וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצאו שרידים נוספים של גופת החייל מג'די חלבי

קובי מנדל

19.12.2012 / 17:25

פרסום ראשון: שרידי החייל מג'די חלבי, שנחשב לנעדר במשך יותר משבע שנים, נמצאו לא הרחק מהמקום בו נמצאו יתר חלקי הגופה במהלך חודש ספטמבר. הודעה נמסרה למשפחתו

עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

(תעלומת היעלמותו של חלבי הגיעה לקצה בספטמבר)

שרידים נוספים של גופת החייל מג'די חלבי נמצאו לאחרונה באזור נחל חיק, לא הרחק מהמקום בו אותרו שרידיו לראשונה, לפני כשלושה חודשים. חיילי יחידת אית"ן לאיתור נעדרים סרקו פעם נוספת את האזור וגילו את שרידי הגופה הנוספים, שזוהו בוודאות. בעקבות כך נמסרה הודעה למשפחת החייל. חוקרי ימ"ר חוף ממתינים לתוצאות נוספות מבדיקת מעבדה הקשורות לחקירת היעלמותו ומציאת גופתו. בין היתר, ביום מציאת הגופה נמצאה סכין על אותו עץ שבו נמצאה הגופה, והחוקרים מבקשים לדעת אם הסכין ננעצה באותו עץ במועד הקשור למותו של החייל או במועד מאוחר יותר.

איתרו את גופתו של חלבי ותובעים מהמדינה 40 מיליון. ערן גילווארג
חלבי/ערן גילווארג

גופת החייל נמצאה בחודש ספטמבר, שבע שנים וחצי לאחר שנעלמו עקבותיו. היא נמצאה סמוך ליישוב מגוריו, דליית אל-כרמל, על ידי עובדים שעסקו בגיזום עבור הקרן הקיימת לישראל ביער הסמוך ליישוב. מחצית מגופתו של חלבי נמצאה אז תלויה על חבל באזור נחל חיק.

בהודעה מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל ימשיך לעשות כל שביכולתו, תוך שילוב זרועות עם כלל גורמי הביטחון, על מנת להשיב לחיק המשפחות את כלל נעדרי צה"ל".

עובדי קק"ל שמצאו את הגופה בספטמבר ביקשו פטור מאגרה

במקביל למציאת השרידים הנוספים, בימים האחרונים דחה בית המשפט המחוזי בחיפה את מועד הדיון בבקשה לפטור מאגרה, שהגישו מוצאי גופתו של חלבי, במסגרת תביעתם כנגד המדינה, בטענה שהבטיחה פרס כספי למי שימסור מידע שיוביל למציאת אחד החיילים הנעדרים. זאת לאחר שהצדדים נענו הבוקר להצעתה של הרשמת תמר שרון נתנאל להידבר ביניהם, למתן פרס או תגמול, שלא על הבסיס הנטען בתביעה.

נציג הפרקליטות, עו"ד איתן צור אמר לבית המשפט, כי בשלב זה סבורה המדינה שאין עילה לתביעה, אבל הצעה תיבחן מכיוון שבית המשפט הקדים ואמר שהיא עלתה ללא קשר לנטען בתביעה. עד היום ככל הידוע לי, הפניות היו לקבלת סכום הפרס, לא דובר על משהו אחר", אמר עו"ד צור. "אנו בשלב מקדמי של לפני כתב הגנה ולפני גיבוש עמדה לגופו של התיק באופן סופי ולכן אני לא מסוגל לתת כעת תשובה אם ניתן לתת משהו לפנים משורת הדין". מנגד טען בא כוחם של בני משפחת קוזלי התובעים לקבל את הפרס: "התביעה עומדת על כנה אבל לנהל משא ומתן תמיד אפשר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully