וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל הציגה לירדן תכנית לתקיפת הנשק הכימי בסוריה

טל שלו

3.12.2012 / 15:53

המגזין "אטלנטיק" מדווח מפי מקורות בשתי מדינות כי משרד ראש הממשלה שיגר אנשי מוסד לעמאן, שהעבירו מסרים בדבר תקיפה אפשרית. לפי הדיווח, הובהר לישראל כי "זה לא הזמן"

צילום: רויטרס, סרטון שהועלה לרשת, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

"ישראל הציגה בפני ממשלת ירדן תוכנית לתקיפת מאגרי הנשק הכימי בסוריה", כך מדווח היום (שני) העיתונאי האמריקאי ג'פרי גולדברג מפי מקורות מודיעיניים בשתי מדינות. לפי הדיווח, משרד ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר בחודשיים האחרונים בשני מועדים אנשי מוסד לבירת ירדן עמאן, שהעבירו מסרים לפיהם ישראל מעוניינת לפגוע באתרי הנשק הכימי, ולמנוע אפשרות שכוחות אסד או כוחות האופוזיציה בסוריה יעשו בהם שימוש או יעבירו אותם ממקום למקום. "הישראלים רצו להפציץ מיד, אבל נאמר להם כי מנקודת המבט הירדנית זה לא העיתוי הנכון", טען גורם מודיעיני בדיווח של גולדברג, שהתפרסם במגזין "אטלנטיק".

בנימין נתניהו ועבדאללה מלך ירדן. רויטרס
בירושלים מודאגים מהשלכות של תקיפה בסוריה על ירדן. עבדאללה ונתניהו/רויטרס

ישראל אינה זקוקה כמובן לאישור ירדני על מנת לתקוף בסוריה, אך לפי הדיווח, בירושלים מודאגים מהשלכות של תקיפה כזו על ירדן ולכן ביקשה ישראל לתאם עם המלך עבדאללה את המהלך. "הירדנים צריכים להיות מאוד זהירים ולא להרגיז את משטר אסד, והם מניחים שאם תהיה תקיפה ישראלית - הסורים יחשדו בשותפות ירדנית". עוד נמסר בדיווח כי מזל"טים ישראליים מסיירים בשמי גבול ירדן-סוריה, וכן מפקחים על התנועות באתרי הנשק החשודים כמאחסנים נשק כימי בסוריה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
האופוזיציה הסורית חושפת: כאן נמצא הנשק הכימי של אסד. צילום מסך
"מזל"טים ישראליים מפקחים על התנועות באתרי הנשק החשודים כמאחסנים נשק כימי בסוריה"/צילום מסך

אתמול דיווח ה"ניו יורק טיימס" כי סוכנויות הביון במערב מזהות פעילות חשודה באתרי הנשק הכימי בסוריה. לפי הדיווח, גורמי מודיעין במערב קלטו באמצעי האיסוף סימנים לפעילות במחסני הנשק הכימי של הנשיא הסורי בשאר אסד, אשר עשויה להעיד על כך שבצעד נואש, המשטר הסורי עשוי להשתמש בנשק הבלתי-קונבציונלי נגד המורדים והאזרחים, המתקוממים זה יותר משנה נגד השלטון. לחלופין, מציעים הגורמים, ייתכן שמדובר באזהרה למערב מפני המשך הסיוע למורדים.

לפני כחודש וחצי אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי במקרה הצורך, ישקול להורות על פעולה צבאית של צה"ל בסוריה. "נעשה כל שצריך כדי שהנשק הכימי שבידי סוריה לא ייפול בידי ארגוני טרור, ואם נחשוש שזה המצב, נשקול לפעול צבאית", אמר נתניהו בארוחת צהריים שקיים עם שגרירי מדינות האיחוד האירופי המכהנים בישראל במלון המלך דוד בירושלים. כמו כן, הוא הדגיש את המעורבות האירנית בהישרדות משטרו של הנשיא הסורי, בשאר אסד, ומעורבות חיזבאללה בטבח שהוא מבצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully