וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצ עתרה לבג"ץ: להורות לנתניהו לפטר מיד את ליברמן

גלעד גרוסמן

14.12.2012 / 12:59

היו"ר גלאון הגישה את העתירה, בה הזהירה שאם אכן ביצע את העבירה, "יתקשה להקרין אמון כלפי הציבור, ולכן יש להעבירו מתפקידו". לפי החוק, אין עדיין על ליברמן חובה להתפטר

צילום: רומן ויינר, עריכה: מיכאל ברגמן

יממה לאחר ההודעה על הכוונה להגיש כתב אישום נגד שר החוץ אביגדור ליברמן, עתרה היום (שישי) יו"ר תנועת מרצ, זהבה גלאון, לבג"ץ בדרישה שבית המשפט יורה לראש הממשלה נתניהו לפטר את ליברמן. בנוסף מבקשת גלאון להורות ליועץ המשפטי לממשלה לצרף לכתב האישום שיוגש חוות דעת שקובעת שיש קלון במעשיו של ליברמן ולכן עליו להתפטר.

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בכנס פעילים בתל אביב, דצמבר 2012. יותם רונן
יאלץ לעזוב את תפקידו? ליברמן/יותם רונן

בעתירה, שהוגשה באמציעות עו"ד דפנה הולץ-לכנר, נטען כי לאור הנסיבות המתוארות בכתב האישום, המשך כהונתו של ליברמן "נגועה בחוסר סבירות קיצוני וזאת לאור הפגיעה הקשה בטוהר המידות ובאמון הציבור ברשויות החוק".

עוד טוענת גלאון כי המעשים המיוחסים לליברמן מלמדים בבירור על קלון ועל דופי מוסרי כבד וחובה להעבירו מתפקידו. בעתירה נכתב כי פסיקת בית המשפט בעניינם של השרים דרעי ופנחסי, בה נקבע כי על שר שהוגש נגדו כתב אישום חמור חובה להתפטר או להיות מועבר מתפקידו, לא מותירה ספק שיש להעביר את ליברמן מתפקידו.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

ליברמן הבהיר שאין בכוונתו להתפטר

כמו כן, נטען כי סביב פעילותו הציבורית של ליברמן לאורך השנים היו חשדות רבים וחובה להתייחס בחומרה "לעבירה הפוגעת באושיות המבנה השלטוני כגון עבירת מירמה והפרת אמונים וכי אדם הממלא תפקיד בכיר בשירות המדינה המבצע עבירה זו יתקשה להקרין הגינות, אמון, יושר ויושרה כלפי הציבור הרחב ועל כן מתחייב להעבירו ממשרתו הציבורית.

אתמול הודיע ליברמן שכפי הנראה אין בכוונתו להתפטר. על פי החוק, עומדים לרשותו 30 יום כדי לבקש מוועדת הכנסת לקבוע שחלה עליו חסינות ואין מקום להגיש כתב אישום. במידה ולא יעשה כך, או שהכנסת תדחה את הבקשה, יוגש כתב האישום. עד אז לא חלה חובה חוקית על ליברמן להתפטר. כמו כן, בשלב זה נמנע היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, מלקבוע בשאלת ההתפטרות, וצפוי לעשות זאת רק סמוך למועד הגשת כתתב האישום.

אתמול הודיע וינשטיין על החלטתו להגיש נגד ליברמן כתב אישום בגין מרמה והפרת אמונים בפרשת השגריר לשעבר בבלארוס, ועל סגירת התיק המרכזי, שבמסגרתו נחשד שר החוץ בקבלת מיליוני דולרים מאנשי עסקים בזמן כהונתו כשר וכחבר כנסת. בדברים שאמר אתמול בהתייחסו לפרשת השגריר, אמר ליברמן כי מדובר ב"שטות", וכי המעטפה שהועברה במסגרת הפרשה הייתה "מעידה חד פעמית" - מצדו של השגריר לשעבר, בן אריה. "לא על זה חורצים גורלות", פסק שר החוץ. כך תיאר את השתלשלות האירועים: "בשנת 2008 הייתי באופוזיציה, ונסעתי בראש משלחת לגטו במינסק. השגריר ביקש לראות אותי, ובמלון הוא העביר לי מעטפה. הסתכלתי, קראתי ואמרתי לו 'עזוב שטויות'. זרקתי את המעטפה לאסלה". ואולם, אמר ליברמן כי "אם אצטרך, אשלם את המחיר בגאווה. ברגע שנפלה ההכרעה, ביקשתי מעורכי הדין שלי להסיר את החסינות. אני רוצה משפט מהיר ככל האפשר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully