וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לשדרוג באו"ם: ייבנו 3,000 יחידות דיור בהתנחלויות

טל שלו

30.11.2012 / 15:38

יממה לאחר שזכו הפלסטינים בשדרוג מעמדם למדינה משקיפה באו"ם, הוחלט על הרחבת הבנייה ביהודה ושומרון ובירושלים. "מתוכננות אלפי יחידות נוספות, בהתאם לאינטרס הישראלי"

צילום: גדעון צנטנר, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

ביום שאחרי שדרוג מעמד הרשות הפלסטינית באו"ם, החליטה ממשלת ישראל לאשר בנייה של 3,000 יחידות דיור בירושלים וביהודה ושומרון. גורם מדיני בכיר אמר היום (שישי) כי בנוסף לכך, יקודמו הליכי תכנון של עוד אלפי יחידות דיור בירושלים ובגושי ההתיישבות, לרבות בקטע המחבר בין מעלה אדומים לירושלים (E1). "המשך הבנייה נעשית בהתאם למפת האינטרסים האסטרטגיים של ישראל", אמר הגורם, והוסיף כי "בישראל שוקלים צעדים נוספים".

בירושלים הבהירו בימים האחרונים כי ישראל אינה מתכוונת לקדם צעדי תגובה חריפים נגד אבו מאזן, כפי שנשקל בתחילה בדרג המדיני, אלא להגיב בצורה "מתונה ומדודה" למהלך. עם זאת, גורמים מדיניים הדגישו השבוע כי הפנייה של אבו מאזן לאו"ם היא הפרה מוחלטת של כל ההסכמים עם ישראל, וכי "אם אבו מאזן שובר את הכלים גם לישראל עומדת הזכות לעשות זאת".

בנייה בהתנחלויות. רויטרס
בנוסף ל-3,000 היחידות החדשות, יקודמו הליכי תכנון. בנייה בהתנחלויות/רויטרס

בלשכת ראש הממשלה הבהירו אמש כי "בהליכתם לאו"ם הפרו הפלסטינים את ההסכמים עם ישראל, וישראל תפעל בהתאם". בירושלים שבו והדגישו כי אישור ההצעה הפלסטינית הוא "החלטה חסרת משמעות שלא תשנה דבר בשטח". בהודעה שפירסמה לשכת נתניהו לקראת ההצבעה בעצרת נמסר כי "ראש הממשלה הבהיר שלא תקום מדינה פלסטינית ללא הסדר שיבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל. הוא לא ייתן שביהודה ושומרון יקום בסיס טרור אירני, נוסף על אלה שהוקמו בעזה ובלבנון. הדרך לשלום בין ירושלים לרמאללה עוברת במשא ומתן ישיר ללא תנאים מוקדמים, ולא בהחלטות חד צדדיות באו"ם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

העבודה: "לישראל הזכות לבנות בירושלים - אך לא בעיתוי זה"

במפלגת העבודה תקפו היום את החלטת הממשלה. "אין עוררין על זכותה של ישראל לבנות בירושלים, אך בעיתוי הזה, בעקבות ההחלטה הקשה שהתקבלה אמש באו"ם, רצוי להוריד להבות ולנסות להגיע להידברות מפוקחת ואחראית", נמסר מהמפלגה. "הכרזות מן הסוג הזה לא מקדמות דבר ובסופו של דבר עלולות לפגוע באינטרסים הלגיטימיים של ישראל בירושלים ובגושי ההתיישבות".

יושבת ראש מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון, הביעה זעם על ההחלטה. "נתניהו הגיב להצבעה באו"ם, שהעמידה את ישראל על פי תהום, בהחלטה ללכת צעד קדימה וליפול", אמרה גלאון. "בנייתן של יחידות הדיור בהתנחלויות, שנועדה להעניש את הפלסטינים, תעניש רק אותנו. לנתניהו וליברמן לא מספיק להיות מבודדים בעולם, הם מתעקשים להיות מצורעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully