וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הטבח: אובמה מבטיח לקדם רפורמה בחוקי הנשק

הבית הלבן הודיע כי הנשיא תומך בחידוש חוק מימי קלינטון, המגביל יצור 18 דגמי רובים קטלניים במיוחד ומחסניות. איגוד הרובאים: מוכן לתרום למניעת מעשי טבח כמו בניוטאון

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

חמישה ימים לאחר הטבח המחריד בניוטאון שבקונטיקט, בו נספו 20 ילדים ושבעה מבוגרים, הודיע היום (שלישי) הבית הלבן כי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, יתמוך ביוזמת החקיקה המגבילה ייצור רובי סער. מדובר בניסיון להחיל מחדש חוק שהתקבל בשנת 1994 ונחתם על ידי הנשיא דאז ביל קלינטון, אשר תוקפו פג בתקופת כהונת ג'ורג' וו. בוש – ומאז נכשלו המאמצים לחדשו.

לאחר הטבח: כך נגררה ישראל לשיח על נשק בארה"ב

נשיא ארה"ב ברק אובמה בטקס זיכרון בניוטאון, קונטיקט. דצמבר 2012. רויטרס
אובמה בטקס בניוטאון לזכר קורבנות הטבח/רויטרס

בשעות שלאחר הטרגדיה, הבהיר הנשיא כי ינקוט בצעדים "משמעותיים" על מנת למנוע את הישנות המקרה. ההערכות לגבי מהותם של אותם צעדים ליבו את הסערה הציבורית בנושא חוקי הנשק בארצות הברית המאפשרים רכישה אזרחית של נשק חם, בהתאם לחוקה האמריקנית.

בתוך כך, הודיע היום ה-NRA, איגוד הרובאים הלאומי האמריקני כי הוא "מוכן לתרום באופן משמעותי" בכדי למנוע מעשי טבח הדומים לירי בניוטאון. ההצהרה היא בגדר שינוי חד בטון של האיגוד. "איגוד הרובאים הלאומי של אמריקה מורכב מאימהות ואבות, בנים ובנות - ואנחנו היו המומים, עצובים ושבורי לב מהידיעה על הרצח המזוויע וחסר טעם בניוטאון", נמסר בהצהרת הארגון.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"אין ספק שהאומה שלנו לא עשתה די"

היוזמה הנוכחית לחדש את החוק מובלת על ידי חברת הסנאט דיאן פיינשטיין. דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, ציין היום כי הנשיא רוצה לבצע את המהלך "בשבועות הקרובים". כמו כן, ציין כי הנשיא יתמוך במאמצים להסדרת רכישת נשק בתערוכות. "זה ברור שכאומה לא עשינו די על מנת לפתור את הבעיה של תקיפות באמצעות נשק חם", אמר קרני לעיתונאים.

החוק שעשוי להיכנס לתוקף מחדש, נחתם על ידי קלינטון שעות לאחר אישורו בקונגרס, ב-13 בספטמבר 1994. הוא אוסר על ייצורם של 18 דגמים מסוימים של נשקים חצי אוטומטיים, לצד ייצורן של מחסניות המסוגלות להכיל יותר מעשרה קליעים. מאז תפוגתו של החוק בשנת 2004, נכשלו הניסיונות לחדשו. יש לציין כי הדגם העיקרי בו השתמש החשוד בטבח, אדם לנזה, כלל לא נכלל באיסור.

הנשיא אובמה ציין במהלך העימות הנשיאותי השני כי הוא שואף לחדש את החוק. "מקומו של נשק שמיוצר עבור חיילים תחת איום מלחמתי אינו ברחובות שלנו. מה שאני מנסה להשיג הוא שיח רחב יותר לגבי כיצד לצמצם את האלימות באופן כללי", אמר הנשיא בעימות, "חלק מזה הוא לראות אם אנחנו יכולים לחדש את ההגבלות על נשק למטרות תקיפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully