וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר נצרת עילית: "לא יקום כאן בית ספר ערבי"

קובי דוד

17.1.2013 / 12:15

כ-1,900 תלמידים ערבים נשלחים ללמוד במוסדות בכפרים מחוץ לנצרת עילית, מכיוון שראש העיר, שמעון גפסו, מתנגד להקמת מוסד חינוכי עבורם בעיר. "נצרת עילית היא עיר יהודית"

סערה בנצרת עילית: ראש העיר, שמעון גפסו, הודיע כי הוא מסרב להקים בית ספר ערבי בעיר. "בנצרת עילית לא יקום בית ספר ערבי כל עוד אני ראש עיר. מי שזה לא מוצא חן בעיניו יכול לקום וללכת", אמר גפסו, לאחר שקיבל מכתב מהארגון לזכויות אזרח בישראל בדרישה להקים בית ספר לאוכלוסייה זו בעיר.

כפי שפורסם הבוקר בעיתון "הארץ", המכתב נשלח באמצעות עו"ד אשרף אליאס, המייצג את תושבי העיר הערבים שנאלצים לשלוח כ-1,900 תלמידים בהסעות למוסדות חינוך שנמצאים מחוץ לעיר. עו"ד אליאס ציין כי "אי הקמת בית ספר ערבי פוגע בזכותם של התושבים הערבים לחינוך נגיש וזמין, מה שמציב בפניהם עומס כלכלי אדיר. הורים ערבים רבים משוועים מזה שנים להקמת בית ספר ערבי, אך כל הפניות שלהם נתקלו בתשובות לקוניות ומתחמקות". עוד ציין עו"ד אליאס כי מתוך 52 אלף התושבים המתגוררים בעיר, כ-20% הם ערבים.

למרות הביקורת, ראש עיריית נצרת עילית מסרב לשנות את עמדתו. "מי שמגיע לגור כאן יודע שנצרת עילית היא עיר יהודית. למעלה מ-50% מתושבי העיר הם עולי ברית המועצות, שאותם אני מכבד מאוד", אמר גפסו. "כמו שאני לא מתכוון להקים בית ספר לעולי ברית המועצות, כך אני לא אקים בית ספר ערבי בעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully