וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז הציג את סיסמת הבחירות: "ביבי יסבך אותנו"

במסיבת עיתונאים, השיק יו"ר המפלגה המדשדשת בסקרים את קמפיין הבחירות לכנסת ה-19. הוא תקף את נתניהו ואת האיחוד עם ליברמן: "חסר האחריות התחבר לחסר המעצורים"

צילום: דניאל בוק עריכה: יותם בן-דוד

יו"ר מפלגת קדימה, שאול מופז, השיק הערב (חמישי) במסיבת עיתונאים את קמפיין הבחירות של המפלגה לכנסת ה-19, והציג את סיסמת הבחירות: "ביבי יסבך אותנו". על אף הבטחותיהם של אנשי מופז לקמפיין שיזעזע את המדינה ואת מערכת הבחירות, הוא לא הציג הפתעות מיוחדות.

שאול מופז מציג את קמפיין הבחירות,אוקטובר 2012. נמרוד סונדרס
מופז מציג את הקמפיין, הערב/נמרוד סונדרס

מופז פתח בביקורת חריפה על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בטענה שהוא פיתח אובססיה לסוגיית הגרעין האירני. "נתניהו עסוק רק בלהפציץ את אירן. שום דבר אחר לא מעניין אותו, לא הכלכלה, לא החברה, לא הצעירים ולא החינוך. רק להט משיחי להתקיף ולהפציץ את הגרעין האירני". לדבריו, עיסוקו של נתניהו בשנות כהונתו נסובה אך ורק סביב נושא, והוא הזניח סוגיות אחרות: "שילמנו מחירים כבדים מאוד - מערכת היחסים עם העולם ועם ארצות הברית לא כמו בעבר. הנזק לחברה לכלכלה גדול, בור תקציבי של 40 מיליארד שקל. הייתה לנתניהו הזדמנות עם קואליציה של 94 חברי כנסת ליצור מציאות חדשה, שוויון בנטל, לחדש משא ומתן עם הפלסטינים. למנוע אפשרות של הקמת מדינה דו-לאומית, לתכנן תקציב חברתי, לשנות את שיטת הממשל. מכל אלה, בחר רק להפציץ את אירן".

עוד התייחס מופז בדבריו לאיחוד בין הליכוד לישראל ביתנו, וטען כי מדובר בהתפתחות מסוכנת מאוד. "האיש חסר האחריות התחבר לאיש חסר המעצורים. ביבי וליברמן יחד, עם אמונה משיחית להפציץ אירן. התמונה ברורה לחלוטין: נתניהו מוביל אותנו במסלול משיחי להתרסקות", ציין מופז. "בשבועות האחרונים יש ניסיונות לאחד גוש המרכז, ואני מברך על כך. אבל עכשיו, אחרי שהחיבור של ביבי וליברמן יצא לדרך, אין אפשרות לחכות יותר. אין לנו את הפריבילגיה לחכות יותר".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שלט ביבי יסבך אותנו בקמפיין הבחירות של קדימה, אוקטובר 2012. נמרוד סונדרס
כרזת הבחירות של קדימה/נמרוד סונדרס

בהמשך לדברים אלה, הסביר מופז ש"אסור לקחת צ'אנס", ויש להחליף את נתניהו וליברמן. בשלב זה, הוא הציג את כרזת הקמפיין - כרזה בצבע אדום עם תמונה של פטרייה גרעינית, ועליה סיסמת הבחירות. "תביטו בה טוב: זו לא רק סיסמת בחירות", טען מופז. "תקדישו דקה לחשוב על מה שאתם רואים. זה נוגע לכל אחד, לילדים שלנו, לנכדים, לגורלה של מדינת ישראל. אתם לא חוששים מזה?".

סקרים שונים שנערכו לאחרונה ניבאו למפלגת קדימה נפילה קשה בבחירות לכנסת ה-19. כך למשל, לפי סקר וואלה! שפורסם לפני שבועיים, קדימה זוכה לשישה מנדטים בלבד, 22 מנדטים פחות מאשר בכנסת האחרונה. עם פרסום השמועות השבוע על כוונתו של שר הרווחה והתקשורת, משה כחלון, להתמודד לכנסת מחוץ למפלגת הליכוד, קדימה זוכה לתוצאות בעייתיות אף יותר. תוצאות סקר שערך מכון דחף בניהולה של מינה צמח עבור מפלגת העבודה מעלה כי במקרה שכחלון יחליט לחבור לשלי יחימוביץ' ולשמש כמספר שתיים שלה, קדימה כלל לא תעבור את אחוז החסימה.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.co.il
לפניות לכתב פנחס וולף pinhas_wolf@walla.co.il

לקריאה נוספת:
בכירים בליכוד: "כחלון עוד יגמור כמו מופז"
נחמן שי עוזב את קדימה לטובת העבודה
ח"כ אבסדזה עוזבת את קדימה לעבודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully