וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת נתניהו לכחלון: שריון במקום 3 ותיק האוצר

פנחס וולף

2.11.2012 / 0:02

מקורבו של ראש הממשלה, נתן אשל, הציע לכחלון את עסקת החבילה המוסכמת ככל הנראה גם על ליברמן שיפנה מקום מרשימתו לטובת חזרתו של כחלון. החלטה סופית: כנראה ביום ראשון

עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

שריון במקום השלישי ברשימת "הליכוד-ביתנו" והבטחה לקבל את תיק האוצר או תיק תמ"ת "מורחב", כולל התואר "משנה לראש הממשלה" – בתמורה לחזרה להתמודדות ברשימה בבחירות הקרובות - זו ההצעה של ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר התקשורת הפורש משה כחלון. לוואלה! חדשות נודע כי את המתווה לחזרתו לליכוד של השר המוערך הציע נתן אשל, בעבר ראש לשכת נתניהו ומקורבו של ראש הממשלה, בפגישה שהתקיימה אתמול בין השניים בתל אביב. אשל מצדו, מכחיש את המיוחס לו וטען כי מדובר ב"שקר לא נכון".

בפני כחלון עומדות מספר אפשרויות: ריצה משותפת עם אהוד אולמרט וציפי לבני – אפשרות שהוא שולל כמעט על הסף; הקמת מפלגה "חברתית" בראשותו והיענות להצעה של נתניהו, שבה תומך גם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, לשריון מקום והבטחה לתפקיד שר בכיר. ליברמן, אגב, גם ניסה בימים האחרונים לשכנע את כחלון לקבל את ההצעה.

שתי האפשרויות היותר ריאליות, שביניהן יבחר כנראה, הן הקמת מפלגה חברתית-ימנית, בתקווה ל"גניבת" קולות מגוש המרכז-שמאל או התכנית המקורית – לקיחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים ושיבה לזירה לקראת הבחירות הבאות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו במליאת הכנסת, אוגוסט 2011. עומר מירון
ריצה נפרדת של כחלון תפגע בעיקר בליכוד. כחלון ונתניהו במליאת הכנסת/עומר מירון

מבחינת נתניהו וליברמן, שריון מקום לכחלון הוא הפתרון הפשוט ביותר. בעקבות ההסכם בין הליכוד לישראל ביתנו, המהלך לא יהיה בכפוף לאישור המרכז – ליברמן הביע את הסכמתו שהשריון יהיה על המכסה החברתית של "ישראל ביתנו", כך שהדבר יהווה חלק אינטגרלי מההסכם בין שתי הסיעות. הוויתור של ליברמן נובע מכך שהוא מעריך שכחלון עלול לפגוע בליכוד-ביתנו אם יתמודד ברשימה עצמאית. הדבר עשוי לגבות מחיר יקר של מנדטים מהסיעה המאוחדת, ובאופן טבעי גם לבוא על חשבון ליברמן.

סקר שנערך לתכנית "משעל חם" בערוץ 2 הראה כי רשימה בראשות כחלון צפויה לגרוף 13 מנדטים, כשאת עיקר הפגיעה האלקטורלית סופגת תנועת הליכוד, אולם גם העבודה, ש"ס ורשימת "יש עתיד" צפויות להיפגע מכך. אם יתמודד בנפרד, הליכוד-ביתנו תקבל 35 מנדטים במקום 41, העבודה 19 במקום 23, ש"ס תרד במנדט ל-12, יש עתיד תרד במנדט אחד - לשמונה.

אלא שלכחלון יש רצונות משלו. הדבר הטוב ביותר עבורו הוא ריצה בנפרד מתוך תיאום עם נתניהו, כאשר הוא יכריז בקמפיין הבחירות שהוא יתמוך בנתניהו כמועמדו לראשות הממשלה. מלבד הכוח הפוליטי שצעד כזה עשוי להעניק לו, הסכמה לקבלת שריון תפגע בו תדמיתית בצורה קשה, ובצדק – הדבר יבהיר שפרישתו הדרמטית מהחיים הפוליטיים היתה כדי לקבל שריון והבטחה לתפקיד טוב יותר. "זה ייראה רע מאוד מבחינתו", הסבירו בכירים בליכוד. "כחלון הגדול של ה-20 מנדטים, בסוף אפילו לא מתמודד אלא מקבל שריון? זה יגמד אותו".

גם מקורבי כחלון מעריכים כי הוא לא יקבל את הצעת נתניהו וליברמן. "הנחנו שיגיעו אליו הצעות כאלו", הבהירו מקורביו. "אבל היום יש לו יכולת להוכיח את כוחו, והוא לא צריך לקבל מתנות מראש הממשלה או מליברמן". ככל הנראה בסוף השבוע כחלון יקבל את הסקר המקיף שמקורביו ערכו עבורו, וביום ראשון הוא יודיע על החלטתו לכאן או לכאן לאחר שיתייעץ עם בני משפחתו במהלך סוף השבוע.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully