וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי לדרום: שלושה נהרגו מפגיעת רקטה בבית בקריית מלאכי

רמי שני ויהושע בריינר

15.11.2012 / 9:00

רקטת גראד פגעה בבית בעיר, וגרמה לפגיעה הקשה. שני בני אדם, בהם תינוק, נפצעו באורח בינוני ועוד ארבעה בני אדם נפצעו קל. רקטות גרמו לנזקים גם באשדוד, נתיבות ובבית ספר

צילום: דניאל בוק, רויטרס, דובר צה"ל; עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

האש בדרום נמשכת: מבצע "עמוד ענן" נכנס הבוקר (חמישי) ליומו השני, והפעם גם גובה קורבנות בנפש. שתי נשים וגבר בשנות השלושים לחייהם נהרגו ושניים אחרים, בהם תינוק כבן שמונה חודשים, נפצעו באורח בינוני מפגיעת גראד בקריית מלאכי. עוד ארבעה בני אדם נפצעו קל מרסיסים וכל הפצועים פונו לבית החולים קפלן ברחובות. במקום טופלו עוד שישה נפגעי חרדה.

דריכות במערכת הביטחון: הבוקר הלוויית ג’עברי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלושה נהרגו מפגיעת הרקטה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דובר מד"א, זכי הלר, ציין כי "פגיעות מרסיסים יכולות להיות קשות. הם מנותחים בחדר הניתוח ולאחר מכן יוגדר מצבם. נערכים גם במרכז הארץ. במרחבי הדרום הועלתה רמת הכוננות לגבוהה ביותר, גם במרכז הארץ. בשאר מרחבי מד"א רמת הכוננות היא רמה ב', אחת לפני הגבוהה ביותר. לפי הערכות מצב של גורמי הביטחון, אנחנו מעלים את רמת הכוננות. אנחנו ערוכים לתת מענה לכל אירוע שעלול להתרחש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מני עזריאל, חובש-מתנדב ב"איחוד הצלה" סיפר: "מדובר בזירה קשה מאוד, ביצענו פעולות החייאה על אשה שנפגעה באורח אנוש מפגיעה ישירה של הרקטה בבניין ובאמצע ההחייאה חובשים נוספים זיהו לכודים ופצועים נוספים בדירה ממול באותו בניין".

אלישע פלד, אשר גר ברחוב בו נפלה הרקטה, סיפר כי "היה בום חזק מאוד. כל הזכוכיות בדירות הסמוכות התנפצו. אני ראיתי חדשות בבית וכל הסלון רעד. אגרטלים נפלו והתנפצו. רעידת אדמה". אמנון הלוי, בעל חנות באזור הוסיף: "עשרות תושבים התאספו פה. משהו כזה העיר עוד לא ידעה וזה ממשיך. כל כמה דקות יש אזעקה ובומים נוספים, אבל אנו מחזקים את ידי הממשלה. הגיע הזמן לשים לזה סוף. אנו מוכנים לספוג את זה הפעם כי יש לזה תכלית".

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, שהגיע לקריית מלאכי אמר כי על פי ההערכות, מספר הטילים שחמאס יירה לישראל רק ילך ויגבר. "המטרה שלנו לראות איך אנחנו עוברים את התקופה הזאת עם מה שפחות פגיעות בנפש. גם אם לא נוכל למנוע את הפגיעות, ננסה לעשות זאת עם מינימום נפגעים. המשימה הזאת קשה אבל אפשרית. צה"ל יחד עם השב"כ ממשיך לפגוע ביכולות חמאס. בנוסף יש לנו מערכת התראה, הכוללת את כיפה ברזל. ההיבט הנוסף שתלוי בכל אחד ואחת מאיתנו הוא המשמעת האזרחית. האירוע היום, יש כאן טרגדיה נוראית, אבל אני מעריך שאילו האנשים שנפגעו היו בחדר המדרגות, התמונה הייתה אחרת, לכן משמעת אזרחית היא המפתח. ההנחיה שנתתי לכוחות המשטרה היא לוודא שמה שקרה בקרית מלאכי לא יקרה. וזה כולל את הקהל של הסקרנים. הקריאה שלי היא שוב: משמעת אזרחית מצילה חיים".

בית שנפגע מפגיעת רקטה בקרית מלאכי. דרור עינב
שלושה נהרגו, שניים נוספים נפצעו/דרור עינב

הלילה פגעה רקטה בבית ספר באופקים ולמבנה נגרם נזק רב. איש לא נפצע. עשרות רקטות נורו לכיוון העיר באר שבע והמועצה האזורית אשכול, מבלי לגרום לנפגעים או נזק. סוללת "כיפת ברזל" הפרושה באזור באר שבע יירטה בהצלחה שתי רקטות, ומעל אשקלון יורטו שלוש רקטות נוספות. גם מעל אשדוד יורטה רקטה, ורקטה נוספת התפוצצה בתחום של בית אריזה לפרי הדר סמוך לאשקלון. המפעל היה ריק באותה שעה. רקטה אחת גרמה לנזק למבנה בנתיבות. רקטות רבות התפוצצו גם בשטחים פתוחים באזור המועצות האזוריות אשכול, חוף אשקלון, בני שמעון ומרחבים.

כוחות שריון של צה"ל תקפו הבוקר מטרות במרכז הרצועה. מאז תחילת המבצע, נהרגו 11 פלסטינים. לדברי מקורות ערביים, הופצצו יעדים גם ברפיח וגם במזרח ג'בליה. מטוסים פיזרו כרוזים ברצועה שעליהם נכתב כי תושבי הרצועה צריכים "להתרחק מפעילי חמאס ומהטרור" לקראת המשך המתקפה. במקביל, חוסלו שלושה פעילים של הזרוע הצבאית של חמאס שרכבו על אופנוע בחאן יונס.

טנקים של צה"ל בגבול רצועת עזה. Spencer Platt, GettyImages
כוחות השיריון נכנסו למערכה/GettyImages, Spencer Platt

עוד במהלך הלילה, החלה הזירה הבינלאומית להפעיל לחצים על ישראל ועל חמאס לנצור את האש. נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שוחח בטלפון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, וקרא לו להימנע מפגיעה באזרחים בלתי מעורבים ושני המנהיגים הסכימו כי על חמאס לחדול את הירי לעבר הישובים הישראליים בכדי למנוע החרפה נוספת של המצב. בהודעה שנמסרה מהבית הלבן דווח עוד כי אובמה קיים גם שיחה עם נשיא מצרים מוחמד מורסי במהלכה גינה הנשיא האמריקאי את הירי לעבר שטח ישראל והדגיש כי זכותה של ישראל להגן על עצמה.

מפת אזורי התרעה. פיקוד העורף
מפת אזורי התרעה של פיקוד העורף/פיקוד העורף

במקביל, התכנסה מועצת הביטחון של האו"ם לישיבת חירום בדלתיים סגורות בהשתתפות השגריר הישראלי רון פרושאור והנציג הפלסטיני באו"ם. עד כה לא התקבלה החלטה ולא יצאה הודעה מהמועצה. קודם לישיבה שוחח מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון עם נתניהו ומורסי אף הוא. באן הביע בפני נתניהו דאגה מהידרדרות המצב בדרומה של ישראל, וכן הביע חשש מפני פגיעה באזרחים ישראלים על ידי רקטות ששיגר חמאס לאחר חיסולו של ג'עברי. מנגד, הוא ביקש מנתניהו שלא לנקוט בצעדים בלתי-מידתיים העלולים להוביל ל"מעגל דמים" נוסף באזור. בשיחתו עם נשיא מצרים, לה תפקיד מרכזי במניעת התלקחות, הדגיש באן את הצורך למנוע כל מהלך שיביא להידרדרות נוספת.

פיקוד העורף פרסם שורה של הנחיות התגוננות ליישובים בטווח של עד 40 קילומטרים מרצועת עזה שנכון לעכשיו יישארו בתוקף עד השעה 18:00. ביישובים המרוחקים עד שבעה קילומטרים מרצועת עזה לא יתקיימו לימודים, נאסרו התקהלויות והתכנסויות, לא תהיה פעילות במרכזי קניות והעבודה תתקיים רק במקומות חיוניים. ביישובים המרוחקים משבעה קילומטרים עד 40 קילומטרים מהרצועה גם לא יתקיימו לימודים, ותיאסר התקהלות של למעלה ממאה בני אדם בשטח פתוח או סגור. בכל מקרה, בהישמע אזעקה או קול נפץ, יש להיכנס למרחב המוגן בתוך פרק הזמן המוגדר לכל אזור.

נפילת רקטה הנפילה בשטח פתוח ליד כיכר המפרשיות באשדוד. דרור עינב
זירת נפילת הרקטה באזור אשדוד/דרור עינב
רצועת עזה לאחר תקיפות צה"ל במסגרת מבצע "עמוד ענן", נובמבר 2012. רויטרס
עזה לאחר תקיפת צה"ל/רויטרס
שיגור כיפת ברזל בבאר שבע. רויטרס
יירטה רקטות לעבר הדרום. כיפת ברזל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully