וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "רוסיה ממשיכה לספק לנו נשק כפי שסוכם"

בראיון לתחנת רדיו במוסקבה אמר סגן ראש הממשלה הסורי, קדרי ג'מיל, כי מדובר בכלי נשק מגוונים אך לא פירט. כשנשאל על היחס לישראל, אמר כי "איום התוקפנות מצדה עדיין קיים"

רוסיה ממשיכה לספק כלי נשק למשטרו של בשאר אסד בסוריה בהתאם להסכמים בין שתי המדינות, כך אמר אתמול (שבת) סגן ראש הממשלה, קדרי ג'מיל. "יש לנו הסכמים שנחתמו לפני הסכסוך הנוכחי, ורוסיה ממלאה את חובותיה", אמר ג'מיל לתחנת רדיו במוסקבה, על פי דיווח של סוכנות הידיעות הצרפתית. ג'מיל לא פירט באילו כלי נשק מדובר, אולם הוסיף כי מדובר בכלי נשק מגוונים וכי הם נועדו לצורך "אבטחת ריבונותה של המדינה".

לדברי סגן ראש הממשלה, המשטר בדמשק אף מייצר בעצמו כלי נשק, ובהם רובי קלצ'ניקוב. "מחסני כלי הנשק האוטומטיים מלאים, אנחנו לא צריכים לרכוש כלי נשק מסוג זה", אמר ג'מיל, והוסיף כי "התעשייה הצבאית בסוריה יכולה לייצר בעצמה את כלי הנשק הנחוצים לפעילות השוטפת של הצבא".

קרבות בין כוחות המורדים בסוריה לבין צבא אסד. רויטרס
כוחות המורדים בסוריה, בחודש שעבר/רויטרס

כשנשאל על יחסו של המשטר לישראל, השיב ג'מיל כי "איום התוקפנות מצד ישראל עדיין קיים. אנחנו צריכים לשמר את האיזון (של הכוחות באזור)". סגן ראש הממשלה אף הוסיף כי סוריה תפסיק לרכוש כלי נשק מרוסיה בתנאי שארצות הברית תפסיק לספק כלי נשק לישראל". בחודש האחרון אמר שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, כי כלי הנשק שסופקו לסוריה נשלחו במסגרת הסכמים שנחתמו עוד בתקופת ברית המועצות.

בתוך כך דיווחו אתמול ארגוני זכויות אדם בסוריה כי 16 בני אדם נהרגו לאחר שמטוסים סורים הפציצו את העיר מנביג' בצפון חלב. על פי הדיווח, מחצית מההרוגים הם ילדים. מתקפה אווירית נוספת נערכה בעיר אחרת בחלב ובה נהרגו שבעה אנשים נוספים. המתקפה אירעה קילומטרים ספורים מהגבול הטורקי, שם הוצבו טילי פטריוט.

בשבוע שעבר הכחיש לברוב את הדיווחים על פינוי בהול של אזרחים רוסים השוהים בסוריה, לאחר שעשרות מהם עזבו בתחילת השבוע שעבר את דמשק. לדבריו, "יש לנו תכניות לפינוי מסוריה, בדיוק כפי שיש לנו תכניות פינוי מכל מדינה אחרת במקרה של הסלמה בעימות פנימי, אך כרגע אין לנו כוונה ליישמן". על פי נתוני האו"ם, יותר מ-60 אלף בני אדם נהרגו בסוריה מאז פרוץ מלחמת האזרחים במדינה במרץ 2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully