וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: אושרה בניית למעלה מ-1,000 יחידות דיור מעבר לקו הירוק

24.12.2012 / 22:20

בפעם השלישית תוך שבוע, ובצל הגינויים בעולם, אושרה שוב בנייה בשכונות בירושלים שמעבר לקו הירוק - הפעם בנייה של 1,242 יחידות דיור נוספות בשכונת גילה. הביקורת בדרך?

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו בנתניהו מדבר על הבנייה במזרח ירושלים)

הבניה המסיבית בירושלים נמשכת ללא הרף. בתום שבוע בו אושרו לבנייה אלפי יחידות דיור חדשות בשכונות בירושלים שמעבר לקו הירוק הגיע הקינוח: הוועדה להשלמת תוכניות - שלוחה של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים, אישרה לפני זמן קצר (שני) בנייה של 1,242 יחידות דיור נוספות בשכונת גילה, כך נודע לוואלה! חדשות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
1,242 יחידות דיור נוספות. שכונת גילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

משבר מדיני: המערב נגד הרחבת הבנייה בהתנחלויות - כותרות אחרונות

אירופה שוב מגנה בחריפות את הבנייה, ומזהירה: "נפעל בהתאם"
טורקיה על הבנייה ב-E1: "ישראל משחקת באש"
סנקציות על ישראל? האיחוד: "כל האופציות נשקלות"

תוכנית "מתחם מגורים חדש מורדות גילה-דרום" - תוכנית 13261, אושרה להפקדה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בספטמבר 2011 וגררה אחריה גינויים מרחבי העולם ששיאם היה משבר ביחסים עם גרמניה. כמו תוכניות דומות נוספות, הדרג המדיני עיכב דיון בהתנגדויות לתוכנית וכתגובה למהלך הפלסטינים באו"ם אישר את קיום ההתנגדויות בה. גם בתוכנית זו מדובר באישור סופי וכעת נותר למשרד השיכון לשווקה לקבלנים. אלא שגם עתה, ישנן שתי אפשרויות פעולה למתנגדים, שהן בגדר קרב מאסף: במידה ויצליחו המתנגדים להשיג שלוש חתימות של חברי הוועדה המחוזית תינתן האפשרות לערער על ההחלטה לוועדה הארצית לתכנון ובנייה אך האפשרות הסבירה יותר היא ערעור לבתי המשפט. בשתי האופציות האלו סיכויי ההצלחה קלושים.

מתוך 1,242 היחידות, 942 הן יחידות חדשות לבנייה מיידית ואילו 300 נוספות אושרו בתוכנית מתאר, שזקוקה עוד לתיכנון מפורט.

המתנגדים שהגיעו לדיון היו דווקא תושבי שכונת גילה, שלא התנגדו לעצם התוכנית אלא לדרך בה היא מיושמת מטעמי פגיעה בסביבה וביערות סביב, איכות חייהם וערכי הנדל"ן שצפויים לרדת עקב כך. נציג המנהל הקהילתי אורי בן אשר אמר בדיון: "המנהל הקהילתי בגילה תומך בהרחבת השכונה אך יש לשמור על איכות הסביבה והחיים של התושבים הקיימים".

נציגת החברה להגנת הטבע דנה מרגליות אמרה כי "אנו רואים לנכון לקיים בניה במקום הזה תוך שמירה על הקיים. תוכניות שמקויימות באתרי טבע עירוניים צריכות להיעשות בזהירות וכן יש לבצע לתוכנית התאמות".

"יש לאשר עוד עשרים אלף יחידות דיור בשנה הקרובה"

לתוכנית גם היו מברכים. חבר הוועדה המחוזית יאיר גבאי הגיב על האישור ואמר: "עלינו לדאוג לאינטרסים שלנו ולא לקשור את הבנייה בירושלים לשום דבר. כדי לשריין את ירושלים מפני האשליות שמוכרת קתרין אשטון לפלסטינים עלינו לאשר עוד עשרים אלף יחידות דיור בשנה הקרובה".

ממלא מקום ראש העיר וחבר הוועדה המחוזית יוסי דויטש הוסיף: "אני מברך על תנופת הבנייה בירושלים וקורא לראש הממשלה להמשיך ולפעול להרחבת ובניית שכונות נוספות בירושלים".

הדיון בהתנגדויות לתוכנית לא נערך בוועדה המחוזית לתיכנון ובנייה כשם שנהוג במקרים אלה, אלא בוועדה מיוחדת להשלמת תוכניות המורכבת מנציג משרד הפנים, נציג הרשות המקומית ונציג הוועדה המחוזית. זאת משום שהחוק קובע כי על הוועדה לדון בהתנגדויות לא יאוחר משלושה חודשים מתאריך הפקדתן כשניתן להאריך את מועד זה עד עשרה חודשים. על פי סעיף 109 א' הממונה על המחוז או יו"ר הוועדה רשאים למנות את ועדת המשנה להשלמת תוכניות. זו למעשה ועדה וירטואלית שכמעט ולא נעשה בה שימוש עד כה.

זו התוכנית השלישית לבנייה באזורים בירושלים, מעבר לקו הירוק, שמאושרת תוך שבוע. 2,126 יחידות אושרו בגבעת המטוס, וכמה ימים קודם לכן אושרה בנייתן של 1,500 יחידות דיור בשכונת רמת שלמה. בראשית החודש אושרה בנייה נרחבת גם באזור E1 שבמעלה אדומים. כל תוכניות הבנייה זכו לביקורת נרחבת וחריפה מצד האיחוד האירופי והקהילה הבינלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully