וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ביבי טורס": נתניהו והשרים קיבלו טיוטת דו"ח המבקר

השופט שפירא העביר לראש הממשלה את הממצאים לגבי מימון נסיעותיו לחו"ל מימיו כשר אוצר. בנוסף, כשלושים שרים וסגני שרים בהווה ובעבר יידרשו להשיב על הטיוטה עד סוף ינואר

פרשת "ביבי טורס" מתרחבת? מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא העביר היום (חמישי) לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולכ-30 שרים וסגני שרים בממשלות עבר מ-2003 ועד 2011 את טיוטת הדו"ח שחיבר בנוגע לנסיעותיהם לחו"ל, אשר לא היו במימון ממשלתי ושלא במסגרת עבודתם. על המבוקרים להשיב לממצאים עד 30 בינואר 2013 - שמונה ימים לאחר הבחירות הכלליות. הטיוטה לנתניהו - שכבר נחקר בפרשה בתחילת השנה - נשלחה לפרקליטו עו"ד דוד שמרון. אף שמדובר בסוגיה שעשויה להעיד על מעשים פליליים של אותם בכירים, היא לא תשפיע על הבחירות הקרובות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה עולים על מטוס בדרכם לפריז- מאי 2010. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ורעייתו על כבש המטוס. האם יימצא שבוצע מימון כפול עבור הנסיעות/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

הדו"ח בנוגע לנתניהו מתייחס לתקופה בה כיהן כשר החוץ. באשר לנסיעותיו כחבר כנסת, לפני כהונתו כשר, פנה המבקר ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין לצורך התייעצות. היועץ צפוי להשיב למבקר בעניין כבר בימים הקרובים. בעקבות הפרסום אמרו בליכוד כי "מוזר שהדו"ח הגיע לאמצעי התקשורת לפני שהגיע לראש הממשלה. מוזר לא פחות שזה קורה פחות מחודש לבחירות". מלשכת ראש הממשלה סירבו להגיב לידיעה.

נושא המימון הכפול לכאורה לנסיעותיו של ראש הממשלה לחו"ל התפרסם באפריל אשתקד על ידי רביב דרוקר בערוץ 10. על פי ממצאי התחקיר, בשני מקרים שונים שילמו מספר גופים על אותו כרטיס טיסה של נתניהו, כאשר ייתכן שהעודף שנוצר נוצל למימון הטיסה של רעיית ראש הממשלה, שרה.

באחת מהנסיעות, כך לפי הדיווח המקורי, בספטמבר 2006, כאשר טס נתניהו לארה"ב בכדי להופיע בכנס של המרכז הרפואי אשדוד, הוא דיווח על האירוע לוועדת האתיקה וקיבל אישור לנסיעה ואכן הוצאה חשבונית אחת עבור המרכז הרפואי, על סך של 8,237 דולרים. אולם, בחשבונית אחרת שהוצאה על כרטיס טיסה באותו הסכום, זהות הגורם המשלם היה ארגון " HERITAGE", המקדם תכנים של זהות יהודית. על פי הדיווח , נתניהו לא קיבל אישור מוועדת האתיקה לקבל מימון מאותו ארגון עבוד הנסיעה.

בחודש מרץ השנה נחקר כאמור נתניהו על ידי צוות בכיר ביותר של משרד מבקר המדינה, בנוגע לפרשה שכונתה "ביבי-טורס". החקירה נערכה בלשכת ראש הממשלה בירושלים ונמשכה כשעתיים וחצי. בחודשים שקדמו לחקירה הגיעו למשרדי המבקר רבים מיועציו ועוזריו לשעבר של נתניהו, שעבדו איתו בעשור האחרון.

וינשטיין יידרש להחליט אם חשד לפלילים

היועצים והעוזרים מסרו עדויות מפורטות על אופן מימון מסעותיהם של בני הזוג בנימין ושרה נתניהו בחו"ל, זהותם של התורמים, ואופן העברת הכספים וכיסוי הוצאות הטיסה והשהות של בני הזוג במלונות פאר. במקביל, העבירו פרקליטיו של נתניהו למשרד המבקר קבלות, מסמכים וחשבוניות הקשורים לנסיעותיהם של בני הזוג לחו"ל בשש השנים האחרונות, על מנת לנסות ולהוכיח שלא היה פסול בהתנהלותו של נתניהו.

גם כעת, כשהועברה טיוטת הדו"ח שמסתמכת בין היתר על העדויות והחקירות, לא ברור אם הממצאים שנאספו מספקים עילה לחשוד כי נתניהו ביצע עבירות פליליות. במידה וכן, על היועץ וינשטיין, להחליט אם לפתוח בחקירה פלילית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully