וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב לאירן: אפשרו פיקוח גרעיני או שנפנה לאו"ם

29.11.2012 / 19:37

הנציג האמריקני בסוכנות האטום הציב לאירן אולטימטום של שלושה חודשים לשיתוף פעולה עם החקירה שנועדה לברר אם טהרן מפתחת נשק גרעיני. אחרת, אמר, ארה"ב תפנה למועצת הביטחון

ארצות הברית הציבה היום (חמישי) לאירן תאריך-יעד לשיתוף פעולה עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם (סבא"א). אם טהרן תעמוד על סירובה ולא תשתף פעולה עם פקחי האו"ם, ארצות הברית תעביר את הטיפול בנושא למועצת הביטחון של האו"ם. אחת המשמעיות הנגזרות מההכרזה היא שמועצת הביטחון עשויה לדון בהטלת סבב נוסף של עיצומים על אירן.

מוקדם יותר היום, אמר ראש סבא"א, יוקיה אמנו, כי סוכנות האטום של האו"ם לא השיגה כל התקדמות בשנה האחרונה במאמציה לגלות אם אירן אכן מפתחת נשק גרעיני.

תרשים חדש מוכיח: אירן בוחנת דרכים לביצוע פיצוץ גרעיני

יו"ר סבא"א, יוקיה אמאנו, נואם בכינוס הסוכנות בווינה, 17 בנובמבר 2011. רויטרס
הסוכנות לא השיגה כל מידע על אירן בשנה האחרונה. ראש סבא"א, יוקיה אמאנו/רויטרס

השליח האמריקני למועצת הנגידים של סוכנות האטום בווינה, רוברט ווד, אמר כי האולטימטום של וושינגטון יפקע בעוד כשלושה חודשים. "אם עד חודש מרץ אירן לא תשתף פעולה עם סבא"א בצורה משמעותית, ארצות הברית תפציר במועצת הנגידים להעביר את הסוגיה למועצת הביטחון של האו"ם", אמר ווד. "אירן לא יכולה להמשיך להתעלם לגמרי מהמחויבות שלה".

מועצת הביטחון של האו"ם הטילה עיצומים כלכליים-ביטחוניים חמורים על אירן ועל גופים הקשורים אליה, בארבעה סבבים בשנים 2010-2006. ניסיון להטיל סבב נוסף נתקל בהתנגדות חריפה של סין ורוסיה. ארצות הברית שכנעה לבסוף את האיחוד האירופי להטיל אמברגו נפט על אירן בתחילת השנה, שנכנס לתוקף בחודש יולי האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully