וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הלחץ העולמי: ממשיכים לקדם בנייה ב-E1

יהושע בריינר

4.12.2012 / 17:20

בעקבות לחץ כבד מלשכת נתניהו, יקיים המנהל האזרחי כבר מחר דיון בהפקדת התכניות לבניית כ-3,200 יחידות דיור בשכונה חדשה במעלה אדומים. שגריר ישראל במצרים ננזף על ההחלטה

על אפן ועל חמתן של מדינות העולם: למרות הלחץ הבינלאומי הגובר על ישראל, צפוי המנהל האזרחי לקיים מחר (רביעי) דיון בנושא הפקדת התכנית לבניית למעלה מ-3,000 יחידות דיור חדשות באזור המחלוקת E1 שממזרח לירושלים, כחלק משכונת מבשרת אדומים הסמוכה למעלה אדומים.

מדובר בצעד משמעותי לקידום בניית השכונה במקום, במסגרת המכלך הנעשה בעקבות החלטת ראש הממשלה להגיב בחריפות להצבעה בשבוע שעבר באו"ם, בה הוענק לפלסטינים מעמד של מדינה משקיפה. התכנית הוכנסה לסדר יומה של מועצת התכנון העליונה של המנהל האזרחי היום בשעות הצהריים, לאחר לחץ כבד שהופעל מכיוון ראש הממשלה ואנשי לשכתו.

המשבר המדיני סביב הבנייה בהתנחלויות - כל הכותרות:
עיתוני העולם נגד נתניהו: "לפעול נגד ישראל"
העולם נגד הבנייה ב-E1: "משבר חסר תקדים"
בירושלים מבהירים: לא נשנה ההחלטה לבנות ב-E1
ארה"ב לישראל: חזרו בכם מההחלטה לבנות ב-E1

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האזור השנוי במחלוקת E1/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדיון מחר יעלו לאישור שתי תכניות נפרדות, האחת לבניית כ-2,000 יחידות דיור והשנייה לבניית 1,200 יחידות נוספות. מדובר בהליך הפקדה בלבד, ולא באישורי בנייה סופיים. משמעות הדבר היא שהתכניות מובאות לאישור המנהל האזרחי, והשלב הבא יהיה דיון בתכניות, שבמסגרתו יאפשרו לגורמים שונים להביע את התנגדותם. כמו כן, התכנית עוד חייבת לעבור אישור נוסף של שר הביטחון בטרם תחל הבנייה הממשית, כך שבפועל הממשלה משאירה בידיה בעתיד את האפשרות שלא להקים במקום שכונה חדשה. למרות כל זאת, אין ספק שמדובר בצעד משמעותי ביותר לקראת פיתוח האזור השנוי במחלוקת.

"עד היום עברה התכנית הכוללת ארבעה מתוך שישה שלבים", מסביר שאול אריאלי, חבר המועצה לשלום וביטחון. "מחר היא תופקד לצורך התנגדויות ולמתן תוקף מעשי, ועדיין חסר אישור נוסף וסופי של שר הביטחון על מנת שעיריית מעלה אדומים תצא במכרזים".

עד כה אושרה רק תכנית בנייה אחת שכבר יצאה לפעול באזור, שכללה פיתוח כבישים, תשתיות ונוף, וכן הקמת תחנת המשטרה של משטרת מחוז ש"י. כעת בחרה המדינה לקדם שתי תכניות נוספות, הפעם לצרכי מגורים - בדיוק בימים בהם העולם כולו נושא עיניו לכאן ובוחן את התנהלות הממשלה, שבינתיים מתעלמת מדרישות בירות אירופה שכבר קראו לבירורים את השגרירים הישראליים.

בקהיר זעמו: פגיעה במאמצים לקידום השלום

ההחלטה הישראלית עוררה זעם גם בקרב השלטונות במצרים השכנה, ובעקבות כך זימן הערב משרד החוץ המצרי את שגריר ישראל בקהיר, יעקב אמיתי, לשיחת נזיפה. דובר משרד החוץ המצרי, עמר רושדי, אמר כי נציג המשרד הביע בפני השגריר הישראלי "את מחאתה החריפה של מצרים כלפי ההחלטה לבנות 3,000 יחידות דיור בהתנחלויות".

רושדי הוסיף כי שר החוץ, מוחמד כאמל עמר, הורה לראש מחלקת ישראל במשרד החוץ המצרי, עלא ע-דין יוסף, להיפגש עם השגריר אמיתי ולהביע את מחאתה של מצרים. במהלך הפגישה אמר יוסף כי "החלטת ממשלת ישראל עומדת בסתירה לעקרון שטחים תמורת שלום, שעליו מתבססים המאמצים לקידום שלום באזור, ומסכל את המאמצים לחידוש המגעים המדיניים בין ישראל לפלסטינים". עוד נמסר כי נציג משרד החוץ המצרי אמר לשגריר הישראלי כי החלטת ממשלת ישראל "מהווה הפרה של החוק הבינלאומי הקובע את מעמדו המשפטי של שטח שנמצא תחת כיבוש, וכן עלולה לחצות את הגדה המערבית ולאיים על האפשרות להקים מדינה פלסטינית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

השתתף בהכנת הידיעה: ניר יהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully