וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבנים מזהירים: "הסמארטפון מסוכן גם לנשים"

29.11.2012 / 21:20

במסגרת מאבק הרבנים החרדים בחדירת השימוש באינטרנט ובטלפונים חכמים לקהילותיהם, ייערך בשבת כנס ראשון מסוגו המיועד לנשים, שבו יתריעו בכירי הרבנים מפני "הכלי המשחית"

זה זמן רב מזהירים רבנים חרדים את הציבור החרדי מפני פגעי הטכנולוגיה, כהגדרתם. כעת, החליטו הרבנים שלא רק את הגברים צריך להזהיר מכך, ובשבת הקרובה ייערך כנס גדול וראשון מסוגו המיועד לנשים שיעסוק בנושא. רבני הציבור החרדי הקפידו להעלות את המודעות של ציבור הגברים החרדי לבל ישתמשו בסמארטפונים, יגלשו באינטרנט, ועל מנת שישתמשו כמה שפחות באמצעים הטכנולוגיים של ימינו. חלקם הסכימו לקבל את העובדה שגברים שצריכים להשתמש בטלפונים חכמים לצורך עבודתם יוכלו לעשות זאת.

נשים חרדיות. עומר מירון
כנס ראשון מסוגו המיועד לנשות הציבור החרדי/עומר מירון

אחרים גורסים כי בכל מקרה אין להשתמש במכשירים אלו ויהי מה. לאחרונה, פורסמו מספר מקרים שבהם רב כזה או אחר גילה שמישהו מקהילתו מחזיק במכשיר אייפון ודרש ממנו לחדול מכך, או אפילו נקט אמצעים להרחקתו של האיש מהקהילה.

"טכנולוגיה שהפילה חללים רבים"

לאחר פעילות אינטנסיבית בנושא, החליטו הרבנים שהפעילות צריכה להיות מופנית גם לנשים בקרב הציבור החרדי. במהלך הכנס המתוכנן בסוף השבוע, ישמעו הנשים את הרב אהרן יהודה לייב שטיינמן ואת הרב שלמה רוזנר, שדבריהם יועברו מביתם בשידור לאולם. בשל החשיבות שמייחסים המארגנים לנושא, הושקע בכנס מאה אלף שקלים

גורם חרדי מסביר את ההגיון העומד מאחורי הכנס, וטוען כי "עד כה הרבנים פעלו רבות כדי למנוע קלקול מהגברים החרדיים". ואולם לדבריו, "עכשיו הוחלט לפנות גם לנשות הציבור, כיוון שמכשירים אלה יכולים להשפיע לרעה גם על הנשים. מדובר בטכנולוגיה שיכולה להשפיע לרעה מבחינה רוחנית ואסור שדבר כזה יקרה, והרבנים עושים הכל כדי שפגעי הטכנולוגיה, שהפילה חללים רבים, לא ייכנסו לבתים".

כדי לעודד את ציבור הנשים, על המודעה של הכנס הובאו ציטוטים של רבנים ואדמו"רים המתארים את הסכנה בדבר. בין השאר, נכתב במודעה מפי הרב שמואל הלוי וואזנר: "האינטרנט הוא הניסיון של הדור האחרון לתורה ויראת שמיים, ואם נבער נגע זה ודומיו נקרב בזה ביאת משיח צדקנו". ואילו הרב מאיר צבי ברגמן כתב: "חובה עלינו להתעורר, לזעוק. לאחרונה נפרצו הגדרות וחדר למחננו כלי המשחית האיום והנורא הנקרא אינטרנט ועל כן מחויבים לגדור גדר".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully