וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הצרפתי: טיעוני ישראל "לא רלוונטיים"

טל שלו

19.11.2012 / 3:37

עם סיום ביקור הבזק שלו בישראל, מתח לורן פביוס ביקורת על קו ההסברה הגורס כי אף מדינה לא לא תסכים שעריה יופגזו בטילים: "שמעתי את ההשוואות האלו, הן לא רלוונטיות"

צילום: רויטרס, דרור פיקלוני, דובר צה"ל, דוברות המועצה האזורית באר טוביה, דייב שחר, אבי כהן; עריכה: אמיר קוטיגרו, מיכאל ברגמן; קריינות: יעל חסיד

(צפו בסיכום היום החמישי במבצע "עמוד ענן")

"מה אתם הייתם עושים אם הערים שלכם היו מופגזות בטילים?" - זו אחת מסיסמאות ההסברה המדיניות המובילות של ישראל במבצע "עמוד ענן", החל ממסרי מערך ההסברה הלאומי ברשתות החברתיות - ועד ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אף מדינה בעולם לא הייתה מסכימה למצב בו האוכלוסיה שלה חיה תחת איום מתמיד של טילים", היא הגרסה של נתניהו למסר, שהושמעה בעשרות השיחות המדיניות שקיים בימים האחרונים עם צמרת ההנהגה בעולם, בניסיון להסביר את עמדתה של ישראל וחובתה של הממשלה להגן על ביטחון אזרחיה. עם זאת, לפחות אצל שר החוץ הצרפתי לורן פביוס - שסיים אמש (ראשון) ביקור בזק בישראל - המסר לא כל כך תפס.

מבצע עמוד ענן - כותרות אחרונות:
"המגעים מתקדמים, אך הפסקת אש לא צפויה בימים הקרובים"
אמש: מטחים כבדים לדרום, רקטה ראשונה באילת
פרשנות: תמונות הזוועה מעזה עלולות לטרוף את הקלפים
כיפת ברזל רוחנית: רבנים ערכו תפילות למען צה"ל
לייב בלוג: יומו החמישי של מבצע "עמוד ענן"

שר החוץ וסגן רה"מאביגדור ליברמן, נפגש עם שר החוץ של צרפת, לורן פביוס. נובמבר 2012. עומר מירון
"זה ברור לחלוטין שלישראל יש את הזכות לביטחון ולפלסטינים הזכות למדינה בת קיימא". פביוס עם שר החוץ ליברמן, אתמול בירושלים/עומר מירון

פביוס נפגש במהלך היום עם נתניהו, עם הנשיא שמעון פרס ועם שרי החוץ והביטחון, אביגדור ליברמן ואהוד ברק. בסיום היום קיים מסיבת עיתונאים בבית השגריר הצרפתי, כריסטוף ביגו. אחד העיתונאים הצרפתים הפנה אליו את השאלה כיצד צרפת הייתה נוהגת אם עריה היו נתונות תחת אש מחבל הבאסקים שבספרד. "שמעתי את ההשוואות האלו, אני מכיר אותן. הן לא כל כך רלוונטיות", דחה פביוס את המסר שמוביל את מאמצי ההסברה הישראלית ואת המסר המדיני שהשמיע נתניהו.

"זה ברור לחלוטין שלישראל יש את הזכות לביטחון ולפלסטינים הזכות למדינה בת קיימא", הוסיף פביוס. "מה שחשוב כרגע זה להגיע לפתרון מיידי. אם נתחיל לדון בגרסאות של הצדדים, לא נגיע לפתרון".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא צרפת, הולנד, בארמון האליזה בפריז. לשכת העיתונות הממשלתית
הולנד התלונן כי נתניהו שוחח עמו רבות על הנושא האירני, והותיר רושם של אדם שיש לו "אובססיה" לנושא. הפגישה לפני שבועיים בארמון האליזה/לשכת העיתונות הממשלתית

לפני כשבועיים דווח בשבועון הצרפתי "לה קנאר אנשנה" כי גם נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, מסתייג מסגנונו של נתניהו. לפי הדיווח, הולנד התלונן על נתניהו כמה ימים אחרי ביקורם המשותף בבית הספר "אוצר התורה" בטולוז ואמר כי הוא חש צער שנתניהו הגיע לצרפת כדי לערוך בה "קמפיין בחירות בשני שלבים" - תחילה באזכרה למען הנרצחים בבית הספר, ולאחר מכן בנאומו בטקס באותו המקום. כמו כן, אמר הולנד כי בסעודת צהריים עם נתניהו, שוחח עמו ראש הממשלה רבות על הנושא האירני, והותיר רושם של אדם שיש לו "אובססיה" לנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully