וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן לא מתפטר: "אחכה לחוות דעת משפטית"

פנחס וולף וגלעד גרוסמן

13.12.2012 / 20:22

בשל החלטת היועמ"ש להגיש נגדו כתב אישום במרמה והפרת אמונים בפרשת השגריר בבלארוס, אמר ליברמן: "זו שטות. הוא מעד, אך אם צריך אשלם את המחיר בגאווה. אדרוש משפט מהיר"

צילום: רומן ויינר, עריכה: מיכאל ברגמן

שר החוץ, אביגדור ליברמן, מסר הערב (חמישי) הצהרה ראשונה בתגובה להחלטת היועץ המשפטי יהודה וינשטיין, שהודיע מוקדם יותר היום על הגשת כתב אישום נגדו בגין מרמה והפרת אמונים בפרשת השגריר לשעבר בבלארוס, ועל סגירת התיק המרכזי, שבמסגרתו נחשד שר החוץ בקבלת מיליוני דולרים מאנשי עסקים בזמן כהונתו כשר וכחבר כנסת.

בראשית דבריו, בכנס צעירים של מפלגת ישראל ביתנו בתל אביב, רמז שר החוץ כי הוא נתון לרדיפה על ידי רשויות החוק. "מאז שעליתי לישראל בשנת 1978, לא היה יום אחד שבו לא הייתי נחקר או יעד מודיעיני", אמר ליברמן. "מאז 1996, כשהפכתי למנכ"ל משרד ראש הממשלה, אני נתון בחקירה מתגלגלת".

בהתייחסו לפרשת השגריר בבלארוס, אמר שר החוץ כי מדובר ב"שטות", וכי המעטפה שהועברה במסגרת הפרשה הייתה "מעידה חד פעמית" - מצדו של השגריר לשעבר, בן אריה. "לא על זה חורצים גורלות", פסק שר החוץ. כך תיאר את השתלשלות האירועים: "בשנת 2008 הייתי באופוזיציה, ונסעתי בראש משלחת לגטו במינסק. השגריר ביקש לראות אותי, ובמלון הוא העביר לי מעטפה. הסתכלתי, קראתי ואמרתי לו 'עזוב שטויות'. זרקתי את המעטפה לאסלה".

ואולם, אמר ליברמן כי "אם אצטרך, אשלם את המחיר בגאווה. ברגע שנפלה ההכרעה, ביקשתי מעורכי הדין שלי להסיר את החסינות. אני רוצה משפט מהיר ככל האפשר".

לקריאה נוספת
עדת המפתח הקפריסאית ש"שכחה": כך נפל תיק ליברמן
האישום נגד ליברמן: קידם שגריר שהדליף פרטים מחקירתו
תקציר החלטת היועץ המשפטי לממשלה בפרשת ליברמן

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בכנס פעילים בתל אביב, דצמבר 2012. יותם רונן
מוכן ללכת בגאווה למשפט מהיר. ליברמן, הערב בתל אביב/יותם רונן

ליברמן הוסיף כי עורכי דינו לומדים את החומר המשפטי. "לפי חוות הדעת, אני לא חייב להתפטר, אבל בסופו של דבר אקבל את ההחלטה בעצה אחת עם עורכי הדין". לדבריו, "אנחנו בעיצומה של מערכת הבחירות, ויש עניין ציבורי. קיבלנו 400 אלף קולות בבחירות הקודמות – ולא נזלזל בזה. אנחנו חייבים לנצח בבחירות האלו. ההחלטה הסופית תתקבל לאחר חוות הדעת והתחשבות של אי פגיעה בציבור הבוחרים. אני בטוח שבסופו של דבר נקבל את ההחלטות הנכונות".

בתוך כך, בן אריה הביע תמיהה לקשירת מעשהו לליברמן. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר בן אריה כי לא חשב בזמן העברת המעטפה שהוא עובר עבירה פלילית, ולדבריו, כפי שליברמן אמר בעצמו, אין קשר בין המעשה לבחירתו לתפקיד השגריר בריגה. "החלטת הוועדה, שהתקבלה פה אחד, מדברת בעד עצמה. אני מאמין שזו ועדה אובייקטיבית ובלתי תלויה". עוד הוסיף השגריר כי כלל אינו יודע אם ליברמן תמך במינויו. "כשאני סיפרתי לו שאני מעוניין בתפקיד בריגה, כמו שכל עובד מחויב לומר, הוא ענה 'טוב בסדר', וזה כל מה שאני יודע. אני לא יודע אם הוא תמך ובאיזו צורה". בן אריה גם מציין שבסופו של דבר כלל לא קודם. "מדובר במעילה באמון בקידום, אבל קידום כלל לא היה. אני בכלל כבר הייתי שגריר והוועדה בחרה בי לתפקיד ולא השר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

וינשטיין רמז כי ייתכן שלא יכריע בסוגיית ההתפטרות

וינשטיין טרם הודיע אם יוכל להגן בבג"ץ על המשך כהונתו של ליברמן כשר החוץ, ומכאן שלא ברור אם יוכל להמשיך לכהן בתפקידו עד הבחירות - או לשמש כשר בממשלה לאחריהן. וינשטיין רמז כי ייתכן שלא יכריע כלל בעניין, באומרו: "זוהי אפוא ההחלטה בתחום הפלילי, הנתון לסמכותי. ביחס לתחומים האחרים - יקרא הציבור וישפוט".

על פי טיוטת כתב האישום, העביר השגריר זאב בן אריה לידי שר החוץ פרטים על בקשת הפרקליטות לבצע חיקור דין בעניינו של ליברמן, וזה בחר להמשיך ולקדם את מינויו למרות שידע שיש בכך פסול, תוך שהוא פועל בניגוד עניינים.

לפני כשנה וחצי הודיע וינשטיין כי החליט להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד שר החוץ בגין עבירות של מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון והטרדת עד. זאת, לאחר שעלה חשד שבשנים 2008-2001, בזמן שכיהן ליברמן כחבר כנסת ושר, הועברו מיליוני דולרים מאנשי עסקים לחברות שהיו בשליטתו של ליברמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully