וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 13 מנדטים לכחלון אם ירוץ, קדימה נמחקת

לפי סקר ידיעות אחרונות וד"ר מינה צמח, מפלגה בראשות כחלון תיקח שלושה מנדטים מלפיד ושניים מהעבודה, אך לא תפגע בש"ס. גם אם כחלון לא ירוץ, הליכוד דורך במקום מאז האיחוד

עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

אם שר הרווחה והתקשורת, משה כחלון, ירוץ בראש מפלגה חברתית, הוא יקבל 13 מנדטים והליכוד יאבד חמישה מנדטים - כך על-פי סקר "ידיעות אחרונות וד"ר מינה צמח שפורסם הבוקר (שישי), פחות משלושה חודשים לפני הבחירות. לפי הנתונים, במקרה כזה הליכוד ביתנו יקבל 30 מנדטים, העבודה עם 22, ש"ס עם 13, לפיד עם 12, הבית היהודי עם 5, מרצ עם 4, יהדות התורה עם 6, והמפלגות הערביות עם 11. עוד עולה מהסקר, כי מפלגת העצמאות בראשות ברק מגרדת את אחוז החסימה וזוכה ל-2 מנדטים, וכמוה גם מפלגתם של חברי הכנסת מיכאל בן ארי ואריה אלדד. אגב, גם מפלגת הירוקים ומפלגת "דור בוני הארץ" של הגמלאים - נמצאות על סף החסימה. מתחת לכל אלה נמצאת קדימה, שלפי הסקר נמחקת לחלוטין מהמפה הפוליטית - ארבע שנים אחרי שזכתה ל-28מנדטים בבחירות.

במקרה כזה גוש הימין כולל 43 מנדטים, אליהם ניתן להוסיף את 13 המנדטים של ש"ס, 13 המנדטים של כחלון ו-2 המנדטים של העצמאות, וגוש השמאל-מרכז עם 49 מנדטים.

מלבד הליכוד, המפסידים מהקמת המפלגה על ידי כחלון הם העבודה ומפלגת יש עתיד של יאיר לפיד. לפי הסקר, במידה שכחלון לא מתמודד, הליכוד ביתנו מקבל 35 מנדטים, רחוק מכמות המנדטים שעלו בסקרי הליכוד טרם האיחוד. העבודה תקבל 24 יש עתיד עם 15, ש"ס לא מאבדת אף מנדט והירוקים והגמלאים לא עוברים את אחוז החסימה. במקרה כזה, גוש הימין גדל ל-48 מנדטים, מלבד 13 מנדטים לש"ס ו-2 לעצמאות, לעומת גוש השמאל-מרכז שמזנק ל-57 מנדטים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נואם בועידת הליכוד, גני התערוכה, ת"א ,אוקטובר 2012. דרור עינב
נתניהו וכחלון בוועידת הליכוד השבוע/דרור עינב

בתוך כך, נמשכים הנסיונות להשאיר את כחלון בליכוד. לוואלה! חדשות נודע כי את המתווה לחזרתו לליכוד של השר המוערך הציע נתן אשל, בעבר ראש לשכת נתניהו ומקורבו של ראש הממשלה, בפגישה שהתקיימה בין השניים אתמול בתל אביב. אשל מצדו, מכחיש וטען כי מדובר ב"שקר לא נכון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

שריון במקום 3 ותיק האוצר?

ההצעה של ראש הממשלה כוללת שריון במקום השלישי ברשימת "הליכוד-ביתנו" והבטחה לקבל את תיק האוצר או תיק תמ"ת "מורחב", כולל התואר "משנה לראש הממשלה".

בפני כחלון עומדות מספר אפשרויות: ריצה משותפת עם אהוד אולמרט וציפי לבני – אפשרות שהוא שולל כמעט על הסף; הקמת מפלגה "חברתית" בראשותו והיענות להצעה של נתניהו, שבה תומך גם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, לשריון מקום והבטחה לתפקיד שר בכיר. ליברמן, אגב, גם ניסה בימים האחרונים לשכנע את כחלון לקבל את ההצעה.

שתי האפשרויות היותר ריאליות, שביניהן יבחר כנראה, הן הקמת מפלגה חברתית-ימנית, בתקווה ל"גניבת" קולות מגוש המרכז-שמאל או התכנית המקורית – לקיחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים ושיבה לזירה לקראת הבחירות הבאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully