וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: גור הפנדה בסן דייגו עושה את צעדיו הראשונים

2.11.2012 / 10:52

בדיקות שנערכו לגור הפנדה, שנולד רק לפני כחודשיים בקליפורניה, הראו כי יש לו שן ראשונה וכי מצבו הגופני טוב מאוד. שמו יוצג בטקס חגיגי בגן החיות בעוד שבועיים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

גור הפנדה המפורסם בגן החיות בסן דייגו שבקליפורניה חגג השבוע חודשיים, ורשם שני הישגים - השן הראשונה והתקדמות בהליכה על ארבעת רגליו. הפנדה הקטן עבר את הבדיקה ה-11 שלו, ובה התגלה כי מצבו הגופני טוב מאוד.

טרייסי קליפינגר, וטרינרית בכירה בגן החיות בסן דייגו שבדקה את הפנדה סיפרה על התקדמותו. לדבריה, "במהלך השבוע האחרון, הוא העלה 600 גרם, והוא במיקום טוב בעקומת הגדילה, כך שהוא גדל ממש כראוי". עוד סיפרה קליפינגר כי "מצב גופו של הפנדה טוב, הוא קצת מעל הממוצע, יש לו מאגרי שומן טובים מעל עמוד השדרה שלו, הבטן שלו בריאה ומלאה, כך שמצבו נהדר".

"הדבר המרגש הוא שהיום הוא מצליח לדחוף בעזרת רגליו הקדמיות, וגם עם רגליו האחוריות", הוסיפה קליפינגר. "כך שהבטן שלו מנקה את הרצפה, והוא החל לנוע ולעקוב אחר רגליו הקדמיות עם רגליו האחוריות, כך שהוא מעבר לזחילה, אבל עדיין לא הולך לגמרי כרגע".

גור פנדה בגן החיות בסן דייגו, 19 אוקטובר 2012. רויטרס
עוד הישג לפנדה הקטנטן/רויטרס

משקלו של הגור הוא ארבעה קילוגרמים ואורכו 60 סנטימטרים בלבד. בבדיקה שנערכה לפיו נמצאה שן ראשונה - בחלק השמאלי העליון. גור הפנדה נולד לפנדת הענק באי-יון ב-29 ביולי, ויקבל את שמו באופן רשמי ב-13 בנובמבר, במהלך טקס מיוחד בגן החיות.

פנדות הענק שבגן החיות של סן דייגו הובאו למטרת מחקר מסין, כחלק מתכנית ארוכת טווח בין המדינות. גן החיות פועל בשיתוף האקדמיה למדעים של סין בתחום לימודי התנהגות, אקולוגיה, גנטיקה ושימור של הפנדות שחיות בשמורת טבע בסין. לפי ההערכה, רק 1,600 פנדות חיות בטבע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully