וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: "אבו מאזן פרטנר לשלום"; נתניהו: "הוא סרבן"

טל שלו

3.11.2012 / 20:07

בעקבות ראיונו של יו"ר הרשות לערוץ 2, בו ויתר על זכות השיבה וקרא לחידוש המו"מ, שיבח אותו הנשיא פרס: "דעות אמיצות". בלשכת נתניהו תקפו: "אין קשר בין דבריו לבין מעשיו"

דבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית זוכים לתגובות מעורבות בירושלים: עם צאת השבת, פרסם נשיא המדינה שמעון פרס הודעה, בה שיבח את אבו מאזן על דבריו אמש (שישי) בראיון לערוץ 2, בו קרא לחידוש המשא ומתן והביע ויתור בפועל על זכות השיבה. לדברי פרס, אבו מאזן "מוכיח בדבריו ובמעשיו כי יש לישראל פרטנר אמיתי לשלום". מנגד, בלשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הבהירו כי "אין קשר בין דבריו של אבו מאזן לבין מעשיו בפועל".

אבו מאזן ובנימין נתניהו בבית הלבן, ערב לפני השקת השיחות הישירות. רויטרס
"הצעתו של ראש הממשלה להיפגש עם אבו מאזן ללא תנאים מוקדמים עומדת בעינה". נתניהו ואבו מאזן/רויטרס

בהודעה שפרסמה לשכת נתניהו נמסר בתגובה לקריאת אבו מאזן לחידוש המשא ומתן כי "הצעתו של ראש הממשלה להיפגש עם אבו מאזן, ללא תנאים מוקדמים, עומדת בעינה", אולם הודגש כי אבו מאזן היה ונותר "סרבן השלום": "אבו מאזן מסרב זה ארבע שנים לחדש את המשא ומתן עם ישראל, זאת למרות שורת צעדים שביצע ראש הממשלה במטרה לחדש את המשא ומתן, דוגמת הקפאה חסרת תקדים של הבנייה ביהודה ושומרון. בנוסף, מסרב אבו מאזן לדון בסידורי הביטחון הנדרשים להגנה על אזרחי ישראל", נמסר מלשכת נתניהו.

כאמור, על רקע שוליותו היחסית של הנושא המדיני בקמפיין הבחירות בישראל, העניק אתמול אבו מאזן ראיון לכתב ערוץ 2 אודי סגל, בו קרא לישראל לשוב לשולחן המשא ומתן ולהחזיר את הנושא לסדר היום הפוליטי בישראל. "זה הנושא שיכריע את גורל ילדיכם. אני האחרון שאיתו תוכלו לעשות הסכם", אמר. אבו מאזן הצהיר לעיני המצלמות כי למרות שהוא פליט מצפת, כהגדרתו - אין ברצונו לשוב לחיות שם. "עבורי, פלסטין זו מדינה בגבולות 67' - לצידה של מדינת ישראל", אמר יו"ר הרשות, וספג ביקורת קשה מצד החמאס על מה שהתפרש כוויתור דה פקטו על זכות השיבה הפלסטינית.

"דברי אבו מאזן עומדים בקנה אחד עם עמדת ישראל"

בעוד בסביבת נתניהו תקפו את אבו מאזן על הדברים, מיהר הנשיא פרס לשבח את הצהרותיו. "אבו מאזן שולל טרור, ומתחייב כי תחת הנהגתו הוא לא יאפשר לפרוץ אינתיפאדה שלישית אלימה. הוא מבין היטב כי פתרון בעיית הפליטים הפלסטינים לא יהיה בשטחה של ישראל ולא יפגע באופייה של ישראל, ומושיט יד לישראל כדי לחדש את תהליך השלום", אמר פרס. "אלו הם דברים כבדי משקל. על כולנו להתייחס אליהם במלוא הרצינות".

לדברי פרס, "מדובר בהצהרה פומבית אמיצה וחשובה במסגרתה מבהיר יו"ר הרשות הפלסטינית כי שאיפתו למדינה תתקיים רק בשטחי הגדה ורצועת עזה, ולא בשטחי מדינת ישראל". פרס, שבשבוע האחרון קיבל מספר קריאות מבכירים במערכת הפוליטית להתמודד בבחירות 2013, אמר כי דבריו של אבו מאזן "עומדים בקנה אחד עם עמדת ישראל ועם עמדתו של רוב ברור בעם, התומך בפתרון של שתי מדינות לאום לשני עמים". כמו כן, הדגיש פרס כי "ישראל היא מדינה שוחרת שלום, וככזו עליה להושיט יד אמיצה של שלום למנהיג כמו אבו מאזן - כי איתו ועם הדעות האמיצות שהשמיע יש תקווה אמיתית לשלום".

גם יו"ר תנועת מרצ, זהבה גלאון, שיבחה את דבריו של אבו מאזן – ואף הוסיפה כי מרצ תומכת בהכרה של האו"ם ברשות הפלסטינית כמדינה לפני הגעה להסדר עם ישראל. "הריאיון הזכיר לכולנו שלא משנה כמה המפלגות יתעלמו מהסוגייה המדינית, היא תמיד שם", אמרה גלאון, "בלי פתרון מדיני מיידי ישראל עלולה למצוא את עצמה במציאות מסוכנת של אפרטהייד ומדינה דו לאומית. אבו מאזן הוכיח שוב שהוא מנהיג מתון ופרטנר למשא ומתן". לדבריה, "התחרות בבחירות האלה על מי יותר ימני מליברמן מחלישה את האפשרות למשא ומתן ומחזקת את הקיצוניים בצד הפלסטיני".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully