וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר 13 של בנט: "ערביי ישראל הם אורחים בארצנו"

יהושע בריינר

13.1.2013 / 17:25

נגד שירת נשים, תומך בשחרור מחתרת בת עין: הלל הורוביץ, תושב חברון ועל פי הסקרים - חבר בכנסת הבאה, הביע בעבר עמדות הפוכות מראש רשימתו. שני פניו של הבית היהודי

ההתנגדות לשירת נשים הינה "ברורה ומפורשת", ערביי ישראל הם "אורחים בארצנו". כך לפחות סבור הלל הורוביץ, מספר 13 ברשימת הבית היהודי לכנסת ותושב היישוב היהודי בחברון. הורוביץ (48), שבבית היהודי מעדיפים כנראה לנסות להסתיר מהציבור הרחב חלק מעמדותיו, הוא אחד מנציגי מפלגת האיחוד הלאומי שהתאחדה עם רשימתו של נפתלי בנט. מפלגה זו מזוהה עם שלושת הרבנים דב ליאור מקרית ארבע, זלמן מלמד מבית אל, שהורוביץ הוא גם חתנו, וחיים שטיינר מירושלים. בעבר שימש הורוביץ כרב חטיבת גבעתי, ובשנים האחרונות הוא הוביל את סיורי משרד החינוך של תלמידים במערת המכפלה ובחברון.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הוביל סיורים במערת המכפלה בחברון. הורוביץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנתיים האחרונות פרסם הורוביץ מספר מאמרים בעלון "גילוי דעת", שמחולק בבתי כנסת, וזכה בו למדור בשם "הלל אומר". במסגרת מאמריו הוא הביע לעתים קרובות עמדות שאינן ממש תואמות את אלה של נפתלי בנט. כך, למשל, בדצמבר 2011 בעיצומה של הסערה הציבורית סביב הדרת נשים תמך הורוביץ בחיילים שיצאו מטקסים צבאיים שבהם שרו חיילות. "רק נזכיר לעצמנו על מה יצא הקצף?", שאל הורוביץ וענה: "על 'פשע' גדול ונורא, שחיילי ישראל הנאמנים לדבר ה' לא הסכימו לשמוע שירת נשים. והרי זו הלכה ברורה ומפורשת ללא כל חוק בסיטואציה המדוברת, וחבל שמתוך המחנה הדתי לא כולם מדברים בשפה ברורה בנדון".

באותו מאמר כתב הורוביץ כי "אין ציבור כציבור הדתי שמכבד את הבנות ואת הנשים הבונות את בית ישראל, המחנכות את ילדינו ונושאות בעול הבית וגידול הילדים" ואף הציע לשליחי הציבור לצאת בקריאה לקצר את שעות העבודה של אמהות ברוכות ילדים. לדבריו, "מי שדואג לכבודן של נשים וחפץ בתרומתן חייב לאפשר להן לחזור הביתה בשעה סבירה ולהקל עליהן בגידול הילדים ובחינוכם מבלי שמשכורתן תיפגע".

ספק אם בנט עצמו מתנגד לשירת נשים או תומך בדעות השמרניות האחרות של חברו למפלגה. אם כבר להיפך, שכן לעמוד הפייסבוק הרשמי שלו העלה יו"ר הבית היהודי סרטון שבו מופיעה ושרה מועמדת דתייה בתכנית "דה וויס". בנט כתב על המועמדת אופיר בן שטרית כי "לפעמים יש שיר או מישהו שפשוט כובש אתכם. במוצאי שבת הופיעה הנערה אופיר בן שטרית עם קול טהור ונראה שגם אישיות קסומה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

גיבוי לסא"ל שהיכה פעיל שמאל

גם בסוגיות אחרות התבטא הורוביץ בחריפות. באחד ממאמריו, לדוגמה, הוא התייחס לסגן-אלוף שלום אייזנר, שהודח מתפקידו לאחר שהיכה בעזרת נשקו פעיל שמאל מדנמרק במהלך הפגנה בבקעת הירדן. במאמר תקף הורוביץ את התנהלות המדינה במספר סוגיות, ובכללן גם זו, והגדיר אותה "התרפסות וחולשה מול אווירה תקשורתית ופחדים מול אומות העולם שלא מוכנם להכיר בזכויות שלנו בארץ ישראל" וקרא להגדיר את פעילי השמאל האנרכיסטים כארגון תומך טרור.

לדבריו, "האנרכיסטים האנטישמיים מגיעים מארצות אירופה על מנת לעודד את שכנינו הערבים להילחם ולפגוע בשכניהם היהודים המתנחלים. שר הביטחון היה צריך להכריז עליהם כארגון תומך טרור ולמנוע את כניסתם לארץ או לפחות לשטחי יהודה ושומרון - ולאחר הכרזה מוסרית שכזאת הרי שסא"ל אייזנר היה מקבל שבחים על צורת הטיפול העדינה באנשים שכאלה".

במאמר אחר התבטא הורוביץ נגד האוכלוסייה הערבית בישראל וכתב כי אין לחייב את הערבים בשירות למען המדינה, צבאי או אזרחי שכן הם אינם נאמנים לה. לדבריו, "יש במגזר הערבי, הבדואי והדרוזי חמולות המצטיינות בנאמנות של דורות לעם היהודי שהוכיחו את נאמנותן בברית של דמים, אבל לעומתם - רוב המגזר הערבי אינו כך, ולכן כל עוד הם יושבים בינינו, עלינו להתייחס אליהם כאורחים בארצנו, ואי אפשר להטיל עליהם את החובות של העם היהודי". בנט אגב, דווקא קורא לשלב את ערביי ישראל בחברה הישראלית. "ערביי ישראל רוצים להשתלב בחברה הישראלית עד כדי שירות צבאי", התבטא בנט בעבר. "זה נשמע רחוק, אבל הם יכולים להיות במודל הדרוזי".

נפתלי בנט במפגש עם סטודנטים באוניברסיטת בר אילן, ינואר 2013. יותם רונן
"ערביי ישראל רוצים להשתלב בחברה הישראלית עד כדי שירות צבאי". בנט/יותם רונן

מספר 13 ברשימת הבית היהודי גם כתב במדורו שפעל לשחרור האסירים הביטחוניים היהודים היושבים בכלא בעקבות פגיעה בפלסטינים. בין אותם אסירים גם חברי מחתרת בת עין. במאמר שפורסם לאחר שחרורו של גלעד שליט מהשבי כתב הורוביץ, כי "עם כל הסתייגותינו המוחלטת ממעשיהם של האסירים היהודים, אי אפשר להתעלם מהעובדה שהם נפלו קרבן כתוצאה מהטרור שהפעילו אותם מרצחים שפלים שאך עתה שוחררו. אותם אסירים יהודים כבר שילמו את המחיר, מתחרטים על מעשיהם ויודעים כי אין גיבוי למעשיהם בחברה. אני אישית שוחחתי בעניין עם חמישה שרים וראיתי כי ישנה אוזן קשבת והבנה לפעול לשחרורם".

הורוביץ, המקורב גם לחוגים חרדיים ובהם חב"ד וחצרות אדמו"רים מובילים, אף תקף לא אחת מה שהוא מגדיר כ"תרבות עולם הזוהר". במאמר שנכתב לאחר התפרעות בני נוער בהצגה "גטו" בתיאטרון הקאמרי כתב הורוביץ לשחקני התיאטרון: "את מי הנוער מחקה בהתנהגותו האלימה והמתירנית? תחשבו רגע מה הנוער מקבל מאותם דוגמנים ודוגמניות חושפניים ואני מבטיח שתפסיקו להיות מופתעים מהתנהגות הנוער. הגיע הזמן להתעורר ולהציב בפני עולם התרבות הנאור את המראה האמיתית לתרבות הקלוקלת והמקולקלת".

בפרשת מרגלית צנעני הצביע הורוביץ על סיבה להידרדרות הזמרת לכדי מעצר. לדבריו, "חשיפת הפרשה מעוררת מחשבות כיצד אנשים שהתברכו בכישרון רב המשמח את הבריות נופלים לכזה בירא עמיקתא. אם אדם לא מכיר, זוכר ומזכיר כי הכישרון שהוא זכה הכל מתנת שמים, אם אין לאדם יראת השמיים הבסיסית כי מה שיש בו הוא לא שלו, אותו אדם עתיד ליפול".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"את מי הנוער מחקה בהתנהגותו האלימה והמתירנית?" הורוביץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

במטה הבחירות של הבית היהודי נמנעים מחשיפת הורוביץ בפני הציבור הרחב ומעדיפים לחשוף אותו בפני ציבור חרדי. כך, למשל, הורוביץ נוהג להתראיין לעיתון "קו לעיתונות", המחולק חינם במגזר החרדי, ולהצטרף לבנט במהלך סיורים בקהלים חרדים, כגון סיור בכפר חב"ד. זאת נוכח העובדה כי המועמד מחברון מקורב מאוד לאנשי התנועה. עם זאת, ספק רב אם בנט מסכים לעמדותיו של הורוביץ, שלפי הסקרים האחרונים צפוי להיכנס לכנסת.

הבית היהודי: מי שהצטרף למפלגה קיבל עמדותיה

מהבית היהודי נמסר בתגובה, כי "כל מי שנובר בארכיונים בחיפושיו אחרי ציטוטים כאלה ואחרים כדי לפגוע בבית היהודי, צריך להבין שמי שהצטרף למפלגה קיבל עליו את עמדותיה במלואן. מעבר לכך, אנחנו מחכים לרגע שתשאלו למשל את מפלגת העבודה על יוסי יונה ברשימתם שקרא לאחד את יום העצמאות עם יום הנכבה, או שתבדקו מה חושבים חברי רשימת הליכוד יוליה מלינובסקי או ליאון ליטניצקי שבא ממפלגת העבודה ומצא עצמו בליכוד. ברשימה שלנו יש כל המגוון של עם ישראל, וכוחנו יהיה בלאחד בין דתיים לחילונים תחת גישה מרכזית ומחברת, ותחתיה נפעל מעתה והלאה. מעבר לכך, בסוגיות הנוגעות לביטחוננו כולם ברשימתנו מתנגדים למדינה פלסטינית, ובניגוד לרשימות אחרות כל מי שיחפש ציטוטים בנושא רק יוכיח זאת. אגב בשנת 1994 מספר 19 ברשימה אמר פויה על אוכל, וזה בוודאי לא ראוי".


לקריאה נוספת:
מספר 4 של בנט: 'נישואים חד-מיניים - מתכון לחיסול העם"
אורי אריאל: נבקש חופש הצבעה על ארץ ישראל
מפלגת המתלבטים: 21 מנדטים עדיין מתנדנדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully