וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "פעילות חשודה במאגרי הנשק הכימי של אסד"

ה"ניו יורק טיימס" מצטט גורמי ביון במערב, לפיהם הצבא הסורי מבצע פעולות שעשויות להצביע על שימוש בנשק נגד המורדים, כצעד נואש. "זה עוד לא אומר שישתמש, אבל זה לא סתם"

צילום: סרטוני חובבים שהועלו ליוטיוב, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו בחשיפת האופוזיציה על מאגרי הנשק של אסד מיולי האחרון)

סוכנויות הביון במערב מזהות פעילות חשודה באתרי הנשק הכימי בסוריה – כך מדווח הבוקר (ראשון) העיתון האמריקני "ניו יורק טיימס". לפי הדיווח, גורמי מודיעין במערב קלטו באמצעי האיסוף סימנים לפעילות במחסני הנשק הכימי של הנשיא הסורי בשאר אסד, אשר עשויה להעיד על כך שבצעד נואש, המשטר הסורי עשוי להשתמש בנשק הבלתי-קונבציונלי נגד המורדים והאזרחים, המתקוממים זה יותר משנה נגד השלטון. לחלופין, מציעים הגורמים, ייתכן שמדובר באזהרה למערב מפני המשך הסיוע למורדים.

האופוזיציה הסורית חושפת: כאן נמצא הנשק הכימי של אסד. יוטיוב, תמונות גולשים
פעילות חשודה באתרים הכימיים/תמונות גולשים, יוטיוב

"מדובר בפעילות הדומה במאפייניה למה שכבר ראינו בעבר", אמר גורם אמריקאי בכיר, שביקש לשמור על אנונימיות. "אבל הם עושים דברים שייתכן שמצביעים על כוונה להשתמש בנשק המסוכן. זה לא סתם 'להזיז את הדברים'". עם זאת, אמר הגורם, הסורים טרם ביצעו את "הצעדים המכריעים" לקראת שימוש בחומרים הכימיים, לרבות חימוש סוללות הארטילריה או מטוסי הקרב בנשק שכזה, או הצבתו בקרבת כלי הנשק הללו.

האינטרנט שב, והלחימה חודשה

אתמול, לאחר הפסקה בת שלושה ימים, שבו קווי הטלפון והאינטרנט לפעול בחלקים נרחבים בסוריה. תושבים רבים דיווחו כי הרשת חזרה לפעול בבירה דמשק וכן בערים המרכזיות חלב, חומס, חמה ועיר החוף טרטוס. רשת אל-ג'זירה דיווחה גם כי החברה האמריקנית המפקחת על הפעילות המקוונת בסוריה אישרה כי שירות האינטרנט שב לפעול באופן "כמעט מושלם".

מומחים סבורים כי השבתת האינטרנט היא מעשה מכוון של ממשלת סוריה והעומד בראשה, הנשיא בשאר אסד. זו אינה הפעם הראשונה שבה נאשמת ממשלת אסד בניתוק האינטרנט במטרה למנוע יצירת קשר בין פעילי האופוזיציה והמורדים במדינה מאז החלה ההתקוממות נגד הנשיא לפני כ-20 חודשים. עם זאת, הממשלה הכחישה את ההאשמות וטענה כי מדובר ב"מתקפת טרור" או תקלה טכנית.

פעילים לזכויות אדם דיווחו בימים האחרונים כי אזרחים רבים נפגעו מניתוק הקווים בעיקר מפני שלא היו יכולים להזעיק עזרה במקרה של פגיעה מהפצצות כוחות אסד. מנגד, כל העת טענו הרשויות כי נעשים ניסיונות תחזוקה במטרה "להחיות" את הקווים. לפי שעה, טרם ברור אם קווי הטלפון והאינטרנט שבו לפעול באופן סדיר בכל סוריה.

אתמול נמשכו הקרבות בין כוחות אסד למורדים ברחבי המדינה. פעילים דיווחו כי לפחות 105 בני אדם נהרגו במהלך יום שבת במדינה. אחד המוקדים העיקריים לקרבות בימים האחרונים הוא הכביש המוביל לשדה התעופה בבירה דמשק. רשת BBC דיווחה כי הממשלה הודיעה על פתיחתו מחדש של שדה התעופה שנסגר לפני כמה ימים. טיסות רבות בדמשק ומחוצה לה בוטלו בימים חמישי ושישי.

נשיא סוריה, בשאר אסד, בתפילה בדמשק לרגל סיום חודש רמדאן. 19 באוגוסט 2012. רויטרס
השבתת האינטרנט היא מעשה מכוון של ממשלת סוריה? אסד/רויטרס

סוכנות הידיעות הממלכתית דיווחה אמש על פיצוץ מכונית תופת בדמשק, אך לא דווח על נפגעים בתקרית. במקביל, כוחות האופוזיציה דיווחו כי לפחות 25 בני אדם נהרגו בהפצצת הצבא הסורי באזור בית סחאם שבפרברי דמשק. המורדים טענו גם כי יירטו, פעם נוספת, מטוס של חיל האוויר הסורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully