וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ארה"ב: "העבודה בין נתניהו לאובמה נמשכת"

7.11.2012 / 11:19

בצל המתיחות בין ראש הממשלה לנשיא אובמה, שנבחר בשנית, אמר שגריר ארה"ב דן שפירו: "נתניהו ואובמה נפגשו עד עתה יותר מעשר פעמים, הם מדברים באופן קבוע ועובדים קרוב"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

בעקבות היבחרו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, לכהונה שנייה בבית הלבן, בולטת עוד יותר תמיכתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במועמד הרפובליקני, מיט רומני, במהלך קמפיין. לשניהם, כידוע יש מקורב משותף - המיליארדר האמריקאי שלדון אדלסון. אם נתניהו יזכה גם הוא בכהונה נוספת בבחירות הקרובות, עולות תהיות על השפעת היחסים בין שני המנהיגים על מדיניות החוץ האמריקאית במזרח התיכון.

שגריר ארה"ב בישראל, דן שפירו, התייחס הבוקר (רביעי) להיבחרו מחדש של אובמה בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב, ואמר כי "אובמה חוזר לעוד ארבע שנים של עבודה קשה". בשיחה עם וואלה! חדשות בדבר המתח בין נתניהו לאובמה, ובאשר לעובדה כי עד כה לא ביקר אובמה בישראל כנשיא, אמר שפירו: "נתניהו ואובמה נפגשו עד היום יותר מעשר פעמים, הם מדברים באופן קבוע ועובדים קרוב, אך עם זאת אובמה מחפש הזדמנויות לבקר בישראל. אין לי חדשות בנושא, ואני יודע שהפגישות חשובות, אבל העבודה נמשכת בין נתניהו לאובמה ובין הממשלות".

שפירו התייחס גם לסוגיה האירנית שמעסיקה את ראש הממשלה באופן מתמשך. "הנשיא אמר בצורה ברורה שהוא ימנע מאירן להיות גרעינית. ישראל וארצות הברית מפתחות אסטרטגיה דיפלומטית להתמודדות עם האירנים, ואם היא לא תצלח, נשקלת האופציה הצבאית. זוהי מטרה משותפת של ישראל וארצות הברית", אמר השגריר האמריקאי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתניהו ורומני בביקורו בארץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהתייחסו לסוגיה המדינית, התחייב השגריר להמשיך לחפש את האפשרויות וההזדמנויות להוביל משא ומתן אפקטיבי בין ישראל לפלסטינים. "הממשלה בישראל מבינה שרשות פלסטינית יציבה היא אינטרס שלנו, כולל זה הישראלי", ציין. שפירו התייחס בדבריו גם לכוונה הפלסטינית לבקש הכרה באו"ם, ואמר: "זו תהיה טעות לגשת לאו"ם בשלב זה. הדרך היא משא ומתן בין הצדדים, ולא מהלך חד-צדדי".

שפירו אמר ש"לכל הצדדים יש אינטרס לפתור את הקונפליקט בין הצדדים, אך ישראל נמצאת כרגע במערכת בחירות, וזה לא הזמן לדבר על זה. עוד מספר חודשים זה יהיה באג'נדה של כל הצדדים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ברק אובמה בעצרת הניצחון שלו בשיקגו. אילינוי, 7 בנובמבר 2012. Chip Somodevilla, GettyImages
עצרת הניצחון של אובמה בשיקגו, אילנוי/GettyImages, Chip Somodevilla

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully