וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האב ששכל את בנו בלבנון בירך האוגדונר על קידומו

21.1.2013 / 13:26

אבי גרבובסקי שכל את בנו עידו במלחמת לבנון השנייה. זה לא מנע ממנו לברך את תא"ל גיא צור, שפיקד על היחידה של בנו, על מינויו לאלוף, אף שהתנהלותו נחשבה לשנויה במחלוקת

סא"ל במיל' אבי גרבובסקי שכל את בנו עידו בקרב האחרון של מלחמת לבנון השנייה בכפר רנדוריה, עליו פיקד אז מפקד אוגדה 162, תא"ל גיא צור. עם זאת, גרבובסקי מצא לנכון לברך הבוקר (שני) את צור על מינויו למפקד זרוע היבשה ועל העלאתו הצפויה לדרגת אלוף.

סמל ראשון עידו גרבובסקי, תותחן בטנק של גדוד 9, לחם במלחמת לבנון השנייה תחת פיקודו של צור בכפרים מרכבה, תלוסה ומג'דל סלים, ויחד עם אנשי הצוות אף הצליח לחסל מספר מחבלים. בקרב האחרון של המלחמה באזור הכפר רנדוריה, התמוטט הציר שבו נסעה פלוגת הטנקים, ולפי העדויות, עידו הפגין דבקות במטרה בלחימה מול חוליות חיזבאללה בגזרה, עד שנפגע עם אנשי הצוות משני טילי נ"ט. על פועלו בקרב קיבל גרבובסקי צל"ש.

באשר לקידומו של תא"ל צור, אמר הבוקר אביו של עידו, בשיחה עם וואלה! חדשות: "היו לי המון שיחות עם צור. מעולם לא מצאתי קשר ישיר בין תפקודו במלחמה למות בני. למען האמת גם לא חיפשתי, ואני מכיר את תחקיר המלחמה היטב. תמיד היה אפשר לעשות דברים אחרת בדיעבד, אבל בפועל אני בטוח שכל מי שקיבל תפקיד במלחמה הזו עשה את המקסימום".

"לא נותר אלא להסכים ולברך"

בהמשך, סיפר האב כי "היו המון בעיות. מי שכשל כבר לא בצבא היום. אני מברך בבוקר הזה את צור. אני חושב שהוא קצין ערכי וטוב. הייתי שריונר מרבית שירותי הצבאי, ואני יודע מה עבר עליו". אחרי המלחמה נשמעה ביקורת כי צור ניהל את הקרב מחדר פיקוד בשטח מדינת ישראל, ונקבע כי האוגדה לא השיגה את יעדיה בקרב ההוא. לדברי גרבובסקי, למרות זאת, "צור ראוי להמשיך לתרום לביטחון מדינת ישראל. אין לי ספק.. מפקד אוגדה לא צריך להיות עם הלוחמים כשטווח הלחימה הוא קילומטרים מהגדר. אני מכיר את תורת הלחימה. הוא ראוי לפקד".

חיים צמח, ממובילי המאבק להקמת הוועדה הממלכתית לחקירת מלחמת לבנון השנייה, ששכל את בנו עוז באותה מלחמה, סיפר הבוקר: "במאבק שפתחנו רצינו את טובת עם ישראל. מי שלא היה ראוי במלחמה ההיא כבר לא בצה"ל. עובדה שגם המערכת הצבאית חשבה ככה. אין לי על מי לסמוך אלא על בכירי צה"ל, ואם הם החליטו שצור ראוי לקידום לא נותר אלא להסכים ולברך".

קטע מתוך עובדה: בחזרה לאסון הסלוקי. באדיבות עובדה, ספק 500
הקרב על הסלוקי, דרום לבנון 2006/ספק 500, באדיבות עובדה

צמח סיפר, בנימה של פיוס, על המאבקים הקשים שניהל מול הממסד יחד עם הורים שכולים נוספים. "לא רצינו אף פעם לפגוע בעובר. לא רצינו מעולם לשפוך את התינוק עם המים. רק שיהיו לילדינו מפקדים ראויים".

יצוין כי תא"ל צור צמח בחיל השריון והתקדמותו בסולם הדרגות תוארה כ"מטאורית" בעת שמונה לפקד על אוגדה 162 לפני המלחמה. ואולם, אלוף במיל' משה עברי סוקניק, שהופקד על חקירת התנהלות האוגדה במלחמת לבנון השנייה, מתח ביקורת על צור, וקבע כי האוגדה בפיקודו לא עמדה בלוחות הזמנים ולא מילאה את משימתה בשל חוסר נחישות מפקדיה הבכירים.

בתגובה, מתחו הורים שכולים ביקורת קשה על צור, ונראה היה כי הוא עתיד לסיים את הקריירה הצבאית שלו. ואולם, הרמטכ"ל הקודם גבי אשכנזי חשב אחרת, ומינה את צור למפקד המרכז לאימוני יבשה בצאלים. את התפקיד מילא צור בהצלחה, אולם הוחלט שלא לקדמו והוא מונה לתפקיד מטה באגף התכנון.

בתפקידו החדש זכה צור לשבחים רבים מהאלוף אמיר אשל, שטען בשיחות סגורות כי מקומו של צור סביב שולחן המטכ"ל, חרף הביקורת שספג בעבר. מקורביו של צור טענו הבוקר כי למרות הקידום, הוא יישא את אירועי מלחמת לבנון השנייה, שמהם למד והפיק לקחים, כצלקת עד ימיו האחרונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully