וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימים לאחר הפינוי: הפלסטינים הקימו מאחז נוסף

מספר ימים לאחר פינוי המאחז "באב א-שמס" סמוך למעלה אדומים, מקורות פלסטינים דיווחו כי מאחז חדש הוקם צפונית-מערבית לירושלים. דיווח: שני פצועים מאש צה"ל בצפון הרצועה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בפינוי המאחז "באב א-שמס")

מקורות פלסטינים דיווחו כי מאות מתושבי הכפר בית איכסא צפונית-מערבית לירושלים הקימו הערב (שישי) מאחז חדש על אדמות הכפר הקיים. הפלסטינים קראו לכפר "אלכראמה" - "כבוד" בערבית. כוחות צבא ומשמר הגבול הגיעו למקום, אך בשלב זה טרם התקבלה החלטה האם לפנות את הפלסטינים ממנו. גורם ביטחוני מסר כי האירוע מוכר ומטופל הן על ידי כוחות הביטחון והן בתחום המדיני מול הפלסטינים.

במקביל, מקורות פלסטינים דיווחו כי שני פלסטינים נפצעו מאש צה"ל בצפון רצועת עזה. לפי הדיווח, אחד הפצועים הוא נער בן 17 שנפגע ברגלו באורח בינוני והועבר להמשך טיפול בבית החולים. הנער השני נפגע כתוצאה מירי רימון גז לעברו וגם הוא הועבר לבית החולים. מצה"ל נמסר בתגובה כי בשעות הצהריים התקהלו עשרות פלסטינים בצפון הרצועה ליד הגדר בשטח שאסור לתנועת פלסטינים וכי בעקבות נסיונות לחבל בגדר ביצעו הכוחות ירי הרתעתי. לאחר שהפלסטינים סירבו להתרחק מהגדר, ירה הכוח ירי לרגליים וזיהה פגיעה.

פלסטינים הקימו מאחז סמוך למעלה אדומים. רויטרס
30 אוהלים הוקמו בשבוע שעבר במאחז "באב א-שמס"/רויטרס

מוקדם יותר היום דווח כי נער פלסטיני נפצע באורח קשה מירי של כוחות צה"ל במחנה הפליטית עאיידה שבבית לחם, בסמוך לקבר רחל. באזור מתקיימות מזה מספר ימים הפרות סדר אלימות, שכללו אף השלכת למעלה מעשרה מטעני צינור אל עבר כוחות צה"ל וכן אל עבר מתחם הקבר. בצה"ל אישרו כי כוח צה"ל ירה לעבר הצעיר במהלך ההפגנה האלימה. מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי במהלך ההפגנה, שכללה ידויי אבנים ואף השלכת מטען מאולתר לעבר כוח צה"ל ולעבר מתחם קבר רחל הסמוך, פתח הכוח בירי אל עבר פלסטיני שהתקרב לחיילים ויידה לעברם אבנים בעזרת קלע דוד. האירוע נחקר בצה"ל.

רק לפני פחות משבוע הושלם פינוי המאחז "באב א-שמס" אותו הקימו הפלסטינים בשטח E1 הסמוך למעלה אדומים במחאה על כוונת ממשלת ישראל לקדם את הבנייה באזור. המאחז הוקם ביום שישי שעבר, כאשר כ-200 פלסטינים הגיעו למקום והקימו בו כ-30 אוהלים. "אנו, בני ובנות פלסטין, מודיעים על הקמתו של הכפר באב אל-שמס ("שער השמש"), בצו העם, ללא היתרים מהכיבוש, ללא שביקשנו רשות מאף אחד, כי אדמה זו היא אדמתנו והזכות לבנות עליה היא זכותנו", הכריזו הפלסטינים בשבוע שעבר.

ביום שלישי ניסו עשרות פלסטינים לשוב אל שטח המאחז שפונה בלילה שבין שבת לראשון. הפלסטינים הגיעו בכלי רכב פרטיים לכביש ירושלים-תל אביב, נעצרו בצדי הדרך והחלו לעלות לכיוון למאחז. כוחות מג"ב שהוצבו במקום מבעוד מועד הדפו אותם ומנעו מהם להגיע לשטח המאחז. 22 פלסטינים נעצרו בתקרית.

בהכנת הידיעה השתתף גם יהושע בריינר

לקריאה נוספת:
עשרות פלסטינים נעצרו כשניסו לשוב למאחז ב-E1
הושלם פינוי המאחז הפלסטיני, "עשרות נעצרו"
נתניהו: לפנות לאלתר את ה"מאחז" הפלסטיני ב-E1

לפניות לניר יהב: nir_yah@walla.com
לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully