וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדים נגד המדינה: "אצל אולמרט לא היה פלסנר"

13.11.2012 / 18:28

בעקבות הדיון בבג"ץ, מתחייבים בציבור החרדי להשיב אש לכוונה לגייס חלקית בחורי ישיבות בקיץ. ח"כ גפני: "יש מלחמה אמיתית נגדנו, 11 אלף אברכים נמצאים בסכנה יומיומית"

יממה לאחר תגובת המדינה לבג"ץ לפיה בכוונתה להתחיל כבר בקיץ הקרוב גיוס חלקי של חרדים לצה"ל, נבחרי הציבור החרדי מבטיחים היום (שלישי) להשיב מלחמה בנושא. בכנס של השלטון המקומי שהתקיים בשלושת הימים האחרונים בניר עציון, אמר ח"כ משה גפני (יהדות התורה) כי "יש מלחמה אמיתית נגדנו. 11 אלף אברכים, שמקבלים 1,040 שקלים בחודש, נמצאים בסכנה יומיומית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גפני/מערכת וואלה!, צילום מסך

כזכור, תוקפו של חוק טל פג בסוף חודש יולי האחרון ומאז לא גויסו חרדים. בתגובה שהגישה אתמול המדינה לעתירה של התנועה לאיכות השלטון, הדורשת לגייס את כל בחורי הישיבות, נמסר כי הכוונה היא לגייס בשנתיים הקרובות כ-14 אלף חרדים בני 18 ו-19, והחל משנת 2015 לגייס באופן סדיר את בני ה-18. עם זאת, מסתמן כי כ-40 אלף חרדים הנמצאים במאגר הגיוס, בני 20 עד 30, לא יגויסו. "ההסדר שגובש בצה"ל מתמקד בהווה ובעתיד, ולא בתיקון העבר", נכתב בתגובה.

"אנחנו עכשיו בצרות גדולות בנושא בחורי הישיבות", אמר גפני. "לא הצלחנו להעביר חוק בגלל שחוק טל הגיע לשלהי הכהונה של הקדנציה הנוכחית. חושבים על הבחירות, ומי שטרפד את הכל היה ישראל ביתנו". לדבריו, אם אהוד אולמרט היה כיום ראש הממשלה המצב היה נראה אחרת. "אני לא הולך לתמוך בו, אבל אם הוא היה ראש הממשלה הוא היה דופק על השולחן ואומר 'אני החלטתי שאני לא הולך לפלג פה את העם'", אמר.

חבר הכנסת יוחנן פלסנר במליאה, כנסת, אוגוסט 2012. מגד גוזני
אצל אולמרט זה לא היה קורה. פלסנר/מגד גוזני

"הרי לא יגויסו בחורי הישיבות, לא בכפייה ולא בדרך אחרת", הבהיר גפני. "לא יפסיקו תקציבים לישיבות כי ככה החלטתם, אין מציאות כזאת. אי אפשר לקחת עם, לקחת אומה, ולפגוע באמונתם של חלק מהציבור, אין מציאות כזו בעולם המערבי. זה קרה בדיקטטורות בהיסטוריה של העולם, לא היום. אולמרט היה דופק על שולחן והיה מפסיק אותם מיד, לא היה יכול לקום פלסנר כזה אצל אולמרט, אבל אצל ביבי כן".

למרות ביטול החוק, בציבור החרדי עולם כמנהגו נוהג. כפי שפורסם לפני כשבועיים בעיתון החרדי "יתד נאמן", הרב שטיינמן הורה לבחורי ישיבה שקיבלו צווי גיוס לחתום על תצהיר של "ועד הישיבות" ולהמשיך בלימודיהם ללא כל שינוי. גורמים בציבור החרדי אומרים כי לא יתנו יד לגיוס חרדים וילחמו על הנושא בכל הכוח כדי "למנוע את הגזרה", כהגדרתם. בש"ס סרבו להתייחס לנושא בזמן שהוא נדון בבג"ץ.

חרדים מגיעים להתגייס בבקו"ם יום אחרי פקיעת חול טל, בקו"ם, יולי 2012. יותם רונן
"מאז פקע חוק טל בתחילת אוגוסט, המדינה מפרה את חוק שירות ביטחון"/יותם רונן

בתגובה לתשובת המדינה בנושא, אמר מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, הרב עו"ד אורי רגב, אחד השותפים לעתירה, כי "מאז פקע חוק טל בתחילת אוגוסט, המדינה מפרה את חוק שירות ביטחון, המחייב אותה לגייס את בחורי הישיבות". לדבריו, "המשמעות הברורה של ההודעה שלה לבג"ץ היא שהיא אינה מתכוונת לציית לו לפחות עד לאחר הבחירות והקמת ממשלה חדשה. אז, כידוע, הכל פתוח, וניתן יהיה להתחיל במסלול דחיות חדש בנימוק של הקמת ממשלה חדשה". רגב ציין גם כי "הממשלה בחרה שלא לגייס אף אברך בניגוד לרצונו, אך עשתה את כל הפעולות האפשריות כדי להמשיך לשלם לאברכים חייבי הגיוס את התמיכה החודשית, המאפשרת להם להישאר בישיבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully