וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: "לא נטיל סנקציות בעקבות הבנייה בשטחי E1"

טל שלו

3.12.2012 / 16:30

צרפת הודיעה כי למרות ההחלטה, יש בידיה אמצעים אחרים "כדי להביע את מחאתנו". בבריטניה הוחלט להקפיא את צעדי המחאה כנגד החלטת ישראל לבנות 3,000 יחידות דיור בשטחי E1

צילום: אלי מנדלבאום, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

ראש ממשלת צרפת, פרנסואה הולנד, הבהיר בצהריים (שני) כי פריז לא מעוניינת להטיל סנקציות על ישראל בעקבות הצהרת ירושלים על בניית 3,000 יחידות דיור בשטחי E1 סמוך למעלה אדומים, זאת לאחר הודעת עדכון על שיחת הנזיפה שהתקיימה היום בפריז לשגריר ישראל, יוסי גל. "אנחנו לא רוצים להגיע למצב הזה", אמר הולנד במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש ממשלת איטליה מריו מונטי, "אנחנו יותר ממוקדים בשכנוע".

גל, שהגיע לפגישה אצל ראש לשכת שר החוץ, שמע על "דאגתה הרבה של צרפת עקב החלטת ממשלת ישראל לאשר בניית 3,000 יחידות דיור בהתנחלויות וכן על חידוש הליכי התכנון לצורך בנייה באזור E1". מוקדם יותר דווח כי צרפת, שבדיה ובריטניה החליטו לנקוט בצעדים מעשיים במחאה על אישור הבנייה. משרדי החוץ בפריז, לונדון ושטוקהולם זימנו היום את השגרירים הישראלים - יוסי גל, דניאל טאוב ויצחק בכמן לביא - לשיחות הבהרה באשר להחלטה הישראלית לבנות בשטח E1 השנוי במחלוקת, שהבנייה בו עשויה למנוע רצף טריטוריאלי בשטחי הרשות הפלסטינית.

קמרון: "הסדר עם אירן עדיין בהישג יד". רויטרס
אינם מתכוונים להשיב את השגריר שלהם ללונדון. קמרון/רויטרס

צרפת שבה והדגישה כי היא מגנה בתוקף את "מפעל ההתנחלות הישראלי על כל צורותיו": "ההתנחלויות הן בלתי-חוקיות בראי הדין הבינלאומי, פוגעות באמון הנדרש לחידוש הדיאלוג ומהוות מכשול לשלום צודק המבוסס על פתרון שתי המדינות". לדבריהם, "הבניה באזור E1 תפגע פגיעה חמורה בפתרון שתי המדינות על ידי כך שתבודד את ירושלים, שאמורה להפוך לבירת שתי המדינות, מהגדה, ותאיים על הרציפות הטריטוריאלית של המדינה הפלסטינית העתידית". דובר משרד החוץ הבהיר כי צרפת אינה מתכוונת להחזיר את השגריר שלה מתל אביב: "יש בידינו אמצעים אחרים כדי להביע את מחאתנו", אמר.

ובבריטניה הודיע דוברו של ראש הממשלה, דיוויד קמרון, כי אין כוונה להשיב את השגריר הבריטי ללונדון במחאה על החלטת ישראל להרחיב את הבנייה בהתנחלויות, או לנקוט בצעדי תגובה נוספים. "אנחנו לא מציעים צעד כזה, אנחנו לא מתכוונים לעשות שום דבר נוסף בשלב זה", אמר הדובר. "אנחנו ממשיכים להתייעץ עם ממשלת ישראל ושותפותינו הבינלאומיות על המצב. כמובן שאנחנו מודאגים מהמצב, אנחנו חושבים שהתוכנית הישראלית עשויה להשפיע לרעה על סיכויי השיחות, אבל אנחנו לא מתכוונים לנקוט בפעולות נוספות בשלב זה", כך צוטט קמרון ב"גרדיאן" הבריטי.

בהודעת משרד החוץ הבריטי על שיחת הנזיפה אליה זומן שגריר ישראל בבריטניה דניאל טאוב, נמסר כי "קראנו לממשלת ישראל לחזור בה מהחלטתה. השגריר זומן היום רשמית למשרד החוץ בלונדון והשר לענייני מזרח תיכון, אליסטייר ברט, הציג את עומק הדאגות של בריטניה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully