וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא לאפשר לנתן אשל להשתתף במשא ומתן הקואליציוני"

בעקבות חזרתו המסתמנת של ראש לשכתו לשעבר של נתניהו לחיים הציבוריים לאחר פרשת העובדת, פנתה חברת הכנסת העתידית, תמר זנדברג, ליועץ המשפטי לממשלה על מנת למנוע את המהלך

חברת הכנסת המיועדת מטעם מרצ, תמר זנדברג, פנתה היום (ראשון) ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, בבקשה שלא לאפשר לראש לשכת ראש הממשלה בעבר, נתן אשל, לשמש חלק מצוות המשא ומתן הקואליציוני מטעם הליכוד-ביתנו. בפנייתה כתבה זנדברג כי "יש בכך מסר קשה עבור נשים רבות החוות הטרדות מיניות במקומות העבודה ומחוצה אליהן. מן הראוי כי בשירות המדינה לא תונהג ענישה מקילה, או כזו שאף אינה ממומשת".

אשל, הנחשב לאחד מהאנשים המקורבים ביותר לראש הממשלה ורעייתו, הודח בשנה שעברה מתפקידו, לאחר שחתם על הסדר טיעון עם נציבות שירות המדינה בו הודה בהתנהגות לא הולמת כלפי העובדת ר' ובפגיעה במשמעת בשירות המדינה. נתניהו לא גינה באופן פומבי את התנהגותו של אשל, ואף זעם על חושפי הפרשה בלשכה - מזכיר הממשלה צבי האוזר, ראש מערך ההסברה יועז הנדל (שעזב את תפקידו בעקבות משבר האמון עם נתניהו) והמזכיר הצבאי יוחנן לוקר - שפנו ליועץ המשפטי לממשלה ודיווחו לו על ששמעו מפיה של ר?, עובדת הלשכה, מבלי שעידכנו אותו.

זנדברג כתבה עוד ליועץ כי "עם היוודע הסדר הטיעון התבטאת בעיתונות כי הרחקתו של אשל משירות המדינה וענישתו 'מהווה מסר ערכי כלפי כל עובדי המדינה, בכירים ככל שיהיו, שלפיו אין לעבור לסדר היום על תופעות כמו אלה שנמסר בחקירה'. למרות כל אלה, התבשרנו השבוע על חזרתו של מר אשל לחיים הציבוריים, בתפקיד יועץ לראש הממשלה האמון על הרכבת הקואליציה הבאה, אשר מהווה מרכיב משמעותי בדמוקרטיה הישראלית ובעיצוב חיי אזרחיות ואזרחי ישראל בשנים הקרובות".

זנדברג הוסיפה כי "עובדה זו הינה זלזול בביטחונן של נשים ובחומרת מעשיו של אשל, אשר נעשו בתוך משרדי הממשלה. חזרתו בדלת האחורית ובניגוד לרוח הסדר הטיעון מכשירה אלימות כנגד נשים, ומשדרת מסר כי עבירות מסוג זה אינן חמורות דיין על מנת לאכוף אותן, וכי הסדר הטיעון מועד להפרה". זנדברג פנתה לוינשטיין בבקשה לאכוף את הסדר הטיעון ודרשה כי יורה לראש הממשלה לא לשלב את אשל בתפקיד ציבורי כלשהו. "שלח מסר ברור כי הטרדות מיניות ואלימות נגד נשים הינן עבירות חמורות ופסולות, וכי לא תאפשר לאדם אשר הורחק מהשירות הציבורי בגין עבירות אלו לחזור לתפקיד משפיע על חיי הציבור כאילו לא אירע דבר", קראה.

נתן אשל. עומר מירון
היה מעורב בהקמת ממשלת האחדות עם קדימה. אשל/עומר מירון

מאז פרש מתפקידו המשיך לסייע לנתניהו באופן לא רשמי, כשליח לעניינים פוליטיים, ובין היתר היה מי שעמד מאחורי הקמת ממשלת האחדות עם קדימה במאי 2012. כעת, לקראת התחלת המגעים הקואליציוניים, אשל שוב חזר לתמונה, ובשבוע שעבר דווח ב"ידיעות אחרונות" כי נפגש לאחרונה עם עו"ד שלומית פרגו-ברנע, היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, כדי לבחון אפשרות למעורבות רשמית שלו במגעים, וגם היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, התבקש לבחון את הסוגייה. יחד עם אשל יהיה חבר בצוות המשא ומתן גם עורך הדין הפרטי של נתניהו, דוד שימרון.

הדיווחים על חזרתו של אשל לזירה הציבורית עוררו סערה בפייסבוק בימים האחרונים, ועל עצומה נגדו חתמו כבר כ-1,900 בני אדם. העצומה קוראת למפלגות המשתתפות במשא ומתן הקואליציוני לדרוש שאשל לא יהיה מעורב במגעים. "לא מנהלים משא ומתן עם עברייני מין. מי שמסכים לחזרתו של אשל לתפקיד, נותן יד לאלימות נגדנו!”, נכתב בעצומה, הקוראת למפלגות לסרב לנהל משא ומתן עם אשל מטעמו של נתניהו, ו"לא להכשיר עבריינות מין". "כשנתן אשל בלשכה האמירה ברורה: עברייני מין אינם נענשים על מעשיהם, מעשיהם אינם נלקחים בחומרה. ואנחנו, הנשים, כמו גם ביטחוננו אינם חשובים דיים. אינם חשובים כלל", נכתב בעצומה.

העצומה פונה ספציפית למפלגת יש עתיד ולעומד בראשה ולבית היהודי. "לאחר שיאיר לפיד אמר בעימות עם אריה דרעי שהוא רואה בדרעי עבריין, אנחנו דורשות שלא יכסה את עיניו כעת, ויבין ויבהיר בסירובו לנתן אשל, כי גם עם עברייני מין מפלגת יש עתיד מסרבת לשאת ולתת", נכתב בעצומה, המתייחסת גם למספר הנשים הגדול ברשימתו של לפיד (8) וקוראת לה "לא להפוך את הנשים של המפלגה לעלה תאנה, על ידי הכשרת האלימות נגדנו. כי זו המשמעות של הלגיטימציה שלה זוכה נתן אשל מצד ראש ממשלת ישראל".

נאום יאיר לפיד לאחר תוצאות המדגם, ינואר 2013. בן קלמר
"דורשות שלא יכסה את עיניו כעת". לפיד/בן קלמר

העצומה דורשת גם מהבית היהודי להציב תנאי מוקדם למגעים הקואליציוניים ולא להסכים לנהל משא ומתן עם אשל, ש"ממשיך להיות חלק מלשכת ראש הממשלה, ומבהיר בכל יום ורגע שבו הוא עדיין חלק מהפמליה הצמודה של בנימין נתניהו, כי אלימות נגד נשים אינה נתפסת בעיני ראש ממשלת ישראל כחמורה דייה. אל תתנו לאמירה הזו יד". מארגני העצומה אף פנו לחברי המפלגות והדביקו פניות בדפי הפייסבוק שלהם, אך יוזמת העצומה, רויטל מדר, אמרה לוואלה! חדשות כי מלבד תגובתו של ח"כ המיועד הרב שי פירון שכתב בעמוד הפייסבוק כי יעביר את הדברים לבחינת צוות המשא ומתן הקואליציוני, הם טרם קיבלו כל תגובה. מיש עתיד והבית היהודי לא נמסרה תגובה. נתן אשל סירב להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully