וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בליכוד: "כחלון עוד יגמור כמו מופז"

פנחס וולף

1.11.2012 / 12:20

במפלגת הבית של כחלון זועמים על האפשרות שיערוק לטובת הקמת מפלגה עצמאית, ומשווים אותו ליו"ר קדימה. סקר: הליכוד ביתנו כמעט שלא נפגע ממפלגת כחלון, שזוכה לעשרה מנדטים

עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

בליכוד קמו הבוקר (חמישי) עם תחושת זעם כלפי השר משה כחלון, ומה שנראה כמו אפשרות עריקה שלו משורותיהם. הדימוי הראשון שעלה בראשם היה של יו"ר קדימה, שאול מופז. "מופז עשה שלוש טעויות בקריירה הפוליטית שלו", הסבירו היום בשיחה עם וואלה! חדשות בכירים במפלגה, שטוענים לכפיות טובה מצד כחלון. "כחלון בדרך לעשות את שתי הטעויות הראשונות של מופז, ולא בתוך כמה שנים, אלא בתוך מספר ימים", הוסיפו.

לדבריהם, הטעות הראשונה של מופז היתה המכתב שהוא שלח לאחר הקמת קדימה לחברי הליכוד, ובו הוא כתב "בית לא עוזבים", כאשר יומיים לאחר מכן הוא ערק לקדימה; כעבור שלוש שנים הוא עשה את הטעות השנייה, לאחר שהפסיד לציפי לבני על ראשות קדימה והודיע על לקיחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים – שוב הכרזה שלא החזיקה מעמד יותר מיומיים; לפני חצי שנה הגיעה הטעות הפוליטית השלישית סביב הסאגה של כניסה ויציאה מהממשלה, בראשותה עמד מי שכונה בידי מופז "שקרן".

הדרך החדשה של כחלון - כותרות אחרונות
מ"ישראל חברתית" עד לאמסלם: לאן פניו של כחלון?
הסקר המלא: כחלון ולבני פוגעים בעבודה, בלפיד - וגם בליכוד
"כחלון שוקל הקמת מפלגה, סקר מנבא לו 20 מנדטים"

מסיבת עיתונאים השר משה כחלון הרב אקשטיין. מגד גוזני
"חוזר על הטעויות של מופז". כחלון/מגד גוזני

"הוא גמר את עצמו עם אותן טעויות", אמרו הבכירים. "אם כחלון יעשה מה שהוא דוהר לעשות – וזה נראה רציני מאוד – הוא יצליח לעשות את שתי הטעויות הראשונות של מופז, ולא תוך כמה שנים אלא תוך כמה ימים. גם מופז ראה אז סקרים וחשב שזה נכון. לטווח ארוך כשנוצר חוסר אמינות, זה פגע לא רק במופז אלא בכל המערכת הפוליטית, וכך יהיה גם כעת. אם בגלל סקר הוא מסוגל לשבור מילה פעמיים זה בעיה, לא עושה כבוד לא לבנאדם ולא לפוליטיקה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

סקר גיאוקרטוגרפיה: 10 מנדטים למפלגת כחלון

כפיות הטובה, לכאורה, מוסברת בידי הבכירים בכך שהבמה ניתנה לכחלון בידי נתניהו, שבנה אותו מבחינה ציבורית, בשעה שנתן לו את משרד התקשורת, ואפשר לו לבצע את הרפורמות בשוק הסלולר למרות לחצים של טייקונים. "אתה יודע כמה רפורמות כאלו טייקונים ניסו לקבור דרך לוביסטיים בעבר? אבל הגיבוי שהוא קיבל זה מה שאיפשר לו לעשות רפורמות", טענו. "אחר כך נתניהו אמר: 'תהיו כחלונים'. אנחנו מקווים שכחלון יתעשת כי זה לא מהלך שיוביל אותו למשהו. גם אם יקבל עשרה מנדטים – מה הוא יקבל? וגם אם יקבל תיק יותר בכיר – מה יהיה בקדנציה הבאה?"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נואם בועידת הליכוד, גני התערוכה, ת"א ,אוקטובר 2012. דרור עינב
סוף עונת החיבוקים. כחלון ונתניהו/דרור עינב

מקורבים לכחלון הגיבו על הדברים בציניות ואמרו: "הדאגה של אותם בכירים לכחלון מרגשת. מדובר באיש שקול שלא שולף שום דבר. לא שמעו אותם בכלל. בינתיים כולם מדברים בשמו וחבל. כשיהיה לו מה לומר, הוא יאמר".

סקר גיאוקרטוגרפיה שפורסם היום מראה כי אם השר משה כחלון יבחר להקים רשימה עצמאית ולהתמודד בראשה בבחירות הקרובות לכנסת, הוא צפוי לקבל עשרה מנדטים. לפי נתוני הסקר, כחלון מחליש במנדט את הליכוד ביתנו, שיורד ל-43; מחליש בשלושה מנדטים את העבודה שיורדת ל-16; בשני מנדטים את האיחוד הלאומי, שקטן בחצי לשני מנדטים; במנדט אחד את "יש עתיד" שצפויה לקבל 13, וכן צפוי כחלון לגזול גם שני מנדטים מש"ס, שזוכה בסקר לעשרה מנדטים במקום 12. יצוין כי מכון גיאוקרטוגרפיה עורך סקרים רבים עבור מפלגת הליכוד, ומטעמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully