וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתוני העולם נגד נתניהו: "לפעול נגד ישראל"

טל שלו

4.12.2012 / 12:24

ב"ניו יורק טיימס" כתבו כי נתניהו "שגה אסטרטגית" כשפעל בניגוד לעמדה האירופית, שכן תפקיד האיחוד קריטי למאבק מול אירן. ב"אינדיפנדנט" המליצו להפסיק לסחור עם ישראל

צילום: אלי מנדלבאום, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

יממה לאחר המתקפה המדינית האירופית-אמריקנית כלפי ישראל, בשל הצהרת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על הכוונה לבנות 3,000 יחידות דיור בשטח E1, מאמרי מערכת בשניים מהעיתונים המובילים בארצות הברית ובבריטניה תוקפים בחריפות את התנהלותה של ישראל. תחת הכותרת "הטעות האסטרטגית של נתניהו", נכתב ב"ניו יורק טיימס" כי ראש הממשלה מביע "נחישות להסלים את המשבר תוך הענשת הפלסטינים לאחר ההכרה של האו"ם ברשות הפלסטינית כמדינה משקיפה".

כותב המאמר תמה מדוע ישראל החליטה לנקום בפלסטינים, הן בבנייה בשטח המחלוקת שבין ירושלים למעלה אדומים - מהלך שיחתוך את הגדה המערבית לשניים ויקשה על הקמת מדינה פלסטינית בת-קיימא - והן על החלטת ישראל להקפיא את העברתם של כמאה מיליון דולרים מכספי המסים של הרשות. "נקיטה של צעדים אלה מעוררת שאלות, מפני שישראל זלזלה בהצבעה באו"ם והתייחסה אליה כחסרת-משמעות". עוד נכתב במאמר המערכת כי "הגישה הנקמנית, שאינה רואה את הנולד" בהענשת הרשות והעומד בראשה עלולה לפגוע פגיעה אנושה ביו"ר הרשות, אבו מאזן, "שהכיר בקיומה של ישראל". אבו מאזן מוגדר במאמר כ"נושא והנותן האמין היחידי".

לקריאה נוספת:
העולם נגד הבנייה ב-E1: "משבר חסר תקדים"
בירושלים מבהירים: לא נשנה ההחלטה לבנות ב-E1
ארה"ב לישראל: חזרו בכם מההחלטה לבנות ב-E1

אבו מאזן נואם בעצרת האו"ם ומבקש הכרה במדינה פלסטינית, 29 נובמבר 2012. AP
"אבו מאזן הכיר בקיומה של ישראל, והוא הנושא-והנותן האמין היחידי"/AP

המשגה האסטרטגי של נתניהו, לטענת המאמר, קשור לזירה אחרת - לזירה האירנית. "הרחבת ההתנחלויות תהפוך את התנעת תהליך השלום לכמעט בלתי-אפשרי", נכתב. "גרוע מכך - מדובר בסטייה איומה מהסוגיה האירנית, שנתניהו מחשיב לאיום האסטרטגי העיקרי על ישראל". לפי המאמר, מהלכיה של ישראל יצרו ניכור בין ישראל לאיחוד האירופי, ארגון "בעל חשיבות קריטית במכבש הלחצים המופעל על אירן כדי שתנטוש את תכנית הגרעין שלה". המאמר קורא לנשיא ארה"ב, ברק אובמה, למצוא דרכים לחדש את המשא-ומתן, ומציין כי ייתכן שצעדיו של נתניהו נובעים ממערכת הבחירות המתנהלת בישראל - "אך זה לא תירוץ".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"נתניהו סטר בפניהן של בריטניה וגרמניה"

ב"אינדיפנדנט" הבריטי, הטון חריף עוד יותר כלפי ישראל וכלפי ראש הממשלה נתניהו. מאמר המערכת, שפורסם תחת הכותרת "לנקוט עמדה נגד ההתנחלויות הבלתי-חוקיות", נפתח באמירה לפיה נתניהו "סטר בפניהן" של בריטניה ושל גרמניה, כשהחליט להעניש את הפלסטינים על ההכרה במדינתם באו"ם - מהלך ששתי המדינות התקשו להתנגד לו, ונמנעו בסופו של דבר בהצבעה באו"ם. המאמר גורס כי המהלך הישראלי נובע משני נימוקים אפשריים: ראשית, נכתב, ייתכן שישראל רוצה "לחתוך" את הגדה המערבית כדי "להרוג" את תהליך השלום. שנית, נכתב, ישנה אפשרות שמא ההכרזה של ישראל על הבנייה בשטחי E1 היא למעשה הצהרה ריקה מתוכן, שישראל תיסוג ממנה בסופו של דבר "כדי לזכות בטובות הנאה". "בכל מקרה", נכתב, "אסור לעבור על זה בשתיקה".

מאמר המערכת בעיתון הליברלי מציע למדינות אירופה לנקוט צעדים ממשיים נגד ישראל, ולא להסתפק בגינויים רפים. כותב המאמר מבקש ממדינות אירופה להגביר את מעורבותן בנעשה בסכסוך הישראלי-פלסטיני, ולהפעיל לחץ על ישראל בדרכים שונות, בין היתר בשקילה אפשרית של עצירת הסכמי הסחר עם ישראל או איסור על ייבוא מוצרים מההתנחלויות (או לכל הפחות לסמנם במרכולים), אך לכל הפחות להביא לפעולה אירופית מאוחדת נגד ישראל. "במשך זמן רב מדי אירופה סמכה על ארצות הברית שתכופף את ידה של ישראל. הגיעה השעה שנראה כוח משלנו".

עוד שגרירים זומנו לשיחות הבהרה

בתוך כך, שתי בנות ברית נוספות של ישראל זימנו את שגריריהן לשיחות הבהרה על רקע הבנייה ב-1E. שגריר ישראל בברזיל, רפאל אלדד, זומן למשרד החוץ בברזיליה, בירת ברזיל, לשיחת הבהרה שבה הובעה מחאת ברזיל על ההחלטה הישראלית להרחיב את הבנייה בהתנחלויות ולקדם הליכי בנייה ותכנון בשטח E1. גם שגריר ישראל באוסטרליה, יובל רותם, זומן לפגישת הבהרה במשרד החוץ בקנברה. "אוסטרליה מתנגדת לכל פעילות בהתנחלויות שמסכנת את האפשרות לפתרון שתי המדינות, בלעדיו לעולם לא יהיה ביטחון בישראל", אמר שר החוץ האוסטרלי, בוב קאר, בהצהרה שפרסם בתום הפגישה אמש, שבה הביע "אכזבה עמוקה" מההחלטה הישראלית. אוסטרליה וברזיל מצטרפות בכך לחמש מדינות אירופיות שזימנו אתמול את שגרירי ישראל לשיחת נזיפה - צרפת, בריטניה, ספרד, שבדיה ודנמרק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully