתו השנייה. זה מראה לעולם כולו את חוזקם של קשרי הידידות בינינו", אמר הבוקר (רביעי) שפירו בראיון לתוכנית "בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל.

לדברי השגריר האמריקני, בשיחתם של אובמה ונתניהו לאחר הבחירות בישראל, הסכימו השניים כי תחילת הקדנציה השנייה של אובמה והקמת ממשלה חדשה בישראל, "נותנות הזדמנות לאשר את הקשרים העמוקים בין ארה"ב לישראל". "יש לנו אג'נדה דחופה", הסביר שפירו, "גם בנושא אירן וגם באשר לסוריה, וכן להחזיר את הפלסטינים לשולחן המשא ומתן".

"אובמה הבהיר מה ארה"ב מוכנה לעשות כדי למנוע גרעין מאירן"

שפירו התייחס לתכנית הגרעין האירנית, ואמר כי מדיניותו של הנשיא אובמה, לפיה יש למצות את הדרך הדיפלומטית עד תום - לא תשונה. "הנשיא נחוש מאוד למנוע מאירן נשק גרעיני. אם נוכל להשיג זאת בדרך של לחץ וסנקציות, זה כמובן יהיה עדיף. אם זה לא יקרה, יש לנו אמצעים על השולחן, ואובמה כבר הבהיר מהם ומה ארצות הברית תהיה מוכנה לעשות כדי להיות בטוחה שאירן לא תשיג נשק גרעיני".

השגריר האמריקני סירב להתרשם מהאמירות החריפות על נתניהו, שפורסמו באחרונה ויוחסו לנשיא אובמה. "הם יודעים לעבוד יחד, הם נפגשו תשע פעמים, מדברים הרבה בטלפון והסכימו יחד שממשלותיהם יהיו מתואמות באופן חסר תקדים בין המערכות הביטחוניות ושירותי המודיעין. כל תמיכתה של ארה"ב בישראל, בזכותה להגן על עצמה, היא תוצאה של עבודה משותפת", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully