וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חיזבאללה מתאמן ליד בסיסי נשק כימי סורי

יוסי מלמן

17.11.2012 / 15:47

על פי ה"וושינגטון פוסט", במודיעין האמריקאי חוששים כי הארגון השיעי ינצל את נפילת אסד ויעביר את המצבורים הכימיים לשטח לבנון. במקביל משדרגת סוריה את מערך הטילים שלה

חיזבאללה הקים "מתקני אימונים" סמוך לכמה אתרים שבהם מאוחסן הנשק הכימי בסוריה – כך מדווח היום (שבת) ה"וושינגטון פוסט". בידיעה נאמר כי המודיעין האמריקאי, שגילה את ההתפתחות, חושש מאוד מהנוכחות של אנשי חיזבאללה באותם אתרים. החשש הוא כי מהלך זה של חיזבאללה מעיד על כוונת התנועה השיעית להשתלט על חלק מהנשק הכימי ולהעבירו למאגריה בלבנון, במקרה של נפילת משטרו של אסד.

על פי הידיעה, בסוריה קיימים 40-30 בסיסים ואתרים שבהם מאוחסן נשק כימי, אולם לא נמסר בכמה מהם נמצאים אנשי חיזבאללה. במודיעין האמריקאי חוששים גם כי הנשיא בשאר אסד, הנאבק על שרידות משטרו, ישקול את השימוש בנשק נגד המורדים או לפחות יאיים בשימוש כזה כדי למנוע את נפילתו. אסד התבטא בעבר כי אין לו כוונה לעשות כן, אך בכך גם אישר כי לארצו יש נשק כימי - זאת בניגוד להתחייבויותיה הבינלאומיות. סוריה חתומה על האמנה למניעת ייצורו, החזקתו, הפצתו ושימוש של נשק כימי.

75 אלף חיילים להשתלטות על הנשק הכימי

בנוסף לכך נכתב בידיעה כי למודיעין האמריקאי הגיע מידע על כך שסוריה החלה בחודשים האחרונים, בסיוע מומחים מצפון קוריאה, להגביר את הפיתוח והשדרוג של טילים שביכולתם לשאת גם ראשי חץ כימיים.

המאמץ הזה מתפרש בין השאר כהיערכות של המשטר בדמשק ל"תרחיש הגרוע ביותר" מבחינתו, שבו הוא יאיים בשיגור טילים נושאי נשק כימי כלפי המורדים או כלפי ישראל וטורקיה, במקרה של התערבות צבאית זרה במלחמת האזרחים והתייצבות לצד כוחות האופוזיציה והמורדים.

העיתון מדגיש כי דו"ח של הפנטגון קובע שלצבא ארצות הברית יידרשו 75 אלף חיילים כדי להשתלט על מחסני הנשק הכימי בסוריה, אם תתגלה סכנה כי הם עלולים ליפול בידי גורמים עוינים כמו חיזבאללה, או כוחות של הג'יאהד העולמי הפועלים במלחמת האזרחים. לפי פרסומים קודמים, ישראל קיימה התייעצות בנושא זה עם ארצות הברית. באותם דיווחים גם הוערך כי ישראל תפעל למנוע נפילת נשק כימי לחיזבאללה באמצעות חיל האוויר או אף בפעולות קרקעיות כדי להשמיד או לתפוס את הנשק הסורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully