וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושלמה הריסת המאחז עוז ציון, במקום נרשמו עימותים

יהושע בריינר

30.12.2012 / 1:28

חרף ההערכות לפיהן הפינוי יידחה, כוחות ביטחון הגיעו הלילה למאחז הסמוך לבית אל והרסו את המבנים במקום. פעילי ימין התעמתו עם השוטרים, אולם לא בוצעו מעצרים ואיש לא נפגע

צילום: מור שאולי, עריכה: יותם בן-דוד

מתנחלים דיווחו כי כוחות גדולים הגיעו הלילה (ראשון) למאחז עוז ציון, הרסו את המבנים במקום ופינו את פעילי הימין שנותרו בו. בסוכנות "תצפית" נטען כי מספר פעילי ימין התעמתו עם הכוחות, אולם לא דווח על נפגעים או על עצורים. הפינוי נערך חרף ההערכות לפיהן הוא צפוי להידחות, על מנת לאפשר לפעילי הימין ששהו במאחז במהלך השבת להתפנות עצמאית.

במקום נכחו כ-30 פעילי ימין שהתעמתו עם השוטרים במקום, כאשר העימותים כללו בעיקר דחיפות הדדיות. דחפור של כוחות הביטחון סיים את הריסת שלושת המבנים הארעיים במקום, לאחר שהכוחות פינו את המבנים מרכוש ומפעילים ששהו בהם. מדובר במבני עץ ארעיים ששימשו את המשפחה שהתגוררה במאחז ואת פעילי הימין.

פינוי המאחז עוז ציון לאחר צאת השבת, דצמבר 2012. סוכנות תצפית, ספק 500
פינוי פעילי ימין במאחז עוז ציון, הלילה/ספק 500, סוכנות תצפית

עוד ביום שישי, סמוך לכניסת השבת, פרצו עימותים בין הפעילים לבין שוטרים שנערכו לפנות את המאחז עוז ציון מיושביו. מה שהוביל לדחיית הפינוי שלשום הוא לחץ שהפעילו המתנחלים, בהם חברי מרכז ליכוד מאזור השומרון, באמצעות ח"כ זאב אלקין בדרישה לדחות את הפינוי למוצאי שבת. אלקין הסביר כי הוא נסמך בבקשה על סיכום שהושג בין חברי ועדת חוץ וביטחון לבין צה"ל, לפיו יש להימנע ככל הניתן מפינוי מאחזים בימי שבת, על מנת למנוע את חילולה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"שומרי השבת בנט ונתניהו מפקירים את חיילי צה"ל"

סוגיית פינוי המאחז הובילה לחילופי האשמות חריפים בין יו"ר התנועה ציפי לבני לבין יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט במהלך סוף השבוע. באירוע "שבתרבות" בקריית מוצקין אמרה לבני כי "בנט והרבנים הקיצוניים הובילו אנשים לאותה גבעה בכוונת מכוון כדי ליצור חיכוך עם חיילי צה"ל ומצב של סירוב פקודה. הקיצונים האלה הובילו לשם את האנשים ערב כניסת השבת בידיעה שהילדים שלנו, חיילי צה"ל, יצטרכו לפנות אותם".

בצאת השבת הגיב בנט לדברים ואמר כי "אם יש מאחז בלתי-חוקי שמצריך פינוי, אפשר לעשות את זה ביום חול ולא בשבת". בפוסט שנכתב בעמוד הפייסבוק שלו התייחס בנט להאשמות שהטיחה בו לבני, וכתב "זה נהיה נוהל חדש של נתניהו, ועכשיו גם לבני מצטרפת. בשבת שעברה נתניהו הסתער על כל ערוצי החדשות נגדי, והשבת ציפי לבני עושה זאת. אני מסיים לעשות הבדלה עם המשפחה אחרי שבת שקטה ונעימה בבית, פותח את החדשות ורואה שציפי לבני תוקפת אותי: 'בנט והרבנים הקיצוניים הובילו אנשים לאותה גבעה בכוונת מכוון בכדי ליצור חיכוך עם חיילי צה"ל ומצב של סירוב פקודה'".

מתנחלים עזבו את מאחז עוז ציון. טלי מאייר
פעילי ימין עוזבים את המאחז, אמש/טלי מאייר

"איזו גבעה? איזה רבנים? את מי הובלתי? על מה, לעזאזל, את בכלל מדברת?", תהה בנט. "מעשים שלא עשיתי ('בנט הוביל אנשים לגבעה'), תוקפים אותי ('בנט קיצוני' וכו', וכו') - וכל זה במהלך השבת, כשאני אפילו לא שמעתי על כך ולא יכול להגיב. ואז יוצאת השבת, ואני צריך להוכיח שאין לי אחות (אגב, באמת אין לי אחות. רק שני אחים גדולים). בקיצר, תירגעו", סיכם.

לבני לא עברה על התגובה בשתיקה, וממפלגת התנועה נמסר הלילה כי "לשומרי השבת האדוקים נתניהו ובנט אין שום בעיה לחלל את כבודם של חיילי צה"ל ולהפקיר אותם לאלימות. לנו בתנועה חשובה השבת וחשובים חיילי צה"ל. האחרונים שיכולים להטיף מוסר על ערכים ועל ציונות הם נתניהו, בנט והשותפים הטבעיים שמובילים חזית קיצונית הדוגלת בסירוב פקודה המסכנת את הערכים הבסיסיים ביותר שלנו כחברה וכמדינה. השותפות הזו לצד השותפים הטבעיים תוביל למדינת הלכה, ולקבורת ישראל היהודית דמוקרטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully