וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום מרדף לילי: 20 ק"ג של הרואין נתפסו בערבה

רמי שני

9.1.2013 / 12:46

במהלך מארב ותצפית הבחינו אנשי יחידת מג"ן במכונית בלתי מזוהה המתקרבת לגבול עם ירדן. הנוסעים ניסו להימלט, אך נעצרו יחד עם הסחורה, ששוויה מוערך בכארבעה מיליון שקלים

אנשי יחידת מג"ן במשטרת הנגב הצליחו לתפוס הלילה (רביעי) שני צעירים שניסו להבריח סמים לשטח ישראל. לאנשי היחידה הגיע מידע אודות כוונה של השניים להבריח הרואין מכיוון ירדן, באזור הערבה. על מנת לבחון את המיקום המדויק ואת הדרך שבה תתקיים ההברחה, גורמי מודיעין ביחידת מג"ן ביצעו שורה של פעולות, תוך הפעלת אמצעים לאיסוף מידע באזור הגבול עם ירדן, שנמצאים בשטח למטרה זו. בין השאר נעזרו אנשי היחידה באמצעי תצפית ומעקב ולמידת אופי השטח ודרך עבודתם של המבריחים ועוזריהם.

המשטרה בנדב עצרה בדואים בחשד להרחת הרואין, ינואר 2013. חטיבת דובר המשטרה
"השפעה ארוכת טווח על שוק הסמים"/חטיבת דובר המשטרה

על פי המידע שהצטבר, התגבשה הערכה כי מתבצע שיתוף פעולה בין מבריחים ירדנים לבין בדואים באזור הנגב, העוסקים בפעילות זו כדרך התפרנסות, לצורך העברת הסם. במהלך הלילה הציבו אנשי היחידה מארבים במקומות בהם עלתה אפשרות כי ההברחה תתבצע בסביבתם, זאת למרות הקור העז ומזג האוויר הסוער והגשום.

בשעת לילה מאוחרת הבחינו אנשי התצפית בכלי רכב בלתי מזוהה המתקרב אל סביבת הגבול באזור הערבה התיכונה. הם עקבו אחריו עד שזיהו פעילות בסביבתו, שתכליתה הייתה ככל הנראה איסוף חבילות סמים והכנסתם לתא המטען. בשלב זה יצא לדרך כוח מרדף, שהחל בנסיעה מהירה אחרי המכונית החשודה, שהיושבים בה הבחינו עד מהרה כי נערך אחריהם מצוד. שני הנוסעים ירדו במהירות מהמכונית, נטלו מיכל שהכיל ככל הנראה חומר דליק. אז ניסו השניים לשפוך את החומר בחלקו הפנימי של כלי הרכב, אולם השוטרים הצליחו להשתלט עליהם לפני שהצליחו בכך. בתוך המכונית התגלה מטען של סם מסוג הרואין במשקל 20 קילוגרמים, שמחירו מוערך בכארבעה מיליון שקלים. שני המבריחים נעצרו ונלקחו לחקירה.

המשטרה בנדב עצרה בדואים בחשד להרחת הרואין, ינואר 2013. חטיבת דובר המשטרה
אנשי יחידת מג"ן עם הסמים שהוברחו/חטיבת דובר המשטרה

מפקד מרחב נגב במשטרה, תת-ניצב פרץ עמר, העריך כי ניסיונות הברחה נוספים צפויים בגזרתו, אולם ציין כי המשטרה תמשיך לפעול בכל דרך במטרה למנוע אותם. "משטרת ישראל במרחב הנגב משקיעה מאמצים רבים בלחימה בנגע הסמים", אמר תת-ניצב פרץ. "ייעודה של יחידת מגן הפועלת בגבול הינו למנוע את ההברחות של הסמים לתוך המדינה. התפיסה אמש היא תוצאה של פעילות ממושכת ומקצועית של לוחמי היחידה בשיתוף עם אמ"ן דרום וימ"ס ערבה, ואין ספק כי תהיה לה השפעה ארוכת טווח על שוק הסמים". בשנים האחרונות סוכלו באופן דומה שורה ארוכה של ניסיונות הברחה, תוך התמודדות קשה עם המבריחים, שהביאה לעיתים גם לפגיעה בשוטרים עצמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully